بازدید 4909
۵
آمار می گوید مربی 237 جهان هستم اما اینجا قبولم ندارند

قلعه‌نویی:وجدانا با هیچ تیمی مذاکره نکرده ام

کد خبر: ۳۹۵۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۴ 22 April 2014
سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: بازی فردا برای هر دو تیم تشریفاتی است. الریان هم تیم خوبی است که با بدشانسی روبرو شد.

 به گزارش فارس، امیر قلعه‌نویی در نشست مطبوعاتی پیش از دیدار مقابل الریان عنوان کرد: بازی فردا برای هر دو تیم تشریفاتی است. الریان هم تیم خوبی است که با بدشانسی روبرو شد. بزرگترین مشکل ما در آسیا این بود که در دو بازی 6 امتیازی 8 امتیاز از ما گرفتند. 4 امتیاز از ما گرفتند و به الشباب 4 امتیاز دادند.

وی ادامه داد: متاسفانه در آسیا به راحتی از این مسائل می گذرند و داور به جام جهانی می رود. ما فوتبال خوبی در آسیا به نماش گذاشتیم اما هم کم شانس بودیم و هم بدشانس. کم شانس بودیم که گل های بدی خوردیم و بدشانس هم بودیم که داور اشتباهات زیادی انجام داد و می توانسیم گل‌هایی را به ثمر برسانیم.

سرمربی استقلال خاطرنشان کرد: ما بازی‌های خوبی به نمایش گذاشتیم و می توانستیم به عنوان تیم اول صعود کنیم اما ناعدالتی روی خود را نشان داد در بازی رفت و برگشت الشباب بدشانس بودیم و توپ‌هایی به تیرک زدیم. شرمنده مردم شدیم و سختی های زیادی را در این فصل کشیدیم.

سرمربی استقلال در مورد اینکه مربی الریان اعلام کرده استقلال سخت‌ترین تیم گروه بوده است، عنوان کرد: با وضعیتی که الان داریم می‌توانستیم مقابل الشباب هم داشته باشیم و بازیکنان ملی در آن دیدار به میدان نمی‌رفتند. مصدومان زیادی داریم و به احتمال فراوان فردا از برخی بازیکنان جوان استفاده می‌کنیم تا 11 نفر را جور کنیم. واقعیت قضیه این است که امسال بسیار بدشانس بودیم، موقعیت‌های زیادی را از دست دادیم، گل‌های زیادی را از دست دادیم و داوری هم به ما ضربه زد.متأسفانه داور بحرینی در دیدار مقابل الشباب عملکرد بسیار ضعیفی داشت و جالب است که اکنون می‌شنویم او را به جام جهانی هم فرستاده‌اند.

وی در مورد اینکه چه تعداد از بازیکنان تیمش فردا نمی‌توانند در میدان حاضر شوند، خاطر نشان کرد: 4 بازیکن ما در تیم ملی حضور دارند و 5 نفر هم مصدوم هستند. بین  9 تا 10 بازیکن را در اختیار نداریم. سیاوش اکبرپور، مهدی نظری، تونی کاروالیو، احمد جمشیدیان و مجید غلام‌نژاد مصدومان ما هستند. حالا باید ببینیم آیا می‌توانیم 11 بازیکن را جور کنیم یا نه.

سرمربی استقلال در پاسخ به سؤال یک خبرنگار قطری در مورد اینکه چرا این تیم امسال نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد، خاطر نشان کرد: ما برخی از مسائل را رصد می‌کنیم. بارسلونا بهترین تیم دنیا است، در 10 روز گذشته پیکه در این تیم حضور نداشته و آنها 3 جام را از دست دادند. در بارسلونا بین پیکه و بازیکن دوم 10 تا 20 درصد فاصله دارد اما غیبت همین یک بازیکن با وجود حضور نفراتی مثل مسی و فابرگاس باعث شد بارسلونا 3 جام را از دست بدهد.از بازی الجزیره امارات در تهران تا الشباب عربستان 6 جابجایی صورت دادیم.

قلعه‌نویی تأکید کرد: این جابجایی در اواسط فصل صورت گرفت در اوایل فصل علی حمودی و مجتبی جباری از تیم جدا شدند و در میانه فصل نیز دست ما خالی شد. در هیچ جای دنیا چنین اتفاقی نمی‌افتد، تیم‌ها خود را در اواسط فصل تقویت می‌کنند. یکی از دلایل این شرایط اتفاقاتی بود که برای ما افتاد.ما در جناحین مختلف زوج‌سازی کردیم؛ حمودی و حیدری در جناح راست حضور داشتند، در خط هافبک مثلث‌سازی و سپس مکمل‌سازی به سمت خط حمله داشتیم. تمام برنامه‌های ما از بین رفت. عمده‌‌ترین مشکل ما در فصل جاری عدم حضور همزمان 4 بازیکن کلیدی ما بود. این 4 بازیکن در 5 بازی هم به طور کامل در کنار ما حضور نداشتند. اگر فصل جاری را بررسی کنیم پس از بازی مقابل بوریرام که تمامی نفرات کنار ما بودند بعد از آن بسیاری از بازیکنان مصدوم شدند. در دیدار برگشت مقابل الجزیره و فولاد خوزستان نیز اکثریت موجودی خود را در اختیار داشتیم. همان طور که پژمان نوری اعلام کرد مشکل ما همین بود.

به گزارش خبرگزاری فارس، سرمربی استقلال در ادامه با اشاره به عدم فرصت مناسب برای بدنسازی تیم قبل از شروع مسابقات خاطر نشان کرد: نتوانستیم قبل از شروع مسابقات بدنسازی کنیم. بازیکنانی که فوند بدن‌هایشان ضعیف بود زیر فشار مسابقات مصدوم می‌شدند. در خیلی از مسابقات تنها 13 بازیکن داشتیم. از شما که صحبت‌های من را برای خبرنگار قطری ترجمه می‌کنید خواهش می‌کنم این مسائل فنی را به طور کامل بیان کنید و مطمئنا او از این مسائل تعجب خواهد کرد.

وی افزود: الریان برای تقویت تیم خود یک بازیکن 3 میلیون دلاری در اختیار می‌گیرد اما ما در اواسط فصل بازیکنانمان را از دست دادیم و خالی شدیم. آیا این مسائل برای شما قابل قبول است؟ تیمی که در جمع 8 تیم برتر آسیا قرار گرفته باید تقویت شود یا اینکه بازیکنان خود را از دست بدهد؟

وی در پاسخ به سؤال دیگر این خبرنگار قطری در مورد اینکه چرا نتوانستند از لحاظ فیزیکی بدنسازی خوبی داشته باشند، یادآور شد: از طرح این سؤال خوب تشکر می‌کنم. پس از دیدار مقابل کره جنوبی که منجر به صعود ایران به جام جهانی شد تا روزی که لیگ سال آینده شروع شود 35 روز زمان باقی بود. استقلال 6 بازیکن در اردوی تیم ملی داشت. مربی تیم ملی به حق اعلام کرد این نفرات حداقل به 20 روز استراحت نیاز دارند آن وقت ما با دو هفته بدنسازی وارد لیگ شدیم این مشکلات به خاطر عدم بدنسازی خوب بود، آیا توضیحات من برای شما قابل قبول است؟ (خبرنگار قطری صحبت‌های قلعه‌نویی را تأیید کرد و سپس سرمربی استقلال خطاب به او اعلام کرد، در سال 1986 میلادی در السد قطر بازی کرده است که آن خبرنگار اعلام کرد او را به خوبی می‌شناسد و به همین خاطر از عملکرد این فصل استقلال متعجب شده است.)

به گزارش خبرگزاری فارس، قلعه‌نویی در ادامه کنفرانس مطبوعاتی با بیان خاطره‌ای از زمان حضور در کشور قطر اظهار داشت: چند سال پیش مقابل تیم ملی قطر بازی داشتیم و باشگاه السد ماشینی را به دنبال ما فرستاد. آن موقع پیروانی هم همراه من بود. آنها می‌خواستند باشگاه جدیدشان را که شبیه اولدترافورد ساخته بودند به ما نشان دهند. من با السد دو جام قهرمانی آوردم یکی جام کاس‌امیر و دیگری جام دوری قطر بود. آنها کار بسیار جالبی انجام دادند. آن دو جامی که ما برای السد به دست آورده بودیم را بیرون آوردند و کنار آنها عکس گرفتیم و به ما اعلام شد که شما جز بنیانگذاران باشگاه السد هستید. شما تفاوت نگاه را ببینید.

وی در پاسخ به این سؤال که قصد دارد انتقام بازی رفت را بگیرد، اظهار داشت: در فوتبال انتقام معنی ندارد، فوتبال شعاری به نام بازی جوانمردانه دارد و ما به دنبال همین هستیم.به دلیل اینکه بازی در تهران برگزار می‌شود دوست داریم پیروز شویم به همین خاطر به تعدادی از جوانان مثل ایمان باصفا بازی می‌دهیم تا عیار این بازیکنان مشخص شود.

قلعه‌نویی در مورد اینکه چرا در طول فصل نتوانست استفاده خوبی از جوانان انجام دهد، خاطر نشان کرد: ما درگیر دو لیگ قهرمانان آسیا بودیم و بیشتر می‌خواستیم از نفرات باتجربه استفاده کنیم. در کنار این مسئله هم می‌خواستیم نفرات جوان را تشویق کنیم اما متأسفانه در اواسط فصل دست ما خالی شد. فرهاد مجیدی به یک باره خداحافظی کرد. پژمان منتظری در میانه‌های فصل به یک باره از تیم جدا شد، اول فصل لیستی را مشخص کردیم اما بازیکنان کم‌کم از جمع ما جدا شدند. همچنین استفاده از جوانان دیگر همانند سابق نیست. در گذشته بازیکنانی مثل امیرحسین صادقی و وحید طالب‌لو که بسیار جوان بودند تقریبا مجانی برای استقلال درآمدند اما اکنون یک بازیکن جوان دو میلیارد تومان پول می‌گیرد. ما جز 8 تیم برتر آسیا بودیم و می‌خواستیم از تجربه استفاده کنیم. مقابل بوریرام که به پیروزی رسیدیم در دیدار برگشت حیدری را نداشتیم. وقتی به تهران آمدیم نکونام و تیموریان را در اختیار نداشتیم. امیدوارم وضعیت در آینده بهبود پیدا کند.

وی تأکید کرد: بازیکنان جوانی مثل ایمان باصفا، مهدی نظری و حسینی دروازه‌بان تیم را در اختیار گرفتیم. این بازیکنان مگر چند سال دارند. عمده مشکل ما بدشانسی بود. مسئله دوم جدایی ناگهانی بازیکنان بود. تیمی که 4 گل به الشباب زده مربی دارد که در کارنامه او قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا وجود دارد. در کل عدم زمان کافی برای بدنسازی، مصدومین فراوان و جدایی نابهنگام بازیکنان استقلال را دچار مشکل کرد البته بازیکنانی هم که در اختیار گرفته‌ایم نتوانستند انتظارات ما را برآورده کنند. احمد جمشیدیان که او را از زمان حضورم در سپاهان می‌شناسم دچار مصدومیت شد. اگر این بازیکنان به اندازه پژمان نوری می‌توانست بازی کند شاید خیلی از مشکلات ما حل می‌شد. نباید فراموش کنیم که استقلال با اختلاف تنها 3 امتیاز پنجم شد. اگر یک امتیاز کسر شده را بازگردانیم تنها با فولاد خوزستان 3 امتیاز فاصله می‌گیریم البته اگر مقابل تراکتورسازی پیروز می‌شدیم شانس قهرمانی داشتیم.

سرمربی استقلال در ادامه تأکید کرد: می‌گویند شب گذشته علی‌ فتح‌الله‌زاده در برنامه 90 سوالی را پرسیده که آقایان اعلام کردند این آمارها را قبول ندارم. از شما خبرنگار قطری می‌پرسم اگر الریان قطر در رتبه 55 جهان قرار بگیرد شما افتخار می‌کنید یا می‌گویید این آمار الکی است. در آماری آمده امیر قلعه‌نویی مربی 237 جهان است آن وقت در ایران می‌گویند این آمار را قبول نداریم. به نظر شما اینها افتخار است یا اینکه چنین نگاهی باید به وجود بیاید. پس از آن زمان که در قطر حضور داشتم این کشور دو میزبانی جام ملت‌های آسیا، یک میزبانی المپیک آسیایی و حالا میزبانی جام جهانی را بر عهده گرفته است. آیا مشکل فوتبال ما این چیزهایی که امیر خادم و دیگر دوستان بیان می‌کنند، است؟ قطر آن موقع امکانات نداشت اما حالا چنین وضعیتی پیدا کرد. آیا ما به جز ورزشگاه آزادی زمین خوب دیگری هم داریم. از وزیر ورزش و امیررضا خادم خواهش می‌کنم میزان پرداختی تمامی باشگاه‌ها را مشخص کند. آیا خود شما فکر می‌کردید قرارداد من یک میلیارد و300 میلیون تومان باشد؟ مربی که تیمش قهرمان لیگ برتر شده و جز 4 باشگاه برتر آسیا بوده این مقدار پول دریافت کرده است، خواهش می‌کنم قرارداد تیم‌های فوتبال از مس و داماش گیلان گرفته تا فولاد خوزستان را مشخص کنند. نباید این طور باشد که رقم قرارداد استقلال و پرسپولیس را بگویند و رد شوند. حالا که وارد این مسائل شدند از قرارداد باشگاه قعر جدولی تا صدر جدولی را شفاف سازی کنند. این دو تیم پولی خرج نکرده‌اند. نمی‌شود مردم را به جان این دو بیندازند و قرارداد سایر تیم‌ها شفاف‌سازی نشود. کادر فنی استقلال دو میلیارد و صد میلیون تومان قرارداد داشته است. خواهش می‌کنم حالا که به این مسائل ورود کردند همه قراردادها را نشان دهند آن وقت حقانیت خیلی‌ها مشخص می‌شود. معلوم می‌شود مربی که قهرمان لیگ برتر شده و تیمش جز 4 تای آسیا بوده و در رتبه 55 جهان قرار گرفته چه شرایطی داشته است.

وی افزود: استقلال پس از چند کشور اروپایی بیشترین بازیکن را در اختیار تیم ملی قرار داده است. 3 مسئله بسیار مهم است یکی اینکه استقلال بیشترین بازیکن ثابت را در ترکیب تیم ملی داشته، در رتبه 55 جهان قرار گرفته و مربی آن در رتبه 237 قرار داشته است. حالا شما ببینید نگاه‌ها نسبت به ما چگونه است، آیا در قطر هم همین کارها را انجام می‌دهند؟ پول‌هایی که بقیه باشگاه‌ها دادند آیا از بیت‌المال نبوده است؟این شفاف‌سازی خیلی به نفع ما شد. هر کس من را می‌دید فکر می‌کرد 2.5 الی 3 میلیارد قرارداد داشته‌ام. آقای خادم، دوست عزیز، قهرمان همه قراردادها را نشان بده که اگر این کار را نکنی درست نیست.

سرمربی استقلال در پاسخ به سؤال خبرنگاری در مورد اینکه همین حالا پیامکی به او رسیده که در آن اعلام شده قلعه‌نویی قرار است روز جمعه به آمریکا برود و با سپاهان قرارداد بسته است، عنوان کرد: البته اگر این اتفاق بیفتد کار حرفه‌ای است اما وجدانا تا این لحظه هیچ خبری نشده است و با تیمی مذاکره نکردم. اگر استقلال اول یا دوم می‌شد از تیم می‌رفتم اما اکنون اگر بخواهم تیم را در این شرایط رها کنم دور از معرفت است. اگر من را بخواهند یقینا می‌مانم، شاید دوستان دیگری برای ما بلیت آمریکا را گرفتند البته می‌دانید قیمت بلیت آمریکا خیلی گران است و شاید کسی این کار را برای ما کرده است. (با خنده)

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
کدام وجدان
اخه چرا امیر خان ؟؟؟؟ نگران نباش پول بیت المال واسه شما و امثال شماها کنار گذاشتن .بخورین حال کنین
قلعه....فقط برو ...برو...برو..عاقبت باند بازی همینه...تا سیه روی شود هرکه در اوغش باشد...برو از استقلال سرطان زده...برو
اميرخان هيئتي مذهبي دوستت داريم
بله خب شما مذاکره نکردید،اونا مذاکره کردند-وجدانا-هرکی هم که روبروت اخراج میشه وجدانا سال بعد لابد تو تیمت نمیاد.سال بعد بختیار رحمانی.از پارسال هم که فرشید طالبی رو داری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل