بازدید 3262

رفع مشکل زنان رفع مشکل خانواده است

کد خبر: ۳۹۵۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۴ 23 April 2014
مدیرکل امور بانوان وخانواده استانداری اردبیل گفت: رفع مشکل زنان یعنی رفع مشکل خانواده است.

به گزارش ایسنا، ماریا موسوی مدیرکل امور بانوان و استانداری اردبیل به مناسبت هفته زن در ویژه برنامه تجلیل از بانوان جهادی در مرکز جهاد دانشگاهی استان اردبیل با اشاره به اینکه کار درحوزه بانوان کار عمیق وبسیار گسترده ای است ، خاطرنشان کرد: حضور زنان در دوره‌های قبل تک بعدی در نظر گرفته شده یا فقط خانواده یا تنها منحصر به خود زنان بوده است، ولی دفتر بانوان در این دوره برنامه‌های کاملا منسجمی را در راستای توسعه استان اردبیل برداشته و خود را تنها منحصر به حوزه بانوان نمی داند.

وی گفت: برای تکامل یک زن باید مسائل ودیدگاه‌های فردی آن را در نظر گرفت، همچنان که مقام معظم رهبری در سال جاری در روز زن، گفت: تکریم و بزرگ داشت زن باید از خانواده شروع شود، اگر درخانواده حرمتی برای مادر نهاده نشود در بیرون از خانه و در جامعه نیز این اتفاق نخواهد افتاد.

موسوی افزود: برای داشتن مادرانی تاثیر گذاردر جامعه باید رشد وتعالی آنها در همه ابعاد وبرنامه‌ها در نظر گرفته شود.

وی با یادآوری اینکه در گذشته زنان در حاشیه قرار گرفته‌اند، اضافه کرد: مشکلات حوزه زنان حل نمی شود، مگراینکه هر سه قوه در کنار آحاد مردم دست به دست هم داده و احساس مسئولیت کنند.

مدیرکل امور بانوان استانداری اردبیل با بیان اینکه رفع مشکل زنان یعنی رفع مشکل خانواده است، خاطرنشان کرد: اگر به شکل علمی نیازهای زنان را بشناسیم و به دور از شعار و قالبهای ویترینی به موضوع نگاه کینم و هرسال یک معضل اساسی بانوان را حل کنیم، به رسالتی که داشته‌ایم عمل کرده‌ایم.

موسوی با بیان اینکه خدمت به زنان خدمت به کل جامعه است، گفت: مادری که درجامعه امنیت نشأت نداشته باشد حوصله هیچ کاری را نخواهد داشت.

درادامه رامز نصیری صالح رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل با اشاره به نقش پراهمیت زنان در جامعه افزود: زنان زیربنای خانواده هستند و تربیت فرزندان یکی ازمهارتهای زنانه می باشد که در ذات او نهاده شده است و برای تربیت نسلی سالم در آینده امروز نیازمند تربیت مادران سالم وبا نشات هستیم.

وی گفت جهاد دانشگاهی واحد اردبیل می تواند از راههای مختلف درآموزش‌های کوتاه مدت وبلند مدت خود با آموزش‌ای لازم در تربیت مادران و دختران آینده به حوزه بانوان کمک کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار