بازدید 9584

عضویت افسران برجسته صدام در داعش

کد خبر: ۳۹۵۰۹۸
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۴:۱۱ 23 April 2014
روزنامه فرانسوی فیگارو در مقاله‌ای با اعلام اینکه مسئولان نظامی داعش عراقی و لیبیایی هستند تاکید کرد بیشتر اعضای کادر داعش را افسران سابق در گارد ریاست جمهوری عراق و اطلاعات صدام تشکیل می‌دهند.

به گزارش ابنا، روزنامه فرانسوی نوشت: بیشتر اعضای گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش از افسران و نیروهای اطلاعاتی رژیم معدوم صدام هستند.

روزنامه فرانسوی فیگارو در مقاله‌ای می‌نویسد مسئولان نظامی داعش عراقی و لیبیایی هستند و مسئولان دینی آنان را شماری اتباع سعودی و تونسی تشکیل می‌دهند، همچنین جنگجویان آنان که بیش از 10 هزار تن هستند بیشتر سوری می باشند.

این روزنامه به نقل از مختار لامانی نماینده سابق سازمان ملل متحد در دمشق نوشت بیشتر اعضای کادر داعش را افسران سابق در گارد ریاست جمهوری عراق و اطلاعات صدام تشکیل می‌دهند.

وی گفت داعش در ابتدا برخی خارجی ها را به سوریه اعزام می‌کرد سپس اعضای جبهه النصره با کمک یک شبکه قدرتمند مالی در منطقه خلیج فارس به داعش ملحق شدند.

این روزنامه می‌افزاید شعبه محلی داعش از سه ماه پیش شهر فلوجه واقع در 60 کیلومتری غرب بغداد و مناطق رمادی در غرب عراق را به اشغال خود در آورده اند.

فیگارو تصریح کرد گروه داعش در سوریه که در سال 2012 تشکیل شد چیزی جز یک جریان در امتداد شبکه القاعده در عراق نیست.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار