بازدید 6467

محاكمه مرد مجنون به اتهام قتل همسايه‌اش

کد خبر: ۳۹۵۲۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵ 23 April 2014
مرد جوان که متهم است همسايه خود را با ضربه‌هاي چاقو به قتل رسانده است، پس از نقض حکم تبرئه اش از سوی قضات دیوان عالی کشور باردیگر پای میز محاکمه قرار گرفت.

به گزارش قانون، ماجرای‌اين قتل فجیع از زمانی در دستور رسیدگی قرار گرفت که 9 شهریور ماه سال 89، صدای فریادهای یک مرد جوان در مجتمعی در منطقه کهریزک مردم را از خانه‌ها بیرون کشاند.

ساکنان مجتمع که هراسان به سوی صدا دویده بودند، ناگهان در حیاط مجتمع با مردی چاقو به دست روبه رو شدند که سرش را در میان دو دستش گرفته بود و از همسایه‌ها می‌خواست هرچه زودتر با پلیس تماس بگیرند.

دقایقی بعد مأموران کلانتری 175 باقرشهر در محل حاضر شدند و با راهنمایی مرد چاقوکش بالای سر جسد خون‌آلود مردی رفتند که در راه‌پله‌های ساختمان رها شده بود.حسین که خیلی راحت خودش را تسلیم پلیس کرده بود، قتل مرد همسایه دیوار به دیوارش را به گردن گرفت و گفت که به خاطر جاسوسی‌اين مرد که حجت نام داشت در زندگی شخصی‌اش، از دست وی کلافه شده است.

مرد جنایتکار که در مقابل مأموران ادعا می‌کرد، همسایه‌اش در خانه وی شنود کار گذاشته، در بازجویی‌های تخصصی گفت: مدتی بود که متوجه شده بودم همسایه دیوار به دیوار در جریان همه مسائل داخل خانه ماست و حتی گاهی وقتی خانه را ترک می‌کردم، می‌فهمیدم که وی در غیاب من به خانه‌ام سرکشی می‌کند و بدون برجای گذاشتن کوچک‌ترین ردی آنجا را ترک می‌کند.ا

ین ادعای عجیب در حالی مطرح شد که با بررسی پرونده پزشکی حسین مشخص شد وی چند سالی است که از بیماری اعصاب رنج می‌برد و تحت نظر پزشک دارو مصرف می‌کرده است، اما‌اين موضوع نتوانست در روند رسیدگی به‌اين جنایت تغییری‌ايجاد کند و به همین دلیل با درخواست وکیل حسین‌اين قاتل برای معاینه تخصصی به پزشکی قانونی معرفی شد.

بررسی‌ها نشان داد مرد جوان به خاطر حالت روحی پریشان حتی مدتی هم در بیمارستان رازی تهران تحت بستری بوده و در آنجا تحت بازداشت به سر می‌برده است.

در ادامه متهم به پزشکی قانونی معرفی شد که پزشکان پس از معاینه جنون او را تاييد کردند.در ادامه پرونده برای رسیدگی به شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

 رئیس دادگاه در‌اين جلسه گفت:  تيم 7 نفره متخصصان پزشکي قانوني پس از معاينات تخصصي جنون متهم در زمان ارتکاب قتل را تاييد کردند که بر اساس قانون وي رافع مسئوليت است.

همسر متهم نيز در جلسه دادگاه گفت: شوهرم مشکلات روحي و رواني داشت و با من خيلي بدرفتاري مي‌کرد.

سپس قاضي با تفهيم اتهام به حسين از او خواست به دفاع از خود بپردازد که مرد جوان اظهار داشت: مدتي بود صدايي در گوشم مي‌گفت که همسايه‌ات را بکش، من هم تحت تاثير اين صدا چاقويي تهيه کرده و پس از تخريب در خانه حجت‌ا... او را در مقابل چشمان همسرش با ضربه‌هاي کارد به قتل رساندم.

پس از آخرين دفاعيات متهم و وکيل مدافعش قضات دادگاه براي صدور حکم وارد شور شده و حسین را تبرئه کردند.با اعتراض اولیای دم پرونده برای رسیدگی به دیوان عالی کشور فرستاده شد که قضات دیوان عالی کشور حکم را نقض کرده و برای بررسی وضعیت دیه مقتول پرونده را به شعبه 71 دادگاه کیفری ارسال کردند.

صبح روز گذشته متهم به ریاست قاضی عزیزمحمد پای میز محاکمه قرار گرفت. در‌اين جلسه اولیای دم خواستار قصاص متهم شده و گفتند ما دیه نمي‌خواهیم. متهم در خواب پسرمان را کشت و باید قصاص شود.

سپس متهم در جایگاه قرار گرفت و گفت: من در جلسات قبلی دادگاه حرف‌هایم را زدم. الان هم هیچ دفاعی ندارم.

پس از دفاع متهم و وکیل مدافعش قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شدند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۸
شاید مرد همسایه با خانمه در ارتباط بوده! اینقدر زود نگید طرف مجنون بوده! اینطور مسائل متاسفانه داره زیاد میشه تو جامعه ما!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
خواهشا نمیدونید اظهار نظرنکنید
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
این اقای ناشناس داره یه حرفی میزنه که متاسفانه توی جامعه وا یه واقعیت تلخه چرا بهش میتازید شاید راست میگه
همايون
| United Kingdom |
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
جناب ناشناس، ايا ميدانيد كه تهمت زدن بيجا در مورد ارتباط داشتن به مرد و زن متاهل از گناهان كبيره است؟ ضمنا پزشكى قانونى و قاضى تائيد كرده اند كه قاتل مجنون بوده حالا شما ادعا ميكنى كه نبوده!!! علم غيب دارى ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
خیلی برات متاسفم مقتول یکی از بهترین دوستام بود لابد یه چیزی میدونم که میگم اقابود خدا بیامرزتش این وصله هایی که داری میگی به این بنده خدابه هیچ عنوان نمیچسبه واقعاخیلی باعث تاسفه که ادمارونشناختنه دررابطه باهاشون قضاوت میکنیم واظهارنظرمیکنیم
این دیوونه رو یه جایی ببندیدش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
به خداقاتله از من وشما سالمتره
بابا بیچاره مشکل اعصاب و روان داره. لطفا اینطور آدما رو قبل از اینکه مشکلشون حاد بشه به دکتر اعصاب و روان نشون بدین که از این اتفاقا نیفته. نترسین اگه برین پیش دکتر اعصاب و روان همه فک نمیکنن دیونه این.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
اين آقا به دكتر مراجعه داشته و حتي دارو مصرف مي‌كرده، يا داروها اثر بدتر داشتن يا دكتر بد تشخيص داده، به هر حال آزاد گذاشتن اين آدم خطرناكه.
این قاتل و اطرافیانش باید محاکمه شوند! این چه قانونیه که دیوانه ها را ول کنیم بین مردم بعد هم هرکاری کردند بگیم مجنون بوده! پس خون اون بنده خدا چی میشه؟ اگه جنون داشته چرا فک و فامیل خودشو نکشته؟ اگه تا این حد دیوونه بوده خانواده اش وظیفه داشته اند در تیمارستان و دور از مردم نگهش دارند، اگر این کار را نکرده اند پس مقصرند! خیلی مسخره است که یک نفر کشته بشه و بگن کسی مسئول نیست! خودکشی که نکرده، به قتل رسیده!...
تيتر خبر را دقت كنيد"محاكمه مرد مجنون" وقتى كه طرف به ادعاى پزشكان ديوانه است بجاى اعدام و زندان بايد او را روانه "تيمارستان" كرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
اون قاتل عوضی نه دیوونست نه مجنون ازخیلی ادمهای اطرافمون سالمتره
روانپزشک رو سریعاً اعدامش کنید!
اين كه ميگه دروتخريب كردم بعدكشتمش بعد خانواده مقتول ميگه پسرم خواب بوده كشتنش يعني به صداي ضربات دربيدارنشده
پاسخ ها
فامیل نزدیک مقتول
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
اینکه مقتول خواب بوده راسته وقتی هم که اون قاتل عوضی داشته درو میشکونده حجت ازخواب میپره ولی بازهنوز هوشیار نبوده که میره درو باز میکنه که باز شدن در هماناو کشته شدنش همانا در ضمن اون قاتل عوضی 18 ضربه هم به حجت میزنه که مهمترینش قلب و شاه رگش بوده
خودش هم ته کار گفته پلیس رو خبر کنید! این دیگه چه دیوونه ای بوده؟؟؟؟
کشته شدن برادرم داغی است فراموش نشدنی ولی تبرئه شدن قاتلش و تمارض به دیوانگی همه قدرت پول وپارتی می باشد
پاک تر از حجت در این منطقه نبود حجت رفت و خوب وپاک بودنش برای ما ماند همیشه همین بوده خوبها ماندگار نیستند جالب اینجاست این اقای قاتل که گفتند دیوانه است به عنوان تکنسین جوشکار در پالایشگاه تهران مشغول به کار بوده
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان