بازدید 9410
به‌ نظر خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس سرانجام خوشایندی ندارد!

تلاش برای واگذاری صوری سرخابی‌ها به نفع دوستان، آشنایان و رفقا؟

چند سالی پس از خصوصی‌سازی شرکت‌های کوچک و بزرگ و چند بار پس از رفت‌و‌آمد بر سر خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ‌با سنبه پر زور مجلس، گویا دولت تدبیر و امید، کمر همت به خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس بسته است و‌ وزارت ورزش برای این کار، نماینده‌ای تام‌الاختیار منصوب‌ کرده و همین، ‌دولت کنونی را از دیگر دولت‌ها در این زمینه یک گام به پیش انداخته است.
کد خبر: ۳۹۵۰۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۸ 22 April 2014
تلاش برای واگذاری صوری سرخابی‌ها به نفع دوستان، آشنایان و رفقا؟خصوصی‌سازی در ایران داستان‌های خاصی دارد؛ از آن داستان‌ها که تعریف جهانی‌اش با تعریف داخلی آن، زمین تا آسمان تفاوت دارد. مثل خیلی از چیزهای دیگرمان؛‌‌ همانی که در بسیاری جا‌ها به ‌تصویر خنده‌دار از یک واقعیت بیرونی بدل می‌شود.

به گزارش «تابناک»، چند سالی پس از خصوصی‌سازی شرکت‌های کوچک و بزرگ و چند بار پس از رفت‌و‌آمد بر سر خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ‌با سنبه پر زور مجلس، گویا دولت تدبیر و امید، کمر همت به خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس بسته است و‌ وزارت ورزش برای این کار، نماینده‌ای تام‌الاختیار منصوب‌ کرده و همین، ‌دولت کنونی را از دیگر دولت‌ها در این زمینه یک گام به پیش انداخته است.

اما با همه این کارها و نیز حسابرسی‌های دقیق و موشکافانه‌ای که در دو ماه گذشته شده، هوز نتیجه کار همانی است که دیشب در سخنان امیر خادم شنیده می‌شد‌ و آن اینکه خصوصی‌سازی واقعی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس شدنی نیست.

نزدیک‌ترین حالت به واقعیت همینی است که الان در سایر باشگاه‌ها می‌بینیم؛ ظاهری خصوصی‌سازی شده و ‌باطنی وصل به سرچشمه‌های لایزال منابع دولتی.

بنابراین، هم‌اکنون ‌به جای اینکه استقلال و پرسپولیس دست گدایی‌ به سوی وزارت ورزش و جوانان دراز کنند، از یک وزارت‌خانه پر پول دیگری سر درمی‌آورند؛‌‌ همان مدل خصوصی‌سازی ایرانی‌مآبی که فقط برای گول زدن خودمان از آن بهره می‌بریم.

اما اگر واقعا‌ قرار بر این بود، چرا این همه سرو صدا و جنجال پیرامون این دو تیم به راه افتاد؟ اگر قرار نبود که کار اساسی برای خصوصی‌سازی این دو تیم شود، چرا چند ماه است ریز جزئیات ماجراهای این دو باشگاه روی دایره خبرگزاری‌ها و تلویزیون و روزنامه‌ها ریخته شده و همه درباره آن اظهار‌نظر می‌کنند؟!

بنا بر این گزارش، تا پیش از این، گمان می‌رفت وزارت ورزش با اقدامات گام به گام خود، سعی در بهبود وضعیت این دو باشگاه دارد و می‌خواهد یک بار برای همیشه، کاری درست و انقلابی انجام دهد؛ اما سخنان دیشب امیر خادم نشان داد که این وزارتخانه، هیچ برنامه مشخصی برای درست کردن ساختار مدیریتی این دو باشگاه ندارد.

آنها که پیشتر‌ها پایان سال را زمان واگذاری این دو باشگاه عنوان کرده بودند، اکنون پایان شهریور را برای واگذاری تعیین کرده‌اند و البته خودشان هم خوب می‌دانند، با توجه به موانع حقوقی، این اتفاق تا پایان سال نخواهد افتاد.

اما نکته‌ای که در این میان عجیب و کمی مشکوک به نظر می‌رسد، تلاش بر ارزان فروشی این دو باشگاه است. شب گذشته، علی فتح‌الله زاده ‌در برنامه نود گفت: پیش از عید، ۱۲۰ میلیارد ‌برای فروش باشگاه تعیین کرده بودند که با تماس من با آقای خادم، معلوم شد این باشگاه تنها یک دارایی ۲۰۰ میلیاردی از محل کمپ تمرینی خود دارد؛ بنابراین، اگر این آمار و ارقام درست باشد، این چه حسابرسی طولانی‌مدت‌ از این دو باشگاه بود که در پایان کار، یک فقره دارایی ۲۰۰ میلیاردی در آن لحاظ نشده بود و ‌پیاپی بر بدهی ۴۵ میلیاردی این باشگاه پافشاری می‌شد؟

اینکه رقم بدهی ۷۰ میلیاردی پرسپولیس و ۴۵ میلیاردی استقلال، رقم بزرگی است و نشان از سوءمدیریت این دو باشگاه در سال‌های اخیر دارد، درست؛ اما گویا ارقام تعیین شده برای فروش و تلاش برای واگذاری سریع این دو‌ باشگاه ورشکسته کمی سهل‌انگارانه است، البته اگر نگوییم از روی غرض‌ورزی و برای ایجاد رانت‌های آشکار و پنهان است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۲
به نظر من باید بخشیدش به دی جی حسین فسنقری
آقا زاده ها میخرن دیگه..رایگانم در میاد براشون
سلام
خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس یعنی واگذاری به شرکت های شبه دولتی و باز استفاده از بیت المال.
آیا مثلا مخابرات اکنون واقعا مال مردم است که پسوند خصوصی را یدک میکشد؟
بپر بپره. بشکن. من نمیدزدم. بمیر
.
از نمد اين فوتبال چه كلاه ها كه دوخته نميشه!
نگه دارید اگه میتونید از این دو باشگاه پول دربیارید
اگه خصوصی سازی واقعی شودخیلی فوتبال خوبی خواهیم داشت .
سلام
شايد بالا نشان دادن بدهي باشگاههاي پرسپوليس و استقلال تخريب يك گروه مديريتي كه بين طرفتداران اين دو تيم محبوب بودن باشد ودر ضمن پايين اوردن قيمت اين دو تيم تا يك گروه خاص با كمترين قيمت ممكن اين دو تيم را بخرد،و از انها استفاده سياسي براي مقاصد خودشان بكنند.
وگرن چطور ميشود اين دو تيم با اينهمه بدهي يك شاكي خصوصي ندارند ورقم بدهي تيمي مثل پرسپوليس همان رقمي است كه قبل از حساب رسي و در موقع رفتن مدير عامل قبلي از طرف وزارت به شكل شايعه مطرح شده بود،يعني وزارت بدون احتياج به حساب رسي رقم بدهي را مدانسته،اين در حالي است كه سخنان وزير ومعاون وزارت ورزش در مورد مقدار بدهي و نوع خصوصي شدن تيم پرسپوليس با همديگر متفاوت بوده است . با تشكر
ديشب هركس نود رو ديد فهميد كه حق با فتح الله زاده است و جناب خادم باگوش شكسته چيزي از فوتبال نميداند
البته اي كاش جناب قهرمان كشتي لااقل كمي از غرور خود مي كاهيد و حرمت موي سپيد فتح الله زاده را نگاه ميداشت
حسابرسي باشگاه استقلال هنوز شروع نشده. لطفا واقع بين باشيد
هر کاری می خواهید بکنید من نه از گرفتن یارانه انصراف می دهم و به دوستانم هم میگم انصراف ندید چون پولش میره تو جیب فوتبالی ها آخه بیچاره پول نداره یک میلیارد و اندی قرار داد نیست . پول یارانه را بچسب!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
هرکس مخالف خصوصی سازی ابنها باشد خائن است
این هم از کارهای عجیب وغریب دولت
تدبیر وامـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــید!!!!!!!!!!!!!
به امید نابودی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس که باعث نابودی فوتبال کشورمان شده اند.
درست میشه بابا حالا وقت زیاده
به این سادگی این املاک به نام افراد و تیم ها می شود و به این راحتی با این اعداد بازی می شود .
اونوقت یه بیچاره باید برای 2 میلیون وام کلی التماس کند ؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
تابی دوهفته پیش گفته بودم ای بابا خصوصی سازی کجابود... اقایون براحتی قول دادن که این دوباشگاه پر از ضررو زیانو بدن بره و الان میان میگن این دو تا تیم بچه های دولتن!!! جالبه که تواین مدت کم هرکاربیربطی برای این دوتا باشگاه ازجمله حاشیه سازی انجام دادن الا خصوصی سازی! اقای خادم مچکریم!!!!!
انوقت از مردم توقع دارید از چندر غاز یارانه که هزینه گران شدن سوخت و اب و برق را نیز تامین نمیکنند چشم بپوشند ؟ بابا اگه جنگه شما چرا تو این جنگ نیستین ؟ تابناک جان من غرغر میکنم تو هم چاپ نمیکنی فدات
چرا همه چیز را منفی میگیرید؟ اخه زمینی که نه سند داره و کاربری ورزشی و تازه انتقال ان به باشگاه استقلال به شرط ایجاد تاسیسات ورزشی مثل استادیوم و... هست و نه یک دیوارکشی تنها ! 200 میلیارد میارزه ؟ کی میخره اخه ؟
در ثانی مگه میشه باشگاه ورشکسته که حتی پول لوله کش را بدهکار هست را فروخت ... کدام عاقلی میخره؟ ...... باید یک پارتی پیدا کرد که یک ی را برای خریدش مجاب کنه !
شوالیه و گروهبان قند علی و پروین و دایی و........... فقط بدنباله منافع خودشان هستند ولاغیر هر کدام از آقایان برای پر کردن بیشتر جیبشان و ماندن در این دوباشگاه مردمی با رابطه و رانت و این و آن دیدن می خواهند رد تیم باشند
پورشه بازیکنان باید جور شود
اگر کسی پشت گوشش را دید خصوصی سازی این دو باشگاه را هم خواهد دید.

جمع 5 نفر بیشتر در حکومت نظامی ممنوع است . خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.
ایحاد ضرر و زیان غیرواقعی یکی از روشهای مرسوم بزخری میباشد.
بهتر است درب این دو باشگاه بسته شود تا اینکه پول کشور خرج آنها گردد. بدون فوتبال میشود زندگی کرد اما بدون نان و دارو خیر.
خصولتی سازی ...
خدا رحم کنه . من که چشمم آب نمیخوره، میترسم استقلال و پروسپولیس رو بر باد بدن با این کاراشون.
نویسنده متن انقد ساده است که حرفهای حاج اقا فتح الله زاده رو باور کرده در خصوص دارایی 200 میلیاردی و درامدهای میلیاردی باشگاه استقلال؟
این اقا از هر 10 جملش 20 تاش دروغه
متاسفانه یا بدبختانه وزیر ورزش ما اصلا با فوتبال میانه خوبی نداره وضد پیشکسوتان هم هست او باید افتخارمیکرد درکنار شخصی مثل علی پروین کار میکنه وزیر ورزش دراینده استیضاح خواهد شدبه لطف یزدان
مگر ندیدید که آقای فتح الله زاده وقتی از قمت کمپ حجازی و زمین تلو صحبت شد چهره خادم در هم رفت
حتی مجددا"اصرار کرد من 150 میلیارد میخرمش
حتما" بولینگ عبده هم هنوز در تملک پرسپولیس است و دوستان دوست دارند با 110 میلیارد دو تا باشگاه را بخرند.
یا فکر میکنید چرا آقای هدایتی دوبار باشگاه ورزش خرید؟
زمینهایشان کو و زمینها و وامهای ورزشی کو؟
حقوق سرمربیان این نوع باشگاهها از حقوق اوباما رئیس جمهور امریکا هم بیشتر است ! بازیکنان اش ،ماشین های خارجی میلیاردی سوار می شوند؟!باید واقعا کسانی که اینها را خصوصی نکرده اند خجالت بکشند . چرا باید دولت این حقوق های بیهوده را از بیت المال بدهد؟ یکی از دلایل عدم انصراف زیاد مردم از یارانه ، همین بی تدبیریها بوده است.
.

اتفاقی که برای مخابرات افتاد ، برای استقلال و پرسپولیش میفته و زور شما رسانه ها هم به هیچ جا نمیرسه !!

اگر امثال تابناک توانایی داشتند، برای ابطال معامله ی مخابرات اقدام میکرند که خریدار از محل سود خالص مخابرات، درحال پرداخت اقساط است !! و البته ایم موضوع هم بماند که شروع مالکیت با یک مزایده ی صوری بود!! و البته با اخراج تنها شرکت کننده ی بخش خصوصی در مزایده، به بهانه ی عدم اهلیت !!!


زمزمه های عدم اهلیت خریداران این دو باشگاه هم به گوش میرسه و به زودی ، به مالک جدید اهداء خواهد شد !!!


بگذارید این دو باشگاه ملی، همچنان ملی باقی بمانند و ملک خصوصی نشوند..آن هم به قیمتی کمتر از 20درصد قیمت واقعی آنها
این حرف‌ها کدام آقا. به قول ایران‌های مفتشان هم گران است.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار