بازدید 81478

حمله شدید مسعود پزشکیان به یارانه بگیران!

چه کسی گفته ‌این پول حق آن‌هاست؟ هیچ کس هیچ حقی ندارد. چرا باید دولت به بنزین سوبسید بدهد؟ کدام عقل در دنیا هست که به مردم پولدار بنزین ۷۰۰ تومانی بدهد؟ دولت از افزایش حامل‌های انرژی ۲۸ هزار میلیارد به دست آورد، ولی ۴۸ هزار میلیارد به مردم داد؛ بنابراین، باید آن دولتی که این کار را کرده، تنبیه شود. همچنین باید دید از کجا و بر چه اساسی این میزان پول را در میان ‌مردم تقسیم کرده است؛ اما ‌کسی با این مسائل کاری ندارد!
کد خبر: ۳۹۵۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۸ 22 April 2014
بهای بنزین حداقل ۲۰ درصد افزایش می‌یابدیکی از مباحثی که امروزه در جریان هدفمند کردن یارانه‌ها، به موضوع جذابی برای رسانه‌ها و مسئولین کشور تبدیل شده، شمار محدود انصراف‌دهندگان از دریافت یارانه است.

بنا به گزارش «تابناک»، برخی از مردم بر این باورند که این پول حق مردم است و باید از دولت بگیرند و اگر‌ کسی این کار را نکند، یعنی از حق خود‌ گذشته است؛ اما برخی دیگر‌ بر این باور دارند که دولت انتظارات مردم را برآورده نکرده، برای همین، ما نیز نمی‌خواهیم در این راستا برای دولت کاری کنیم.

دکتر مسعود پزشکیان در گفت‌و‌گو با تابناک در این باره گفت: در ‌طرح هدفمندی یارانه‌ها، کسانی ‌نام‌نویسی کرده‌اند‌ که با پولشویی، دروغ‌ و اطلاعات نادرست و رانت، میلیارد‌ها تومان پول درآورده‌اند‌ و عده‌‌ دیگری نیز هستند که با بزرگ‌نمایی برخی سخنان و حمایت از آنها می‌گویند دولت باید به همه یارانه بدهد. این دو گروه با هم فرقی ندارند و هر دو از یک جا آب می‌خورند. وقتی می‌گوییم هدفمندی یعنی باید همه چیز هدفمند باشد؛ بنابراین، باید پول‌ در اختیار افراد نیازمند‌ قرار گیرد. افرادی که تمکن مالی بالایی دارند، باید از هدفمندی یارانه‌ها انصراف می‌دادند و اگر این کار را نکرده‌اند، باید دولت خود این کار را انجام دهد.

وی افزود: در هدفمندی یارانه‌ها انتظار بر این بود که قانون اجرا شود. دولت از افزایش حامل‌های انرژی ۲۸ هزار میلیارد به دست آورد، ولی ۴۸ هزار میلیارد به مردم داد؛ بنابراین، باید آن دولتی که این کار را کرده، تنبیه شود. همچنین باید دید از کجا و بر چه اساسی این میزان پول را در میان ‌مردم تقسیم کرده است؛ اما ‌کسی با این مسائل کاری ندارد!

این نماینده در پاسخ به این پرسش که راهکار اجرای هدفمندی چیست، گفت: من نباید راهکار ‌تعیین کنم، ولی آنچه مسلم است اینکه قانون باید درست اجرا شود. قانون می‌گوید، باید ۱۰ درصد درآمد حاصل از هدفمندی ‌به بهداشت و درمان ‌و از میزان باقی مانده آن ‌‌۵۰ درصد به تأمین اجتماعی داده شود‌ که البته قرار بود ‌‌‌مقداری از این میزان ‌نقدی باشد؛ اما دولت نه تنها ۵۰ درصد‌ که ۱۵۰ درصد پول نقد به مردم داد.
مقصر این کار‌ دولت، مجلس، دولت و قوه قضاییه است که سکوت کردند تا دولت پیشین‌‌ هر ‌آنچه خواست، انجام دهد؛ اکنون شما ‌پیدا کنید پرتقال فروش را.

وی گفت: در بحث یارانه‌ها، مسأله اعتماد نیست. ‌عده‌ای هستند که این نظام را نمی‌خواهند و از هر طریق ممکن، قصد ضربه زدن به آن را دارند. برخی دیگر‌ به قضیه سیاسی نگاه می‌کنند و نمی‌خواهند دولت موفق شود؛ این‌ها کسانی هستند که نظام را می‌خواهند، ولی ‌به دلیل جهل و نا‌آگاهی‌شان دولت را زمین‌گیر می‌کنند و اما عده دیگر‌ اساسا نمی‌دانند چه کار می‌خواهند بکنند و لج‌بازی می‌کنند.

این نماینده افزود: مگر می‌شود در یک کشور ۹۰ درصد نیازمند باشند؟ یعنی در کشور ما ۹۰ درصد زیر خط فقر قرار دارند؟ این به اعتماد و غیر‌اعتماد ربطی ندارد؛ کسانی که پول‌دار هستند، حق ندارند ‌نام‌نویسی کنند.

وی در پاسخ به اینکه دولت برای مردم چه کاری انجام داده‌‌ که مردم بخواهند به خاطر دولت از حق خودشان بگذرند، گفت: چه کسی گفته ‌این پول حق آن‌هاست؟ چه کسی گفته کسی که ماهیانه ۲۰ تا ۳۰ میلیون درآمد دارد، باید ۴۵ هزار تومان از دولت ‌بگیرد؟ هیچ کس هیچ حقی ندارد. چرا باید دولت به بنزین سوبسید بدهد؟ کدام عقل در دنیا هست که به مردم پولدار بنزین ۷۰۰ تومانی بدهد؟ این حق مال همه نسل‌هاست و حقی نیست که مجانی در اختیار مردم قرار گیرد. باید به قیمت توزیع شده و ‌سرمایه‌گذاری‌ برای همه بشود. ما باید عقل را به سر سفره بیاوریم. نباید انتظار داشته باشیم، کار نکنیم و بخوریم. ما باید یاد بگیریم که چگونه کار کنیم. ملتی که کار نکند، محکوم به نابودی است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۵
در انتظار بررسی: ۲۴۳۲
انتشار یافته: ۳۲
مغلطه تا این حد
اولا این پول کیست که داره به مردم داده میشه؟ پول از جیب آقای پزشکیان پرداخت میشه

وقتی پراید هفت میلیونی رو همین دولت کرد هفده میلیون و قدرت خرید مردم یک چهارم شد ایشان کجا تشریف داشتند

وقتی تورم 50% و میزان افزایش حقوق 20% که تازه با احتساب مالیات بر ارزش افزوده میشه 18% ایشان چی داره بگه و...
راست می گه
آفرین - کارحسابی کردن تعارف ندارد
وقتی آقای روحانی دو ماه قبل از یارانه خود انصراف داده ، آقای پزشکیان شماچطور توقع دارید ما از یارانه خود بگذریم ؟
یک قدم برای مردم و در رفاه مردم بردارید تا ببینید این مردم چگونه برای شما صد قدم بر می دارند.
ما حق نداشتیم شما را به عنوان نماینده انتخاب کنبم .
کسی که به جای گرفتن حق مردم تلاش برای گرفتن حق دولت از مردم دارد.
ینده خود به اقای روحانی رای داده ام.
کدام عقل سلیم می گه وزیری که در دوران وزراتش چیزی نداشت بعد از دوران وزارتش پولش از پارو بالا می ره اونقدر که جز وزیران پولدار محسوب می شه .......... واقعاکه....؟
تیتر رو مغرضانه نوشتید .خوب همه ی مردم می گن 45هزارتومن هم از ما بگیر هیچی هم نده فقط قیمت ها رو برگردونید سابق
ما که انصراف دادیم جایگاههمان کجاست
مرفه بی درد هستند اقای دکتر.....
آقای پزشکیان نماینده ما بالاخره حرفی زد ولی کاش نمی زد .
يادم رفت شما دوره اول منتقد نبودى حالا .....................
اقاي پزشكيان منم موافقم كه مردم پولدار نبايد بنزين ٧٠٠ توماني بگيرد اما چرا نمي گوييد مردم بي پول چرا بايد ماشين ٢٠ مليوني را به قيمت ٤٠ ميليون بخرد؟؟؟
اگر راست میگویید نرخ بنزین را بر اساس نوع خودرو مشخص نمایید
آقای پزشکیان یواش برو ما هم بیایم . دوره قبل که خودت هم تو مجلس بودی پس چرا سکوت کرده بودی ؟ در دوره قبل همه این بلا ها سر مردم اومد . الان هم روحانی داره یواش یواش قیمتها رو میبره بالا . یه سری به بازار خودرو بزن ببین چه خبره . تو ایران هستی یا نه ؟
وقتی عدالت رعایت نمیشه چرا مردم باید از این پول بگذرن مگه دولت برا مردم چیکار کرده ایا تونسته گره ای از مشکلات مردم باز کنه همیشه این ملت بودن که سینه سپر مشکلات دولت بودن
به بنزین سوبسیدندهید واردات خودرو را هم آزاد کنید 35سال گرانفروشی می کنید
من حاضرم ماهی سه هزار دلار بگیرم و بنزین آزاد بزنم
داداش دعوا میگیریـــــــــــــــــــــــــــــــــــا
ميشه يه مقايسه هم بين حقوق مردم در ايران و كشورهاي ديگه بكنيد جناب پزشكيان؟!
اجراى فاز دوم با اول فرقى ندارد و بيد تاسف خورد كه چهار سال يگر همين وضع را داريم اىن ره به جاىى جز اتش زدن منافع مردم نيست و اىن سلسله گانىها فايده اى ندارد ارزش پول را برگردانيد وگرنه گران كردن بنزين و ارز چه سودى دارد جز فشار بر ملت
من کاملا با صحب های آقای دکتر موافقم ...
واقعا چرا دولت محترم قبل این همه قانون شکنی کرد و جوابگو نبود ...
ایشون طوری میگن انگار 90 درصد مردم هم پولدار هستن. مگر در کشور چقدر از افراد درآمدهای آنچنانی دارند؟؟؟؟انصافا چند نفر؟؟؟؟
راست گفته اون علامت تعجبت برا چیه؟؟
جناب دکتر
در ایران با یک ساعت حقوق قانون کار میشود دو لیتر بنزین خرید.
در آمریکا با یک ساعت حقوق قانون کار میشود 2.5 تا 3 گالن بنزین خرید.
(هر گالن آمریکا برابر 3.8 لیتر هست. خودتان حساب کنید.)
این وسط چرا شما فکر میکنید که به مردم بنزین ارزان میدهید؟؟؟
کجای دنیا مسکن اینقدر گران است. کجای دنیا مواد غذایی ولبنیات اینقدر گران است کجای دنیا خودرو اینقدر گران است کجای دنیا سفر اینقدر گران است .کجای دنیا.........کجایی آقای پزشکیان؟
تابناک اجازه ی دفاع به ما بده.نظرها را منتشر کن.
آقای پزشکیان تورم باعث شد که نود درصد مردم تقاضای دریافت یارانه بدهند .و عدم اعتماد اختلاس تامین اجتماعی هنوز در اذهان عمومی مانده است.
من نمی دونم چرا دولت با مردم با صداقت حرف نمی زند.
میزان پولی که بین مردم پخش می شد از درآمد هدفمندی بیشتر بود و دولت مجبور از بخش های دیگر بزند و یا پول چاپ کند تا بتواند یارانه پرداخت کند .
لطفا آدرس این رانت خوار را مرحمت بفرمایید.
با تمام احترامی که به شما قائلم باید بهتون بگم واقعا بیشتر از 90 درصد مردم ما زیر خط فقر هستند
جناب پزشکیان همشهری جان داش اوبیریسی مملکت لرده آیلیق و معاش لاری دا موقاییسه ایله دا نولار؟؟؟؟
تنها کسی که اینقدر واضح ومنطقی صحبت کردند همین آقای دکتر پزشگیان هستند.....واقعا کجای دنیا این همه پول را بدون جهت وارد سیستم مصرفی میکنند....واقعا چرا دولت سرمایه نسلها را بصورت افزایش بی رویه مصرف بنزین با این ندانم کاریها و کارهای پوپولیستی دولت قبل بین مردم پخش کند..این چه حقی است ..واقعا به نسلهای بعدی چه خواهیم گفت ....وما چقدر نیاکان واجداد کم عقل هوش برای نسلهای بعدی هستیم
حق ندارند ‌نام‌نویسی کنند.

ها ای که گفتی ینی چه؟ اصلا تو حق داری برای دیگران حق تعریف کنی؟
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی