بازدید 4046

جاسوسی چین از دانشگاه‌های استرالیا

کد خبر: ۳۹۵۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۵ 23 April 2014
راه‌اندازی شبکه مخفی جاسوسی چین در دانشگاه‌های مطرح استرالیا، این کشور را بر آن داشت تا ظرفیت‌های ضدجاسوسی خود را تقویت کند.

به گزارش ایسنا، یک مقام اطلاعاتی چین راه‌اندازی شبکه‌های جاسوسی برای زیر نظر گرفتن فعالیت‌های مراکز فرهنگی چینی در استرالیا را تایید کرده و گفت: این فعالیت‌های جاسوسی با هدف حفاظت از منافع اصلی چین انجام می‌شود.

بسیاری از این فعالیت‌های جاسوسی در موسسات آموزش عالی استرالیا نظیر دانشگاه ملبورن و دانشگاه سیدنی انجام می‌گیرد. در این دو دانشگاه بیش از 90 هزار دانشجو از سرزمین‌های چین تحصیل می‌کنند و در معرض فعالیت‌ها و اندیشه‌هایی هستند که در کشور خود با آن روبرو نیستند.

یک استاد دانشگاه در یکی از دانشگاه‌های مطرح استرالیا می‌گوید که تاکنون چهار مرتبه در چین مورد بازجویی قرار گرفته است. وی به دلیل اظهاراتش در سمیناری که در دانشگاه «نیوساو‌ث‌ولز» برگزار شد از سوی سازمان جاسوسی چین مورد بازجویی قرار گرفته است.

وی گفت: آنها گزارش این کنفرانس را به من نشان دادند و حتی خودم هم نام فردی را که این گزارش را به آنها داده بود، دیدم.

به گزارش ایسنا به نقل از یونیورسیتی ورلدنیوز، شکل‌گیری این شبکه‌های جاسوسی، مقامات استرالیا را بر آن داشت تا یک ظرفیت جدید ضدجاسوسی ایجاد کنند.

یکی از مقامات استرالیا دراین‌باره گفت: این جاسوس‌ها بیش از خود ما در دانشگاه‌های استرالیا منبع اطلاعاتی دارند.

شبکه‌های جاسوسی داخل دانشگاهی در حال محدود کردن فعالیت‌ها و معاشرت دانشجویان چینی‌تبار در دانشگاه‌های استرالیا هستند. این دانشجویان بزرگترین بخش بازار دانشجویان را در استرالیا تشکیل می‌دهند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل