بازدید 2719

دودسیگار مرگ تدریجی انسان را در بردارد

کد خبر: ۳۹۵۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۴ 23 April 2014
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: سم ناشی از دود سیگار تمام نقاط حیاتی انسان را در بر می‌گیرد و مرگ تدریجی را به دنبال دارد.

به گزارش فارس، انوش برزیگر امروز با اشاره به هفته سلامت و شعار خودمراقبتی آن اظهار کرد: امسال هفته سلامت با شعار خودمراقبتی است که تمام نکات را در خود دارد.

وی با بیان اینکه خودمراقبتی به معنای مراقبت از خود است، تصریح کرد: توجه به سلامت خود مهم‌ترین اهداف نامگذاری این شعار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان مصرف میوه‌جات، ماهی، روغن زیتون، گردو و... را برای سلامت انسان مفید دانست و گفت: در کنار این موارد باید بهداشت رعایت شود.

وی با بیان اینکه همواره گفته شده که پیشگیری بهتر از درمان است، افزود: باید نظم در زندگی باشد که به بیماری مبتلا نشویم و از درمان‌های ناخواسته پیشگیری کنیم.

برزیگر مصرف دخانیات را مضرترین عامل سلامت انسان دانست و یادآور شد: سم ناشی از دود سیگار روی قلب، زبان، حنجره، مری، معده، مثانه، عروق پا و... را در برمی‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه مصرف سیگار در اماکن عمومی به سلامتی تمام انسان‌ها صدمه می‌زند، خاطرنشان کرد: اثر دود سیگار که مانند سم است، موجب سکته قلبی می‌شود و به تدریج مرگ انسان را به همراه دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از بین بردن سیگار را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: سیگار به هر طریقی برای سلامت انسان مضر است و باید از بین برود.

وی با اشاره به اینکه رعایت نکات بهداشتی برای سلامتی انسان بسیار مهم است، متذکر شد: مصرف غذاهای پرچرب و قنددار برای سلامتی انسان مضر است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار