بازدید 6849
۹

خواهرکشی با‌انگیزه نامعلوم

کد خبر: ۳۹۵۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۳ 23 April 2014
مرد جوانی که خواهر 54 ساله خود را خفه کرده بود و طلاهای او را دزدیده بود، صبح دیروز در اداره آگاهی به این جنایت اعتراف کرد. هنوز مشخص نیست انگیزه او تنها سرقت بوده یا اختلافاتش باعث قتل خواهر شده یا انگیزه‌‌ دیگری در بین بوده‌است.

به گزارش فرهیختگان، 25 فروردین ماه، ماموران کلانتری 166 لواسانات در جریان کشف جسد یک زن ناشناس در جاده تلو قرار گرفتند. ماموران بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند و با حضور در محل به تحقیق در این رابطه پرداختند.

در بررسی‌های نخست مشخص شد که جسد متعلق به زنی حدودا 50 ساله است که بنا بر نظریه تیم تشخیص هویت و پزشکی قانونی، به علت خفگی ناشی از انسداد شریان تنفسی گردن به قتل رسیده بود.

 با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمد و به دستور رئیس شعبه 102 دادگاه بخش لواسانات، پرونده برای انجام رسیدگی در اختیار کارآگاهان اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

شناسایی هویت جسد ناشناس

با آغاز رسیدگی به پرونده و در حالی که هیچگونه اعلام فقدان با مشخصات جسد ناشناس جاده تلو به پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام نشده بود و در بازرسی از مقتول نیز هیچگونه مدارک شناسایی کشف نشده بود، مردی با مراجعه به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام داشت: «نزدیک به 20 روز است که از خواهرم به نام «سکینه» که پس از متارکه از همسرش، به تنهایی زندگی می‌کند اطلاعی ندارم».

 با این شکایت کارآگاهان با بررسی بانک اطلاعاتی اجساد ناشناس موفق به شناسایی هویت جسد کشف شده در جاده تلو شدند و در ادامه برادر مقتول برای انجام تحقیقات، به اداره دهم پلیس آگاهی دعوت شد.

اظهارات برادر مقتول

برادر مقتول در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: حدودا چند سالی است که خواهرم به تنهایی زندگی می‌کند و ارتباط چندانی با اعضای خانواده‌اش ندارد تا اینکه چندی پیش تعدادی از بستگان با من تماس گرفتند و گفتند که خواهرم جوابگوی تماس‌های تلفنی آنها نیست؛ من نیز برای پیگیری موضوع، چندین بار با تلفن خانه و همراهش تماس گرفتم و زمانی‌که پاسخگوی تماس‌های تلفنی من نشد به خانه‌اش در منطقه تهرانپارس رفتم و در کمال تعجب، همسایه طبقه بالایی خواهرم گفت چند روزی می‌شود که خواهرم را ندیده است.»

اظهارات خواهرزاده مقتول

روز شنبه سی‌ام فروردین ماه و در شرایطی که تحقیقات پلیسی برای بررسی‌انگیزه‌های مختلف جنایت در دستور کار کارآگاهان قرار داشت، خواهرزاده مقتول با حضور در اداره دهم پلیس آگاهی سرنخی را برای دستگیری قاتل به دست پلیس داد.

 وی در اظهاراتش گفت: «روز پنجشنبه 28 فروردین، به همراه دایی‌ام (برادر مقتول) در مسیر رفتن به مراسم ختم یکی از بستگان بودیم که در بین راه و برای انجام عملیات بانکی، لحظه‌ای از ماشین پیاده شدم و در حالی که دایی‌ام در داخل ماشین بود به داخل بانک رفتم. زمانی‌که در داخل بانک حضور داشتم، از پشت شیشه بانک متوجه شدم که دایی‌ام در حال قرار دادن وسیله‌ای در زیر صندلی سمت شاگرد راننده است؛ بدون آنکه به موضوع مشکوک شوم و از وی سوالی کنم، هر دو نفر به مراسم ختم رفتیم تا اینکه پس از بازگشت به خانه، به وارسی زیر صندلی پرداختم و در کمال تعجب کارت شناسایی، طلا و جواهرات خاله‌ام (مقتول) را در زیر صندلی پیدا کردم.»

اعتراف برادر مقتول به جنایت

با توجه به اظهارات خواهرزاده مقتول، بلافاصله برادر مقتول دستگیر شد. وی در حالی که منکر جنایت بود، سرانجام صبح دیروز لب به اعتراف گشود و در تشریح نحوه جنایت به کارآگاهان گفت: «ساعت 23 چهارم فروردین، با طرح و نقشه ارتکاب جنایت و در حالی که یک ساندویچ، همراه با یک نوشیدنی مسموم تهیه کرده بودم به خانه خواهرم رفتم و از او دعوت کردم تا برای صحبت درخصوص برخی اختلافات، سوار ماشین من شود. زمانی‌که خواهرم آبمیوه مسموم را نوشید، بیهوش شد و من نیز گردنش را به صندلی بستم و به سمت جاده تلو حرکت کردم؛ پس از رسیدن به جاده تلو و اطمینان از مرگ خواهرم، جسد را از ماشین پیاده کردم و بلافاصله به خانه خواهرم برگشتم؛ در آنجا، پس از برداشتن مدارک شناسایی و همچنین طلا و جواهرات او، از خانه خارج شدم.»

سرهنگ آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، درخصوص این خبر گفت: با توجه به اعتراف متهم، قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضایی صادر شده و تحقیقات برای کشف ‌انگیزه واقعی، در دستور کار ماموران قرار گرفته است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
فقط ميتونم بگم : يا حسين...
انگیزه معلوم بوده . به خاطر دزدیدن طلا و جواهرات ، خواهرش را کشته . خاک برسرش به خواهرش هم رحم نکرده لعنت خدا بر او باد .
اون خواهرزاده رو بگیرید اعدامش کنید. برا چی قضیه رو لو داده؟
پاسخ ها
مهران
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
:))))))
كسى كه پاره تن خود يعنى خواهرش را بكشد بزرگترين جنايت ها را مرتكب شده است ان هم بخاطر تصاحب اموال او پس بنا بر اين معتقدم بايد كفاره اين عمل نگين را پس دهى.
سال 2000همخوني ديگه معنا نداره
چه بگم که ناگفتنش بهتر است......
پناه بر خداااااااااااااااااااااااااا
سال دو هزاره قصه بیشماره
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر