بازدید 5203
۲

آخرین وضعیت مناطق سیل زده در آذربایجان‌شرقی

در پی ورود سامانه بارشی به کشورو بارش شدید تگرگ و باران در شهرهای مختلف دو استان آذربایجان شرقی و غربی، هماهنگی‌های لازم برای اعزام تیم‌های امدادی و جستجوگر برای کمک به حادثه دیدگان و سیل‌زدگان انجام شد و برابر آخرین اطلاعات به دست آمده از این تیم‌ها، متاسفانه 2 تن در آذربایجان شرقی جان خود را از دست داده‌اند.
کد خبر: ۳۹۵۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۵ 23 April 2014
معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور آخرین وضعیت مناطق سیل زده شمال غرب کشور را تشریح کرد.

مهندس مرتضی اکبرپور در گفت‌وگو با ایسنا، دراین‌باره گفت: در پی ورود سامانه بارشی به کشورو بارش شدید تگرگ و باران در شهرهای مختلف دو استان آذربایجان شرقی و غربی، هماهنگی‌های لازم برای اعزام تیم‌های امدادی و جستجوگر برای کمک به حادثه دیدگان و سیل‌زدگان انجام شد و برابر آخرین اطلاعات به دست آمده از این تیم‌ها، متاسفانه 2 تن در آذربایجان شرقی جان خود را از دست داده‌اند.

اکبرپور میزان خسارات و خرابی‌های ناشی از سیل در این مناطق را نسبتا بالا دانست و گفت: گزارش‌های واصله حاکی از این است که معابر عمومی شهرها و جاده‌های مواصلاتی استان و تاسیسات عمومی مانند تیرهای برق و مخابرات آسیب جدی دیده‌اند و به بیش از 200 واحد مسکونی خسارت وارد شده است.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: همچنین خساراتی به محصولات کشاورزی، باغی و اموال کشاورزان وارد شده و 400 راس گوسفند نیز تلف شده است.

به گفته اکبرپور، در نقاطی که آبگرفتگی معابر و و منازل اعلام شده بود نیز نجاتگران با تجهیزات مربوطه از قبیل پمپ‌های آب و دستگاه‌های لجن کش در محل حاضر شدند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲
ایا از این سیل قطره ای هم ب دریاچ تشنه ارومیه واریز شده ؟
وظیفه ستاد بحران استانها پیش بینی حوادث، شناسایی نقاط حادثه خیز و ایجاد آمادگی برای مقابله با حوادث است، نه این که منتظر بمانیم تا سیلی راه بیافتد. در این رابطه از دانشگاه تبریز می توانستند کمک های زیادی بگیرند. با پاک سازی جوی ها و نهر ها و آبراهه ها سرعت تخلیه روان آبهارا بالاببرید. هرگونه ساخت وساز در مسیل ها را قدغن سازید.آب اگر راه خروج داشته باشد ، خسارتی بجا نمی گذارد.بویژه جوی های درون شهری را مرتب پاک سازی نمایید.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار