بازدید 13838
نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا؛

تساوی چلسی و اتلتیکو مادرید در نخستین گام تعیین فینالیست

شیوه کاملا تدافعی شاگردان مورینیو جواب داد و آن‌ها راضی از ویسنته کالدرون بازگشتند. شب نخست دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، سه‌شنبه با برگزاری یک دیدار آغاز شد. در این دیدار، دو تیم اتلتیکو مادرید و چلسی پس از نود دقیقه به تساوی بدون گل رضایت دادند.
کد خبر: ۳۹۵۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۴ 22 April 2014
تساوی چلسی و اتلتیکو مادرید در نخستین گام تعیین فینالیستشیوه کاملا تدافعی شاگردان مورینیو جواب داد و آن‌ها راضی از ویسنته کالدرون بازگشتند. شب نخست دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، سه‌شنبه با برگزاری یک دیدار آغاز شد. در این دیدار، دو تیم اتلتیکو مادرید و چلسی پس از نود دقیقه به تساوی بدون گل رضایت دادند.

به گزارش «تابناک»، اتلتیکو مادرید در حالی میزبان چلسی بود که در لیگ اسپانیا با توجه به چهار بازی باقی مانده، برای نخستین بار در هجده سال گذشته در آستانه کسب عنوان قهرمانی است و در لیگ قهرمانان هم با حذف بارسا حالا در جمع چهار تیم قرار دارد.

هرچند آن‌ها در نخستین نبرد برای فینالیست شدن در ورزشگاه خانگی خود نتوانستند نتیجه مطلوب به دست آورند، مانند همیشه بازی درگیرانه و جذاب خود را به نمایش گذاشتند؛ اما چه سود که آن‌ها باید در بازی برگشت در لندن به مصاف تیم پر حیله و نیرنگ مورینیو بروند.

با اینکه آقای خاص ‌با یک بازی بسته و تدافعی در این بازی به نتیجه مطلوب خود رسید اما با مصدومیت چک و تری در این دیدار و محرومیت لمپارد و اوبی میکل، کار سختی را در باز برگشت مقابل تیم سختکوش اتلتیکو دارد. شاید یک گل می‌توانست خیال مورینیو را راحت کند اما باز کردن دروازه اتلتیکو که توسط بازیکن قرضی چلسی به خوبی محافظت می‌شود به هیچ وجه کار ساده‌ای نبوده و نیست؛ چه در این باز و چه در لندن.

اتلتیکو علاوه بر لیگ قهرمانان در لالیگا برای قهرمانی به برد در سه بازی از چهار دیدار باقی مانده نیاز دارد. آن‌ها جمعه شب برابر الچه به برتری دو بر صفر دست یافتند تا‌ بردهای پیاپی خود در این فصل لالیگا را به هشت مسابقه برساند.
 
اتلتیکو در مسابقات اروپایی نیز با قدرت ظاهر شده، به گونه‌ای که تا کنون در ده بازی قبلی خود در لیگ قهرمانان اروپا طعم شکست را نچشیده و در تمامی پنج بازی خود در خانه پیروز از میدان بیرون آمده است.

اما از سوی دیگر، چلسی که در ۷۸ مسابقه خانگی قبلی خود در لیگ بر‌تر انگلیس نباخته بود، شنبه شب با نتیجه ۲ بر یک از تیم قعر جدولی ساندرلند شکست خورد.

قهرمان ۲۰۱۲ اروپا که پس از شکست دو بر صفر پاری سن ژرمن توانست برای هفتمین بار در ده سال گذشته، راهی مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا شود، به این ترتیب در چهار بازی در ۹ دیدار گذشته خود در تمامی مسابقات شکست خورده است.

هدایت اتلتیکو مادرید را دیه گو سیمونه مربی ۴۳ ساله آرژانتینی بر عهده دارد، در حالی که سکاندار چلسی خوزه مورینیو ۵۱ ساله است.

بهترین گلزن دو تیم هم به ترتیب دیه گو کاستا با ۳۵ گل برای اتلتیکو و ادن هازارد با ۱۷ گل برای آبی‌های لندن هستند.

ترکیب اتلتیکو مادرید:

تیباو کورتوا، میراندا، خوان فران، فیلیپ لوئیس، دیه‌گو روبرتو گوودین، گابی، دیه‌گو، ماریو سوآرز، رائول گارسیا، کوکه، دیه‌گو کاستا

سرمربی: دیه‌گو سیمونه
ترکیب چلسی:
پی‌تر چک، اشلی کول، جان تری،‌گری کهیل، داوید لوئیز، آسپلیکوتا، فرانک لمپارد، جان اوبی می‌کل، ویلان، رامیرز، فرناندو تورس
سرمربی: مورینیو

گزارش بازی:

۱۶:‌۰۰ ضربه کرنر کات‌دار کوکه مستقیم راه دروازه چلسی را در پیش گرفته بود که پیتر چک با یک واکنش عالی، مانع گل شدن آن شد. چک در صحنه آسیب دید و بازی برای دقایقی متوقف شد.
۱۸:‌۰۰ پس از چند دقیقه توقف بازی چلسی مجبور به یک تعویض اجباری شد و مارک شوآرتزر جای چک را در درون دروازه گرفت.
۱۹:‌۰۰ ضربه کرنر کوکه با ضربه سر کاستا همراه بود اما گودوین در یک قدمی دروازه به توپ نرسید تا اتلتیکو یک موقعیت خوب را از دست بدهد.
۲۰:‌۰۰ به کرنر فرانک لمپارد می‌رفت چلسی را در یک موقعیت خوب گلزنی قرار دهد که خطای جان اوبی می‌کل روی دروازه‌بان اتلتیکو موجب توقف بازی شد.
۳۰:‌۰۰ بعد از ده دقیقه بازی درگیرانه در میانه میدان سرانجام روی سان‌تر کوکه، دیه‌گو کاستا روی سر اشلی کول به توپ ضربه زد که با فاصله کمی از کنار درواز شوآرتزر به بیرون رفت.
۳۶:‌۰۰ بعد از یک حمله همه جانبه روی دروازه چلسی، ماریو سوارز توپ برگشتی مدافعان چلسی را به یک ضربه کات‌دار راهی دروازه شوآرتزر کرد که توپ با فاصله کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

پایان نیمه نخست با تساوی بدون گل دو تیم

۴۷:‌۰۰ در آغاز نمه دوم این چلسی بود که با ضربه فرانک لمپلرد می‌توانست خطرناک ظاهر شود که کورتوآ توپ هافبک میانی تیم چلسی را از آت خود کرد.
۵۵:‌۰۰ بعد از یک چند حمله پیاپی و حضور مستمر آتلتیکو در محوطه جریمه چلسی روی خروج اتشباه شوآرتز توپ بیرون محوطه جریمه مقابل پای دیه‌گو قرار گرفت که ضربه سرکش او راهی به دروازه چلسی نداشت.
۶۲:‌۰۰ خطای هند فرانک لمپارد در نزدیکی محوطه جریمه یک موقعیت خوب را در اختیار بازیکنان آتلتیکو قرار داد که آن‌ها نتوانستند از این موقعیت به خوبی استفاده کنند.
۶۶:‌۰۰ با خطای فرانک لمپارد روی آردا توران، هافبک تیم چلسی با کارت زرد داور جریمه شد و بازی برگشت را از دست داد.
۷۳:‌۰۰ در پی یک ضد حمله خطرناک فیلیپه لوئیس صاحب یک موقعیت گلزنی شد که نتوانست از آن استفاده کند.
۷۳:‌۰۰ یک تعویض اجباری دیگر برای مورینیو. با مصدومیت جان تری پس از درگیری با کاستا این شورله آلمانی بود که جای او را در ترکیب چلسی گرفت.
۷۵:‌۰۰ در پی یک درگیری میان بازکنان دو تیم داور پس از آرام کردن جو بازی گابی از آتلتیکو و جان اوبی مکل از چلسی را با کارت زرد جریمه کرد تا هر دو بازی بعدی را از دست بدهند.
۷۶:‌۰۰ ضربه کاشته گابی با دخالت شوآرتز به کرنر رفت.
۸۰:‌۰۰ ضربه سر آردا توران با فاصله کمی از دروازه چلسی به بیرون رفت.

پایان بازی با تساوی بدوت گل

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۷
از تکرار خوشم نمیاد، هیچکسی خوشش نمیاد، برای تنوع هم که شده امیدوارم امسال یک تیم شگفتی ساز قهرمان بشه اتلتیکو
پاسخ ها
Nima
| Singapore |
۰۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
بهتر است که حق به حقدار برسه نه تنوع
جگ
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
عالیه
الان تی وی رو روشن کردم بازی رو ببینم دیدم خیابانی که بازی سپاهان رو گزارش میکرد گفت از شبکه ورزش نشون میده. آقا ما تو روستایم شبکه ورزش هم نداریم،سرعتم اینقدر پایینه که اینجا نمیتونم ببینم. این واقعا بی انصافیه؛ در هرصورت امیدوارم که امسال رئال قهرمان بشه
امسال رِِِئال قهرمانه شک نکنین
امسال رِِِئال قهرمانه شک نکنین
لعنت بر مویس وگرنه منچستر یونایتد قهرمان بود.
امسال رِِِئال قهرمانه شک نکنین
فقط چلسی
امسال رِِِئال قهرمانه شک نکنین
امسال رِِِئال قهرمانه شک نکنین
امسال رِِِئال قهرمانه شک نکنین
سلام این همه رشته های ورزشی مملکت ما رو چند دقیقه هم در میادین بین المللی افتخار کسب میکنند نشون نمیدید حالا مردم رو با فوتبال باز هم این تیمهای خارجی بی ارزش رو سرگرم میکنید که چی!
اتلتیکو مادرید صعود خواهد کرد .
فینال ریال_ اتلتیکو
قهرمان اتلتیکو. این - اینم ^
آقای فوتبال شناس لازم نبود این همه از خودت گزارش در وکنی یک کلمه میتوشتیساعت مسابقه فلان ساعت فلان شبکه.
ماشاالله همه پیشگو هستند و می دانند کی قهرمان میشه ، بعضی ها هم نظر می دهند ، در کشور همچین انسانهایی داشتیم و نمی دانستیم ، ( عالمان همه در ایران و ما گرد جهان می گردیم ... )
واقعا حق اتلتیکو مادرید که قهرمان بشه.چون نسبت به سه تیم دیگه که تیم های پر خرجی هستند از لیاقت بیشتری برخورداره و معلومه تلاش اونها خیلی بیشتر بوده.البته تیم بایرن مونیخ و رئال مادرید گزینه های اول قهرمانی هستند ولی اگه اتلتیکو قهرمان شه یه قهرمانی تاریخی و دراماتیک رقم میخوره.
حیف پیتر مصدوم شد امیدوارم به بازی برگشت بیاد,بزیکن مورد علاقه منه ,تی شرت امضا شده اونو دارم,وقتی اسپارتا بازی میکرد برام امضاش کرد
بازی کسل کننده ای بود...بازی بایرن و رئال باید فینال میشد
امیدوارم تیم منفور رئال قهرمان نشه چون لیاقتشو نداره
بایرن مونیخ قهرمانه
اینو همه میدونن که بایرن مونیخ امسال قهرامانه.و تمام
فقط رئال قهرمانی بهش میاد و بس.
رئال همیشه قهرمانه، امسال هیچ تیمی به اندازه رئال رو فرم نیست. کریس هم که ترکونده... طرفدارای بارسا هم که حرفی واسه گفتن ندارن فقط میتونن بزنن اون منفیارو
من هم مادرید رو دوست دارم هم چلسی رو هم مورینیو هم رونالدو....چه فینالی شود
تا بایرن قهرمان هست بقیه خواب قهرمانی رو ببینن با اون گوش های تیزش!
رئال سه گانه میگیره
چلسي قهرمان
قهرمانیهای رئال مال سالهای دور بوده. اون موقع که همش 4 تا تیم تو جام باشگاههای اروپا شرکت میکردن و رئال بین اونها قهرمان میشده. الان که تیمها همه قوی هستن چرا نمیتونه قهرمان بشه؟؟ 12 ساله حتی به فینال هم نرسیده
فقط اتلتیکو
هرکی میشه بشه فقط رئال مادرید نشه که من ازش خیلی بدم میاد
اره انا11111111111111111111111111111
♥چلسی قهرمانه♥
پس داوید ویا کجا بود؟
چلسی قهرمان میشه من میدونم
امسال ایران از در عقب قهرمانه خخخخخخخ
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل