بازدید 4682

یک میلیون نفر در صف انتظار وام ازدواج

کد خبر: ۳۹۵۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۴ 23 April 2014
مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی با بیان اینکه یک میلیون تقاضای تسهیلات ازدواج در نوبت قرار دارد، گفت: در سال 92 حدود 900 هزار فقره تسهیلات ازدواج توسط بانک‌های عامل پرداخت شد.

علی اصغر میرمحمد صادقی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در مورد علت انتظارهای چند ماهه متقاضیان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج اظهارداشت: منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها تکافوی اجرای تعهدات قانونی را نمی‌دهد و علاوه بر پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، تکالیف سالیانه قانون بودجه برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به بخش‌های مختلف از جمله کمیته امداد، بهزیستی و اشتغال‌زایی وجود دارد.

وی افزود: به بانک‌ها اعلام کردیم پرداخت تسهیلات ازدواج را در اولویت قرار دهند اما بانک‌ها نمی‌توانند ‌منابع قرض‌الحسنه خود را تنها به این بخش اختصاص دهند زیرا باید تکالیف بودجه‌ای هم مورد توجه قرار گیرد.

به گفته مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی با توجه به محدودیت منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها، هم‌اکنون یک میلیون تقاضای تسهیلات ازدواج در نوبت قرار دارد.

میرمحمد صادقی در پاسخ به این سوال که در سال گذشته چه میزان تسهیلات ازدواج توسط بانک‌‌های عامل پرداخت شده است، گفت: حدود 900 هزار تسهیلات ازدواج در سال گذشته پرداخت شده است که ترکیب آنها 3 میلیون و 5 میلیون تومان بوده است.

وی تاکید کرد: البته تسهیلات 3 میلیون تومانی سهم بیشتری داشته زیرا با توجه به محدودیت منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها و میزان تقاضا، سعی در توزیع منابع داشتیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر