بازدید 6768

روزنامه دولت: شایعه پراکنی از تریبون مجلس

کد خبر: ۳۹۵۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵ 23 April 2014
دیروز «روح الله حسینیان» نماینده تهران و عضو جبهه پایداری پشت تریبون مجلس قرار گرفت تا نطق میان دستورش را قرائت کند. بسیاری منتظر اعلام «لیست اتهامی» این جبهه به دولت بودند، اما کمتر کسی فکر می کرد، همسر رئیس جمهوری را آماج اتهام قرار دهد.

در ادامه گزارش خبری روز چهارشنبه روزنامه ایران با عنوان « شایعه پراکنی از تریبون مجلس » آمده است: اینچنین شد که چند روز بعد از آن که برخی رسانه ها با انتشار اخبار «غیر واقعی» درباره دختر و همسر رئیس جمهوری حاشیه سازی کردند، عضو جبهه پایداری مجلس، به بهانه جشنی که با حضور «صاحبه روحانی» و به مناسبت گرامیداشت روز زن برگزار شده بود، زبان به افترا گشود.

آن گونه که از نطق وی بر می آمد استناد حسینیان به ادعاهایی بود که در برخی خبرگزاری های رسمی و سایت های غیر رسمی منتشر شده بود؛ چه آنکه از هفته پیش رسانه های «زنجیره ای» مخالف دولت «خبرسازی» های خود را از زمین هسته ای و توافق ژنو به حریم خانواده دولتمردان از جمله دختر و همسر رئیس جمهوری کشانده بودند.

بعد از خبر سازی درباره دختر رئیس جمهوری و ادعای دیدار او با خانواده «مولوی عبدالحمید» امام جمعه اهل سنت سیستان و بلوچستان، پیکان حمله خود را متوجه همسر رئیس جمهوری کردند و مدعی شدند وی در کاخ سعد آباد جشنی «شاهانه» برگزار کرده است.

رسانه های جناح پایداری یک داستان را ساخته وپرداخته کردند آنها مدعی شدند در این مراسم به تمام مهمانان سکه تمام بهار اهدا شده و علاوه بر شوی «جواهرات»، دختران با «رقص» حضار را سرگرم کردند؛ حضاری که همگی خانم و از همسران اعضای دولت و سفرای کشورهای خارجی بودند.

این رسانه ها حتی هدایت مدعوین به اتاق تعویض لباس و تحویل گرفتن گوشی های موبایل و دوربین های عکاسی مهمانان را اقدامی «اشرافی» خواندند و زبان به طعن و تعریض گشودند.

اما واقعیت جشنی که در کاخ سعد آباد برگزار شده بود چه بود؟

یک مقام آگاه در این باره به روزنامه ایران گفت: این مراسم همه ساله توسط حوزه زنان ریاست جمهوری در سالروز تولد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن انجام می گیرد.

به گفته وی همه ساله نمایشگاه های جانبی از جمله البسه در حاشیه مراسم برگزار می شود.

این منبع آگاه با تکذیب صرف «هزینه های گزاف» درباره پوشش میهمانان نیز گفت که به رغم زنانه بودن مجلس، زنان حاضر پوشش کامل داشته اند.

او با رد مراسم ویژه ساز و آواز گفت که جشن مذکور درواقع مراسم مولودی بوده و خانم الهی قمشه ای نیز در آن سخنرانی کرده است. توضیحاتی که با ادعاها مخالفان زاویه 180 درجه ای دارد.

به نظر می رسد این ادعا ها از «شبکه خبر سازی» محافلی بیرون می آید که از زمان اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته، هر روز «دروغی» را در لباس «راست» می پرورانند به اعتقاد برخی ناظران نطق روز گذشته عضو جبهه پایداری و تذکر کتبی دیگر اعضای این جبهه، لایه های زیرین سناریوی شبکه «خبر سازی» را آشکار ساخت.

این ناظران معتقدند طرح چنین ادعاهایی همزمان با ثبت نام یارانه ها «انصراف داوطلبانه»، معنا دار و فراتر از یک «خبر سازی» عادی است. درواقع این ناظران، تحرکات اخیر را تکه های پازلی می دانند که وقتی کنار هم چیده شود قصد دارد «تولید بدبینی میان مردم نسبت به دولت» را القا کند.

سناریوی «شکاف دولت – مردم»

نخستین روزهای کاری سال جدید، زمانی که حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان اعلام کرد قصد دارد فاز دوم هدفمندی یارانه ها را اجرا کند تحرکات سیاسی و رسانه ای طیفی از مخالفان دولت شدت گرفت.

رسانه های منتسب به این طیف درخواست دولت از متمولین برای «انصراف داوطلبانه» از دریافت یارانه را به «درخواست روحانی از حامیانش» تعبیر کردند.

علاوه بر روزنامه ها و خبرگزاری های نزدیک به این جریان - که گزینه «انصراف داوطلبانه» را «رفراندوم یارانه ای روحانی» می خواندند و سعی داشتند میزان انصراف دهندگان از یارانه را «محک محبوبیت» رئیس جمهوری جلوه دهند- صدا و سیما هم هنگام تهیه گزارش در این باره به سراغ مردم عادی کوچه و بازار رفت و از آنان پرسید که آیا از دریافت یارانه انصراف می دهند یا نه؟

سؤالی که ناخودآگاه این تصور را بین مخاطبان ایجاد می کرد که دعوت دولت برای «انصراف اختیاری» متوجه اقشار متوسط و پایین دست جامعه است.

این در حالی است که مسئولین ارشد اجرایی به کرات اعلام کردند دولت فقط و فقط از متمولان و متمکنانی که به دریافت 45 هزار تومان در ماه نیازی ندارند می خواهد در تقاضای خود برای دریافت یارانه تجدید نظر کنند.

ادامه این خط رسانه ای دیروز از تریبون مجلس سر درآورد.

نه تنها روح الله حسینیان در نطق خود جشن مذکور را بهانه ای برای زیر سؤال بردن دولت قرار داد و گفت: «همسر رئیس جمهوری اگر می خواهد جشن بگیرد در خانه خود که الحمدلله هم بزرگ است و هم جادار جشن بگیرد» بلکه شماری دیگر از اعضای جبهه «پایداری» در تذکری کتبی ادعا کردند که «نمی توان شعار صرفه جویی در مصرف و پیشنهاد انصراف از دریافت یارانه به مردم را داد و در کاخ سعد آباد به عنوان روز زن مهمانی اشرافی گرفت و از بیت المال هزینه کرد».

اکنون برای افکار عمومی روشن شده که اقلیت جناح موسوم به «پایداری» اتاق فرمان جنگ حیثیتی علیه دولت را در دست دارد.

اعضای این جبهه، هر آن چه دولت بکند یا نکند را اسباب اعتراض می کنند.

اما برای پی بردن به واقعیت مواضع «پایداری ها» کافی است عملکرد این جبهه در موارد مشابه در دولت قبل یاد آور شود. از جمله این موارد، جشن های جنجالی در دولت قبل بود.

از مراسم حمل قرآن با زنان دف زن و جشن های نوروزی -که جشن های 2500 ساله را متبادر می کرد – گرفته تا همایشی که 1200 مهمان خارجی داشت و طبق گزارش روزنامه کیهان برای آن 80 میلیارد تومان هزینه شده بود.

میهمانان این مراسم، ایرانیان خارج از کشور بودند که از سوی دولت قبل (یعنی دولت متحد جبهه پایداری) به ایران دعوت شدند.

دولت قبل هزینه بلیت هواپیمای رفت و برگشت و سه روز اقامت در یکی از هتل های پنج ستاره تهران مهمانان را تقبل کرده بود و هر مهمان هم می توانست به حساب کشورمان 4 همراه، با خود بیاورد.

علاوه بر امکانات رفاهی در پایتخت، سالن تشریفات 19 فرودگاه کشور برای استقبال از این مهمانان آماده شد و استانداری های شهرهای توریستی نیز تورهای رایگانی را برای این افراد در نظر گرفتند.

هر چند میهمانان این مراسم، ایرانیان خارج از کشور بودند و فارسی زبان، اما 70 مترجم برای این همایش در نظر گرفته شده بود و شائبه هایی درباره هزینه های «نجومی» باعث شد نمایندگانی چون «الیاس نادران» خواهان تحقیق و تفحص درباره اعتبارات و هزینه های آن شود.

اما نه نتیجه ای از تحقیق و تفحص منتشر شد و نه از اعضای فعلی جبهه پایداری مثل حسینیان که آن دوران نیز نماینده بودند درباره عملکرد رئیس جمهوری وقت که او را عبد صالح می نامیدند اعتراضی شنیده شد.

نکته جالبتر این بود که «ریچارد فرای» یکی از مهمانان ویژه مراسم بود که نه تنها دولت دوست حسینیان قول داد بعد از فوت وی اجازه تدفینش در کناره زاینده رود را می دهد بلکه خانه ای سنتی در اصفهان هم به وی اهدا شد.

حال به بهار سال 93 برگردیم که بعد از فوت ریچارد فرای، اعضای جبهه پایداری برای دولت خط و نشان می کشند که مبادا به وصیتی که رئیس دولت قبل آن را قبول کرد، عمل کنند.

پس چندان تعجب نکنید که یکی از روزنامه های صبح حامی جبهه پایداری میزان انصراف مردم از یارانه ها را با بحث وصیت ریچارد فرای مرتبط بداند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس