بازدید 3439

خدمات اپتومتری تحت پوشش بیمه نیست

کد خبر: ۳۹۵۲۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۸ 23 April 2014
رئیس هیأت مدیره جامعه اپتومتری ایران با انتقاد از عدم پوشش بیمه‌ای خدمات اپتومتری از مسئولان بیمه خواست تا خدمات اپتومتری را تحت پوشش بیمه قرار تا مردم از خدمات این جامعه بهره‌مند شوند.

به گزارش فارس، محمدرضا محمدعلی‌ها، رئیس هیأت مدیره جامعه اپتومتری ایران در نشست خبری با اشاره به اینکه خدمات اپتومتری متأسفانه تحت پوشش بیمه‌های درمانی قرار نگرفته گفت: درخواست ما از مسئولان این است که ما را نیز جزء تعرفه‌های بیمه‌ای قرار دهند چرا که خدمات ما قبل از خدمات چشم‌پزشکی ارائه می‌شود و ارزان‌تر است.

وی با بیان اینکه 20 خدمت از سوی اپتومتری ارائه می‌شود، گفت: سنجش میدان بینایی، تست استرابیست، معاینات و تشخیص بیماری‌های چشمی مرتبط با بینایی، تشخیص تنبلی چشم، تشخص انحرافات چشمی و درمان غیر جراحی انحرافات چشم از جمله این خدمات است.

رئیس هیأت مدیره جامعه اپتومتری ایران با انتقاد از برخوردهای دوگانه مسئولان با اپتومتریست‌ها گفت: مسئولان زمانی که ما می‌خواهیم مجوز شخصی بگیریم به ما می‌گویند که حتماً باید در محل ارائه خدمت خود حاضر باشید و اگر زمانی در این محل غایب بودید مجوز شما را باطل می‌کنیم اما یک کارخانه یا مؤسسه با استخدام یک اپتومتریست 50 مرکز ارائه خدمات اپتومتری تأسیس می‌کند.

وی به شهروندان توصیه کرد: برای دریافت خدمات مربوط به بینایی سنجی، عینک و لنز به اپتومتریست‌ها مراجعه کنند.

محمدعلی‌ها با بیان اینکه اپتومتریست‌ها مجوز فروش عینک در مطب دارند، گفت: با این وجود در برخی از شهرستان‌ها صنف عینک فروشان مانع فعالیت اپتومتریست می‌شوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی