بازدید 88098
وقتی عده‌ای برای زدن رقبا، مردم را به بازی می‌گیرند؛

حکایت ممنوعیت نصب پکیج در واحدهای متراژ پایین چیست؟

در حالی که بر پایه آمارهای مرگ خاموش، روند صعودی این تلفات شکسته شده بود، می‌بینیم‌ با آغاز هدفمندسازی، این روند بار دیگر شدت گرفته و اکنون ‌پیش‌بینی می‌کنیم که با فاز دوم هدفمندی، ‌بر این شمار افزوده شود؛ با چنین شرایطی نمی‌دانیم چرا برخی تلاش دارند برای خود بازار‌گرمی کرده و محصول رقیب را به نرخ جان عده‌ای از هم‌وطنانمان بزنند؟
کد خبر: ۳۹۵۱۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۸ 23 April 2014
یارانه حامل‌های انرژی کاسته شده و با فاز دوم، بار دیگر نرخ سوخت به نرخ واقعی نزدیک‌تر خواهد شد که معنای آن در افکار عمومی، گران شدن امثال بنزین، گاز و دیگر سوخت‌های رایج است و برای بسیاری اضطراب آفرینی می‌کند و همین اضطراب برای برخی دستمایه خوبی فراهم آورده که منویات خود را پی ‌گیرند!

به گزارش «تابناک»، در روزگاری که بسیاری تلاش دارند تا مدیریت بهینه هزینه‌ها و هدفمند مصرف کردن را به مردم آموزش داده و می‌کوشند با بهبود اوضاع، آمارهای نامطلوبی همچون مصرف پنج برابر انرژی در کشورمان به نسبت دیگر کشورهای جهان، مصرف بالای آب و ... را اصلاح کرده و اوضاع نابسامان وابستگی کشور در این زمینه‌ها به دیگر کشور‌ها را بکاهند و در کنار آن به یاری مدیریت هزینه‌های خانوار کمک کنند، ظاهرا برای برخی این اهداف هیچ اهمیتی ندارد!

از یک سو خانواده‌ها برای کاستن از هزینه‌های جاری خود به تکاپو افتاده و تلاش دارند با ‌‌راهکارهای گوناگون، بهینه‌تر مصرف کرده و کمتر هزینه کنند. از سوی دیگر، برخی آب را گل‌آلود یافته ‌می‌کوشند ماهی گرفته و خواسته‌های خود را به مردم القا کنند.

از جمله این سودجویی‌ها، تاختن بر استفاده از پکیج در منازل است که می‌توان حدس زد چه کسانی از خارج شدن آن از دور، سود می‌برند؛ تاختنی که پیشتر هم سابقه داشته، ولی این بار به شکلی جدید بروز کرده است؛ «استفاده از پکیج برای واحدهای کوچک‌تر از ۶۰ متر ممنوع است»!

همین جمله نصفه و نیمه و ناقص کافی ا‌ست تا امثال انبوه‌سازان علیه قوانین بشورند و پیرو ایشان، احتمالا خرید و فروش مسکن تحت تأثیر قرار گرفته و همه کسانی که در صف خرید خانه هستند و البته زورشان به خرید واحدهای بزرگ نمی‌رسد، پا در هوا بمانند که چرا ممنوع است؟ از کی ممنوع شده و چاره چیست؟

در این زمینه، جواد نوفرستی، کار‌شناس بهینه‌سازی انرژی و ایمنی ساختمان ‌می‌گوید: اینکه ‌‌گاه برخی ‌‌نصب پکیج در آپارتمان‌های زیر ۶۰ متر را ممنوع می‌دانند، هرچند درست است، ناقص و به شدت جهت‌دار بیان می‌شود؛ یعنی درست است، ولی شرط‌هایی برای آن آورده شده که گفته نمی‌شود، تا این باور پدید آید که قانون جدیدی تصویب شده و قرار است اعمال شود.

وی می‌افزاید: بر پایه مقررات ملی ساختمان، مبحث هفده، نصب وسایل گازسوز گرمایشی در فضای درونی ساختمان و امثال پکیج در واحدهای مسکونی با مساحت زیر ۶۰ متر ممنوع است، مگر آنکه هوای مورد نیاز برای سوخت آن از بیرون تأمین شود؛ اما چرا باید به این «مگر» گفته نمی‌شود‌، دقت کرد؟
• ۱۷-۳-۲: نصب وسایل گازسوز گرمایشی (انواع بخاری، آبگرمکن و پکیج) در فضاهای داخلی ساختمان‌های عمومی و خاص ممنوع است، مگر آنکه هوای مورد نیاز احتراق آن‌ها از فضای خارج از ساختمان تأمین شود.
• ۱۷-۷-۵-۷: نصب وسایل گازسوز پر مصرف مانند آبگرمکن فوری و پکیج در واحدهای مسکونی یا غیر‌مسکونی که مساحت آن‌ها کمتر از ۶۰ متر مربع می‌باشد، ممنوع است، مگر آنکه هوای مورد نیاز جهت احتراق گاز مصرفی آن‌ها از طریق دریچهٔ دایمی که مستقیم‌ ‌به هوای آزاد راه دارد، تامین گردد.

وی که عضو شورای سیاست‌گذاری انجمن جامعه ایمن کشور نیز هست‌ در ادامه می‌گوید: مصرف اکسیژن در خانه توسط لوازم گازسوز، همواره دغدغه‌ای بسیار مهم در پیشگیری از مرگ خاموش است و به همین دلیل، ما در کارگروه پیشگیری از مرگ‌های خاموش ناشی از گاز CO پیگیر هستیم که این متراژ را ارتقا دهیم تا از خطر مرگ خاموش کاسته شود؛ اما این موضوع در تعارض با مزیت‌های به‌کارگیری پکیج نیست و هیچ کسی نمی‌تواند مانع به‌کارگیری پکیج‌هایی شود که دودکش دو جداره یا دو دودکش جدا دارند که از یکی از آن‌ها همیشه هوای تازه از خارج ساختمان تأمین می‌شود و هوای داخل واحد را مصرف نمی‌کند. البته بخاری و آبگرمکن با دودکش دوجداره هم وجود دارد که در کشور خودمان هم تولید می‌شود که هوای داخل ساختمان را مصرف نمی‌کنند.

رئیس کارگروه پیشگیری از مرگ‌های خاموش می‌افزاید: اگر این پکیج‌ها را با آبگرمکن‌ها یا حتی بخاری‌هایی که هوای خانه را مصرف می‌کنند تا گرمایش ایجاد کنند، قیاس کنیم، ‌برتری پکیج حاصل خواهد شد که قانون‌گذار هم به آن توجه کرده است؛ اما برخی تلاش دارند ماجرا را وارونه جلوه داده و از منعی قانونی به شکل نصفه و نیمه یاد کرده و بهره‌برداری شخصی و گروهی کنند.

نوفرستی با اشاره به هشداری که یکی دو سال پیش درباره افزایش مرگ‌های خاموش با هدفمندسازی یارانه‌ها داده شده بود، می‌گوید: در حالی که بر پایه آمارهای مرگ خاموش، روند صعودی این تلفات شکسته شده بود، می‌بینیم‌ با آغاز هدفمندسازی، این روند بار دیگر شدت گرفته چراکه مصرف کنندگان گاه فراموش می‌کنند هنگام استفاده از وسایل گاز سوز، نباید همه درزها و روزنه های ورود هوا را بست و با تکیه بر روشهای غیر ایمن، صرفه جویی کرد. اکنون ‌هم پیش‌بینی می‌کنیم که با فاز دوم هدفمندی، ‌بر این شمار افزوده شود؛ با چنین شرایطی نمی‌دانیم چرا برخی تلاش دارند برای خود بازار‌گرمی کرده و محصول رقیب را به نرخ جان عده‌ای از هم‌وطنانمان بزنند؟

وی در توجیه دلایل این اتفاق، به آشکار شدن ناکارآمدی موتورخانه‌ها با آغاز هدفمندی را اشاره کرده می‌گوید: سال‌های سال موتورخانه‌های با بهره‌وری پایین، اتلاف انرژی بالا و البته آلاینده هوا در سایه سوخت ارزان مورد استفاده قرار گرفته بودند که با کاسته شدن از مزیت نرخ سوخت، مشکلاتشان آشکار شد و جای خود را به بخاری‌ها، آبگرمکن‌ها و پکیج‌ها دادند که در این میان، پکیج‌ها رقیبی به مراتب جدی‌تر هستند و گویا تلاش برای از دور خارج کردنشان ریشه در همین جا دارد، وگرنه چه به لحاظ ایمنی و چه از نظر صرفه اقتصادی، پکیج برتری محسوسی نسبت به موتورخانه و بخاری دارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۸۶
واقعاًاگراینقدربه فکرمردم هستیدچرا چندساله دائم به خودروسازها فرصت میدیدکه این ارابه های مرگ روتولیدوروانه بازارکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
چه ربطی به حرف بالاداره؟
ناشناس
| United States |
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
ربطش تناقض هاست.
علیرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
قربان برم خدا را یک بام دو هوا رو واسه تو گاز واسه اون غاز
وقتی استاندارد اطلاع رسانی مشخصی ندارد
خریدار هم سرگردان است
خوب است یا بد است
پاسخ ها
كارشناس استاندارد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
اگر به سايت سازمان استاندارد مراجعه بفرماييد يا جستجوي ساده اي در اينترنت بكنيد، سالهاست كه پكيج ها مشمول استاندارد اجباري هستند و غالب توليدات داخلي هم استاندارد دارند. حتي علاوه بر استاندارد، حداقل 7 سال است كه مركز تحقيقات ساختمان هم به پكيج هاي با دودكش دوجداره با تست و آموزن هاي بسيار سخت گيرانه، گواهينامه فني مي دهد
لذا اين پكيج ها از نظر استاندارد و مزيت ايمني و صرفه جويي آنها كاملا مورد تاييد است
عضو كميته استاندارد سازي و نظارت بر اجراي استاندارد محصولات تاسيساتي
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
مقررات ملی همیشه در حال بروز آوری و چاپ و توزیع تو جامعه هست. اون چیزی که باید توجه کرد این هستش که مقررات ملی رو قصاب و نونوا به واسطه شغلشون و یا عامه مردم در جریان نیستند.
آرش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
استاندارد مگه باید اطلاع رسانی کنه؟ اگه اینجوری باید سازمان های ASME یا ASTM باید واسه خودشون رادیو و تلویزیون و روزنامه می داشتند . استاندارد چیزی نیست که مردم عادی نیازی به دونستنش داشته باشند
خوب توی بالکن نصب کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
بله ما در بالكن نصب كرديم بسيار هم عالي بود.
hossein
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
توی بالکن هم ائتلاف انرژی انجام میشود هم بخاط هوای ازادفشار به دستگاه وارد میشود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
اکثر واحدهای ۵۰ متری بالکن ندارند! من مستاجر ۵۰ متری هستم. هم الان هم منزل دوسال پیش. هر دو پکیج داشتن و زمستون همش سرگیجه داریم بخاطر پکیج.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
خوب وقتی بالکن ندارند لابد باید توی بالکن همسایه نصب کنند!!!!!!!!!
ناشناس
| France |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
درمناطق سردسیر به دلیل یخ زدگی لوله اب سرد جواب نمیدهد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
در معرض وزش باد نصب پکیج ممنوع هستش
عباس آقا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
خونه هاي اين دورو زمونه كه ژر از درزو شكاف و سوراخ وايناست... يكي از دريچه هاي كولر رو فقط ببند (بدون ژوشش) كفايت مي كنه! در كنارش درب ورودي منزل رو هم عايق نكنند كه هوا براحتي وارد شود!
عباس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
خب این پکیج های که از بیرون هوا رو دریافت میکنه
و لوله دودکش اونها دو جداره هست باید نصب کنن و مشکلی نیست و خیلی هم خوبه
بنده بعنوان يك كارشناس تاسيسات عرض ميكنم كه اولا" راندمان موتورخانه هاي حرارت مركزي كه در بيشتر كشورهاي صنعتي و پيشرفته مورد استفاده قرار ميگيرد بيشتر از پكيج هاي مستقل ميباشند كه بخش عمده انرژي حاصل از سوخت گاز آنها زا طريق دودكش به فضاي بيرون منتقل ميشود است
ثانيا" درست است كه پكيج مستقل بايستي تامين هواي خود را از خارج از محيط داخل تامين كند ولي اين از چند جهت مورد اشكال است :
1 - جانمايي همه پكيج ها امكان استفاده از تامين هواي تازه از بيرون را ندارد
2- هيچ تضميني وجود ندارد كه اهالي خانه بعد از چند سال دريچه تامين هوا را به هر علتي مسدود نكنند چون افراد عادي لزوم آنرا بخوبي نميدانند براي مثال در سرماي زمستان دريچه هاي تامين هوا را براي گرم نگه داشتن خانه مسدود ميكنند
3- پكيج هاي مستقل بعد از حدود 5 سال كاركرد به شدت راندمان و ايمني خود را زا دست ميدهند و بيشترين حوادث مربوط به مرگهاي خاموش و گاز گرفتگي ها ناشي از آبگرمكن هاي فوري و پكيج هايي است كه عمر بالاي 5 سال دارند
لذا با توضيحات فوق استفاده از موتورخانه مركزي و يا پكيج هاي مستقل كه خارج از محيط سكونت نصب شوند توصيه ميشود
پاسخ ها
متخصص
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
عالی بود. ممنون از روشنگری. ضمنا چه ضمانتی هست که مالک بعدی با اولین مشکل پکیج دو جداره مذکور، انرا برداره و یه پکیج معمولی با استاندارد پایین جای اون نذاره. بخدا که هنوز موتورخانه ها هم به لحاظ ایمنی . هم به لحاظ راندمان شرایط بهتری دارند ولی کاش بساز و بفروشان که روی متر به متر ساختمان حساب می کنند، یه فضای 5-6 متری هم برای موتورخانه مرکزی تعریف کنن که شیر گاز پکیج و کلی احتمال خطر از سطح منازل کم بشه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
بنده هم با نظر آقاي رضايي موافق هستم
ما در يك منزل دو طبقه زندگي مي كنيم قبض يك دوره گاز ما 90 هزارتومان آمد در حاليكه از طبقه پايين تنها 17 هزار تومان تحقيق كرديم فهميديم كه آنها از پكيج تنها به عنوان آبگرمكن استفاده مي كند و براي گرمايش از بخاري
نصب پکیج توی خونه 60 متری یا 600 متری که پنجره هاش دو جداره نیستند و دیواراش عایق بندی درست و حسابی ندارند اصلا صرفه ی اقتصادی نداره

نهایتا زمستانها دست بدامن بخاری گازی میشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
قدرت گرمایشی پکیجت رو می دادی برات انتخاب کنند تا زمستونا نلرزی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
ما زمستونا نمیلرزیم
منجمد میشیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
یخ نزنی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ما در ساختمان 5 واحدي، موتورخانه را جمع كرديم و از پكيج هاي پيشرفته با دودكش دوجداره ساخت داخل خريديم و سرويسكار مجاز شركت مربوطه آن را گوشه آشپزخانه نصب كرد و مصرف گاز هر واحد از بالاي صد هزار تومان به حدود متوسط 40 هزار تومان رسيد خيلي خيلي هم ايمن است
هم استاندارد دارد و هم كم مصرف است
با اين كار، علاوه بر كاهش مصرف گاز به نصف، نگراني چندساله ما بايت احتمال نشت گاز مرگ آور از دودكش موتورخانه كه از بدسليقگي سازنده ساختمان از ديوار اتاق خواب گذشته بود، كاملا برطرف شد
ممنون از كساني كه اين محصول را توليد كردند و در اختيار ما گذاشتند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
وضعیت موتورخانه خراب بوده. عایق بندی لوله ها، تنظیم بودن مشعل، عایق بندی منبع انبساط پشت بام اینها همه تاثیر دارند.
موتورخانه ای که بصورت استاندارد ساخته شده باشد در مقایسه با پکیج راندمان بالاتری خواهد داشت.
حالا کی به قوانین توجه میکنه که اینقدر نگرانی؟

گیریم هم که توجه فرومودند نه که بیمه ها هم بعد از خوادث تا قرون آخرشو حساب میکنن

هر کی بخواد نصب میکنه هر کی هم نخواد نصب نمیکنه
ای کاش این اطلاعات در دست عموم مردم قرار میگرفت
از تابناک بخاطر اطلاع رسانیه دقیقش ممنونم
اگر بالکنی وجود داشته باشه؟ همه فقط به فکر سود بیشتر
متاسفانه مشکل اصلی ما اینه که هر چیز نوینی که برای استفاده وارد بازار میشه رو بدون فرهنگ درستش استفاده میکنیم
پكيج كاملا خوب و مناسب است و بخصوص مصرف گاز را فوق العاده كاهش ميدهد ضمن آنكه بطور يكنواخت ساختمان گرم ميشود و خطر گاز گرفتگي نيز ندارد و لذا از نظر ايمني نيز بهتر از ديگر وسايل گرمايشي است .
صحبت ایمنی نیست . چرا که لوله گاز برای آشپزخانه ها و شومینه ها و کباب پزها در برج خطر انفجار و آتش سوزی در زمان زلزله را ده ها برابر میکند.
چرا مثل کشورهای غربی و شرقی از اجاق گازی های برقی استفاده نمیشود تا هم امنیت ساختمانها و مردم تامین و همچنین از شومینه و بخاری و دیگر لوازم پرمصرف جلوگیری گردد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
دوست عزیز کشور های دیگر برق ارزان است و هر چه بیشتر مصرف کنی ارزانتر است ولی اینجا درست برعکس است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
محمد جان لطفا اول توضیح دهید اجاق گازی برقی چیست؟ آیا نسبتی با تخم مرغ غاز یا پمپ بنزین گاز دارد یا خیر؟
اون نمودار بيانگر چيه ؟ توضيحي همراش نيست . . .
پاسخ ها
ناشناس
| Spain |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
بد نیست متن خبرو بخوانید و بعد نظر بدهید در متن توضیح نمودار آمده است
از زحمات اقای نوفرستی و همکارانشان کمال تشکر را داریم که در جهت حفظ سلامت جامعه و شهروندان تلاش میکنندوسعی میکنند ایمنی رفاه وسرفه جویی به صورت درست وکامل اعمال شود ممنون وسپاس گذاریم
حمایت از مصرف کننده واطلاع رسانی را مدیریت کنید، محظ رضای خدا!
کپی برداری کنید از مجله Test از کشور آلمان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
-19- تمام
حالا کی گفته مصرف پکیجها از موتور خانه کمتر است!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
عزيزم لازم نيست كسي بگه
خودت برو مقايسه كن قبض گاز خونه هاي داراي پكيج رو با خونه هايي كه موتورخونه دارن (سهم هر واحد رو محاسبه و مقايسه كن)
ببين مصرف گاز پكيج در حد نصف موتورخونه هست يا خير
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
آخه این چطور مقایسه ای است!؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
دلیل اصلی بوجود اومدنشون بوده. البته زمان انتخابش چون همه یپا طراح تاسیساتی میشیم زیاد به انتخاب درستی در قدرت گرمایشیش نداریم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
دلیل به وجود آمدنشان استقلال است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
بله یکی از دلایل ساخت پکیج های دیواری همین مورد هستش ولی دلیل عمده در کل پکیجها جلوگیری در اتلاف انرژیه
باسلام با پنجره دو جداره یعنی نبود منفظه ورود هوای تازه چطور میتوان بخاری ویا پکیج نصب کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
در متن هم گفته: پكيج يا ابگرمكن و يا حتي بخاري خاص يعني با دودكش دوجداره كه هواي مورد نيازش رو از خارج ساختمان تامين ميكنه و اكسيژن خونه رو مصرف نميكنه مي شود نصب كرد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
1- با استفاده از واحد گرمایشی با لوله دو جداره
2-استفاده از دو لوله یکی بمنظور دفع و دیگری هوا رسانی
بنده به شخصه دیدم که سازنده ها پکیچ ها را در بالکن نصب می کنند.
لطفا عنوان خبر را فارسی بنویسید تا مردم بفهمند مردم که مثل شما متمدن و پیشرفته نیستند !!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
ینی شما هم جزو ما مردمی پس چرا متوجه نمی شید.
بنده بان جناب آقای جواد نوفرستی موافقم درسته می شه از پکیج هایی با دودکش دوجداره یا همان به اصطلاح عمومی فن دار استفاده نمود
اما بحث اینجاست که مصرف کننده اطلاع چندانی از تفاوتهای موجود ندارد بطور مثال همین پکیج های فن دار مدل های متفاوت با راندمان های مختلف دارند مثلا" نوع چگالشی درسته که قیمت بالایی نسبت به انواع دیگر را داراست اگر مصرف کننده تفاوت ها رو بدونه قطعا" انتخاب درستی خواهد داشت (نوع چگالشی بیش از هفتاد درصد گرمای گازهای حاصل از احتراقو می گیره )
اما بنده به عنوان ناظر پروژه های گاز رسانی با نصب تجهیزات شعله مستقیم موافق نیستم به دلایل مختلف از جمله :
1-تعدد دستگاه=هزینه تعمیرات بیشتر
2-در صورت خرابی در فصل سرما نیاز به استفاده از سیستم جایگزین موقت مانند بخاری
3-احتمال نشت گاز و بروز مرگ ومیر انفجار و یا آتش سوزی
4-ایجاد بار حرارتی در فصل گرما و به تبع آن افزایش هزینه سیستم برودتی
و موارد دیگر
اما در سیستم مرکزی (اگر درست انتخاب گردد مانند دیگهای چگالشی) می توان جلوی خیلی از مسایل و مشکلات از جمله هزینه های اضافی را گرفت
دست آخر موردی که می توان اشاره کرد بحث ایزولاسیون یا همان عایق کاری هست که با توجه به مصوبه هیت محترم دولت (در حدود 18 سال پیش ) هنوز اقدامی در خصوص لازم الاجرا بودن آن نشده!
نصب پکیج دربازکن به علت امکان یخ زدن آب داخل پکیج در مواقعی که از آن استفاده نمی شود غیر استاندارد آیت با نصب پکیج فن دار دو جداره که هوای احتراق از بیرون تامین می شود مشکل حل می شود
براي واحدهاي كوچيك، فقط پكيج با دودكش دوجداره پيشنهاد و تاييد مي شود
باید از اتفاقات عبرت گرفت ؟نبایدگازبه منازل مسکونی برد ؟گازبه نیروگاه میبرندوبرق تحویل منازل میشود ماننداغلب جاها
پاسخ ها
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
برق هم خطرناک است، بهتر است از به جای اینکه برق را به منازل ببرند مردم در نیروگاه زندگی کنند.
پكيج با دودكش دوجداره بهترين گزينه است ولي متاسفانه فروشنده ها دودكش را جدا مي فروشند و قينتي از حدود 75 تا 90 هزار تومان دارد كه مردمي كه خونه رو با متراژ كم مي خرند زورشان مي ايد علاوه بر پكيچ 1.5 تا 2 ميليوني اين پول را بدهند
پگيجهاي استاندارد فن دار كه هوا را از بيرون ميگيرند بهترين گزينه ست
بنده در یک مجتمع ۱۸ واحدی ساکن هستم جهت نصب آبگمکون دیواری .... کارشناس تاسیسات را آوردم تا برای آب گرم مصرفی از ان استفاده شود که ایشان گفتند مصرف ۲.۵ برابر میشود و هزینه نگهداری هم افزایش مییابد بهتر است کارشناسان محترم سوای مثل ایمنی مقایسه مصرف گاز موتورخانه و پکیج را به صورت علمی ومستند در سایت اعلام بفرمایند تا تصمیمگیری منطقی امکان پذیر باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
دوست عزیز احتمالا اون به اصطلاح کارشناسی که اورده بودید بیشتر از یک تعمیرکار موتورخانه اون هم به صورت تجربی نبوده ... لطفا با یک مهندس تاسیسات مشاوره کنید
راه حل ساده برای آنهائیکه پکیج دارند این است که یک فن کوچک در گوشه بالای پنجره آشپزخانه نصب کرده و هوا را به بیرون انتقال دهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
اطلاعات نداری نظر نده واجب که نیست عزیز
بهترين وسيله بخارى هاى افتابى است كه هزينه انرا خدا پرداخت مى كند و براى پخت و پز از وسائل برقى استفاده كنيد
???
اینجانب ناظر گازرسانی نظام مهندسی هستم و باید ذکر کنم ایمنی موتورخانه که در فضای عمومی قرار می گیرد قطعا از پکیجی که در خانه نصب می شود بیشتر است ولی پکیج نیز تحت شرایط ذکر شده در متن قابل استفاده است.
در زمستان سال گذشته که فرزندم را به علت حاد شدن بیماری آسم به متخصص ریه مراجعه کردم اولین سوال دکتر این بود که نحوه گرمایش اپارتمان شما چیست که پاسخ گفتم پکیج است. او گفت سریعا خانه را عوض کنید. با تعویض اپارتمان مشکل کودکم تا حد زیادی حل شده است.
ضمن اینکه پول گاز هم بیشتر پرداخت میکردیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
چقد اسمتون آشناست!
خودتون داريد ميگيد موتورخونه هايي كه در كشورهاي صنعتي و پيشرفته استفاده مي كنند بله، اون موتورخونه ها، مانند موتورخونه هاي رايج كشور ما نيست.
با تشکر از سایت وزین تابناک
خداوکیلی مدتهایت می ترسیدم که نکنه این هیاهویی که علیه پکیج به راه افتاده صحت داشته باشه.
اگر چه میدونستم هزینه مصرف گاز پکیج به مراتب پایین‌تر است.
حالا میدانم که یک عده سودجو برای فروش محصولات خودشان دارند به ناحق پکیج را متهم میکنند.
واقعا در کشوری که اینهمه گرما و نور خورشید دارد بسیار مسخره است که از سوخت فسیلی استفاده میشود.
صحبت های آقای نوفرستی بسیار بجاست. ولی من ی سوال دارم.
نمی‌دونم این حرف رو منعکس کنید یا نه، ولی چند سال پیش که برای یکی از آشنایان با آپارتمان حدود ۶۰ متر قصد خرید پکیج داشتیم، بوتان به زیر بار نرفت و نفروخت. گفتن اگه بازار آزاد هم بخرید گارانتی نخواهیم داد. نظرشان هم این بود که باید دودکش ۱۵ سانتی‌متری با فضای آزاد خارج از آشپزخانه باشد
این پکیج همون پاکته؟
تقریبا یکسال و نیم هست که از پکیچ استفاده می کنم و در طی این مدت 5 بار سرویس کار امده برای تعمیر.
یدلیل بحران کمبود اب و الوده شدن هوای بیرون و داخل خانه برای ایران عزیز انتخاب خوبی نیست. راندمان خوبی هم ندارد.
مشکل اصلی را باید در طراحی های واحد های مسکونی در ایران جستجو کنید که دارای استاندارد خاصی برای زندگی با عادات فرهنگی و اقتصادی ایران نیستند پیشنهاد میدهد ) و همینطور به تعمیم
اینهمه نظر در اینجا درج شده که فقط 2 یا 3 عدد ان کارشناسی است این مطلب را بهتر به ما نشان میدهد
خونه 60 متری درست میکنن بعد میگن 5-6 تا بچه بیارید!
برای ایمنی پکیج هامواردمختلفی موردنظرقرارگرفته
نویسنده در شرکت بوتان سمتی دارند؟
بی قانونی
سلام.خونه ما پکیج داره که دستگاه پکیج تو هال افتاده چون اشپزخونه پنجره نداره.میشه ببریم اشپزخونه از دودکش هود استفاده کنیم؟
سلام؛ من یک ساختمون همکف ۶۰ متریِ یک خواب ساختم و به دلیل عدم توانایی مالی فقط لوله کشیِ آب پکیج رو انجام دادم، ولی برای گرمایش میخوام فعلا از بخاری گازی استفاده کنم ؛ آیا (با توجه به عدم توانایی بنده) ناظر گاز میتونه منو ملزم به استفاده از پکیج برای گرمایش بکنه؟
تمامی مطالب مربوطه به سال 93 است آیا تابناک هیچ پیگیری تا سال 1400در این ضمیمه ندارن ویانمیده
سلام
سلام بخاری هوا رو ضد عفونی میکنه و مکش دودکش تهویه هوا انجام میده
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی