بازدید 20637

زیر و بم بیمه شخص ثالث در سال ۹۳ به روایت آمار +اینفوگرافی

نرخ بیمه شخص ثالث موتور سیکلت گازی با حدود ۲۲ هزار تومان افزایش، 17 درصد رشد نشان داده و به لحاظ ارزش عددی، کمترین میزان افزایش را از آن خود کرده، در حالی که اتوبوس‌های با ظرفیت ۴۴ تن، ۶۷۳ هزار تومان افزایش بهای بیمه یافته که به لحاظ عددی، بیشترین افزایش به نسبت سال گذشته است.
کد خبر: ۳۹۵۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۳ 22 April 2014
به فاصله دو سه روز از اعلام نرخ دیه سال جاری توسط وزیر دادگستری، این نرخ رسما از روز گذشته اجرایی شد.

به گزارش «تابناک»، از جمله افزایش نرخ‌هایی که در آغاز هر سال ‌ثابت رقم می‌خورد، افزایش نرخ دیه کامل انسان است که به دنبالش، افزایش نرخ بیمه شخص ثالث را ‌مستقیم و برخی افزایش‌های دیگر را ‌غیر مستقیم سبب می‌شود.

بر این اساس، نرخ دیه برای امسال ۱۵۰ میلیون تومان تعیین شده که در ماه‌های حرام با 30 درصد افزایش به ۲۰۰ میلیون تومان خواهد رسید که به نسبت ۱۱۳ میلیون تومان نرخ دیه سال ۹۲، بیش از ۳۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

افزایش نرخ بیمه کمتر از افزایش نرخ دیه

به رقم این افزایش ۳۱ درصدی، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران نرخ‌نامه‌ای ابلاغ کرد که حق بیمه شخص ثالث وسایل نقلیه در آن درج شده و به گفته مسئولان این بیمه، حداکثر ۲۴ درصد افزایش نسبت به نرخ‌های سال گذشته نشان می‌دهد.

از جمله نکاتی که در قیاس این ابلاغیه با ابلاغیه‌های مشابه در سال‌های گذشته می‌توان دریافت، نرخ حداکثر حق بیمه پوشش حوادث راننده است که برای سواری، ۶۰ هزار تومان، برای اتوبوس و بارکش‌ها ۲۰۰ هزار تومان و برای موتورسیکلت ۵۰ هزار تومان تعیین شده است که به حق بیمه شخص ثالث افزوده می‌شود.

موتورگازی کمترین و اتوبوس ۴۴ نفره بیشترین افزایش


نرخ بیمه شخص ثالث موتور سیکلت گازی با حدود ۲۲ هزار تومان افزایش، 17 درصد رشد نشان داده و به لحاظ ارزش عددی، کمترین میزان افزایش را از آن خود کرده است.

این در حالی است که اتوبوس‌های با ظرفیت ۴۴ تن (با احتساب راننده و شاگرد) با درصد مشابهی افزایش، ۶۷۳ هزار تومان افزایش بهای بیمه شخص ثالث را شاهد هستیم که به لحاظ عددی، بیشترین افزایش به نسبت سال گذشته است؛ بیش از یک ماه حقوق قانون کار.

نخست این نکات را بخوانید؛

پیش از مراجعه به اینفوگرافی توجه داشته باشید که این نرخ‌های اعلام شده، هزینه نهایی برای دریافت خدمات کامل بیمه شخص ثالث نیست و با افزایش‌هایی اجباری و اختیاری افزون می‌شود:
* به حق بیمه هر خودرو مبلغ مقرر مالیات بر ارزش افزوده، در سال جاری ۸ درصد، افزوده خواهد شد.
* بیمه‌گر موظف است به ازای هر بار تخلف حادثه‌ساز وسیله نقلیه‌اش که طبق اعلام پلیس در دوره یک ساله قبل از صدرو بیمه نامه صورت گرفته باشد، ۲ درصد و در مجموع ۱۶ درصد به حق بیمه مربوطه اضافه کند.
* تعرفه حق بیمه آمبولانس، وسایل نقلیه ویژه حمل خون، حمل وسایل رادیولوژی و آتش‌نشانی با توجه به ظرفیت آن‌ها بر پایه تعرفه وسایل نقلیه مشابه محاسبه خواهد شد.
* ۱۵ درصد به حق بیمه وسایل نقلیه‌ای که برای تعلیم رانندگی به کار می‌روند اضافه می‌شود.
* اگر از سال ساخت وسیله نقلیه بیش از پانزده سال گذشته باشد، با ازای هر سال مازاد، ۲ درصد و حداکثر ۱۰ درصد به حق بیمه افزوده می‌شود.
* حق بیمه برای وسایل نقلیه سواری با کاربری آژانس، تاکسی، کرایه و مسافرکش شخصی درون شهری ۲۰ درصد و سواری کرایه و مسافرکش شخصی برون شهری، ۳۵ درصد بیشتر از حق بیمه وسایل نقلیه سواریِ مشابه است.
* در صورتی که وسیله نقلیه بارکش برای حمل مواد منفجره به کار رود، ۵۰ درصد و چنانچه برای حمل مواد سوختنی مایع و گازی شکل استفاده شود، ۲۵ درصد به حق بیمه مربوطه افزوده می‌شود.
* به وسایل نقلیه عمومی که متعلق به بیمه‌گذار بوده و مخصوص جابجایی کارکنان آن باشد، یا در صورتی که متعلق به مرکز آموزشی بوده و مخصوص حمل و نقل دانش‌آموزان و دانشجویان باشد‌ و نیز وسایل نقلیه عمومی شهری ۲۰ درصد تخفیف داده خواهد شد.
برای دیدن اینفوگرافی در ابعاد بزرگ‌تر روی تصویر کلیک کنید
برای دیدن اینفوگرافی در ابعاد بزرگ‌تر روی تصویر کلیک کنید

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۶۹
انتشار یافته: ۲۴
آدم بیمه میخره که تصادف کرد توی دردسر نیوفته.اونوقت اگه تصادف کرد جریمه هم میشه توسط بیمه.نوبره والا.پس به چه درد میخوره این بیمه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
بعد از تصادف تازه بدبختی برای گرفتن خسارت شروع میشه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
به درد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
جریمه نمیشی. تخفیف تعلق نمیگیره
چرا نمیگن بیمه شخص سوم؟
ای اینفوگرافی یعنی چه؟
خوب بجاش وگویید: اطلاعات نقاشی شده !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
هاااا خوب بید بگوری جان
اطلاعات نموداری بهتره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
نه. چون اینفوگرافی همیشه شامل نمودار نیست.
خواهشا به هر عکس مسخره ای نگید اینفوگرافی
یک مقدار برید کارهای خارجی رو ببینید که بفهمید چیه
روحانی مچکریم :D
افزایش حقوق 20% افزایش بیمه24%؟
بالاخره من نفهمیدم این افزایش سالانه بیانگر افزایش ارزش آدمیت است یا پر کردن جیب بیمه داران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
تابناک بگو مالیات دو درصد زیاد کردن
10 درصد تخفیف کم کردن
اگر بخواهی بیمه شوی با نهایت احترام ،گاهی برات چایی هم میارن. خدای ناکرده اگه تصادف کنی وبخوایی از بیمه ات استفاده کنی پدرتو در میارن تا قسمتی از خسارتت را بپردازند.من خود همکنون در گیر این برخوردها هستم !!!
چه ضرورتی دارد هر سال قوه قضائیه نرخ جدید دیه را اعلام کند . همین موضوع به تورم و کاهش ارزش پول ملی به سالیانه کمک می کند
چرا سالانه ديه انسان از دستمزد همون انسان بيشتر اضافه ميشه؟ يعني ميخوتين بگين بميريم ارزشمون بيشتره
مگه مبنای دیه گوشت شتر نیست؟ گوشت شتر که از پارسال گران نشده، پس چرا دیه اینقدر بالا رفته؟!!!
بله برخورد بیمه ها با مشتریان که خسارت می خواهند خوب نیست و انگار مال پدرشان را می خواهند به مردم بدهند. نمی گویند که مردم مال بی زبانشان را دست اینها داده اند و اگر تصادف نکنند که همه اش سود است اگر هم تصادف کنند باز هم هنوز سود زیادی برای ای بیمه ها باقی می ماند. پس چرا با مردم اینگونه می کنند؟؟
خسارت اگه مالی باشه که خیلی دردسر نداره اما اگه جانی باشه متاسفانه مردم خودشون کاری ندارن پول از بیمه گرفته حالا میگه پول این مدت که من توبیمارستان بودم و مهمونایی که برای پذیرایی میان خونمون رو بدین تا رضایت بدم :|
اگر بريم 40 تا شتر بخريم نگه داريم ارزون تر پامون در مياد
تو شکل او پرایدو رو خوب اومدی :)
فرمول ریاضی دیه چیه جیگر؟
انجا كه گفته بود نرخ آدم مرده از انسان زنده فعال بالاتره رو حال كردم كه جانا سخن از زبان ما مي گويي
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان