بازدید 6981

قالیباف: بلیت مترو گران می‌شود

کد خبر: ۳۹۵۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۳ 22 April 2014
شهردار تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر افزایش بلیت مترو گفت: شورای اسلامی قیمت‌ها را مصوب کرده است و از اردیبهشت ماه این کار عملی می‌شود.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف، امروز در حاشیه افتتاح نیمه جنوبی خط ۳ مترو تهران وی با بیان اینکه مردم در حمل‌ونقل ریلی کمتر از ۲۰ درصد هزینه می‌کنند و ۸۰ درصد از هزینه‌ها بر عهده شهرداری است، گفت: بر اساس تصمیمات صورت گرفته در حوزه بلیط مترو شاهد افزایش ۱۰ درصدی قیمت هستیم که همه دولت‌ها به حمل و نقل عمومی یارانه می‌دهند و ما معتقدیم باید در این بخش نیز یارانه تعلق بگیرد چرا که تعلق یارانه به حمل‌ونقل بسیار مهم است و البته یارانه خوبی دولت در این زمینه اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه اولویت امسال شهرداری توسعه حمل‌ونقل عمومی با تکیه بر توسعه ریلی است، گفت: با تخصیص اعتبارات امیدواریم امسال ۱۳۰ کیلومتر مترو درون شهری به پایان برسد که با تخصیص اعتبارات می‌توانیم در روز ظرفیت جابجایی مسافر را به ۱۰ میلیون نفر برسانیم.

قالیباف با بیان اینکه روزی که کار را در شهرداری تهران آغاز کرده‌ایم ظرفیت جابجایی ۴۵۰ هزار نفر بود، گفت: در حال حاضر ظرفیت جابجایی سه میلیون نفر است و در طرح جامع برنامه دوم پیش‌بینی کرده‌ایم که در صورت تخصیص اعتبارات ظرفیت جابجایی به ۱۰ میلیون نفر برسد که در صورت پشتیبانی مالی این قول را به مردم می‌دهیم که در پایان برنامه جاری ظرفیت جابجایی به ۱۰ میلیون نفر برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه معضل آلودگی هوا معضل همه مردم است، گفت: آلودگی هوا مشکل دولت، شهرداری و مردم است و باید همه دست به دست هم این مسئله را رفع کنند و این یک مشکل سیاسی نیست که به گردن یکدیگر بیاندازیم و من معتقدم که می‌توان آلودگی هوا را برطرف کرد و معتقدم روزهای سالم را می‌توان بعد از چهار سال به دو برابر افزایش داد و این مسئله با تکیه بر بحث مدیریت، اصلاح ساختار و پول قابل رفع است که ما در شهرداری داوطلب نیستیم اما اگر دولت بخواهد می‌توانیم کمکش کنیم.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در مراسم افتتاح خط سه با بیان اینکه شهرداری در اقدامات فنی و عمرانی اولویت خود ر ا جنوب شهر پایتخت گذاشته است، گفت: به دلیل شرایط سخت زمین در این منطقه مشکلات زیادی را متحمل شده‌ایم اما توانسته‌ایم با تکیه بر همت کارگران و مهندسان و حفر تونل به سه شیوه حفاری کار را پیش ببریم.

وی با بیان اینکه اجازه نداده‌ایم مشکلات ما را از هدف خودمان دور کند، گفت: برخی افراد عنوان می‌کردند که خط سه جایی است که مدیریت شهری در مترو تمام می‌شود اما امروز شاهد آن هستیم که این کار به بار نشست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد به برخی سخنان در مورد نقش کمرنگ شهرداری در ایجاد زمین پاک گفت: زمین پاک با سخنرانی یا مقاله ایجاد نمی‌شود و من از برخی رویکردها و تفکرات متعجب هستم چرا که افرادی این گونه سخن می‌گویند که سالیان سال مدیر بوده ولی نمی‌دانند با چه رویی و چه شجاعتی امروز قلم زده و حرف از زمین پاک می‌زنند و آن‌ها باید کارنامه‌ای ارائه دهند که در مورد مدیریتشان چه کارهایی انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه برخی افراد با بداخلاقی در رسانه‌های مختلف قلم می‌زنند گفت: این افراد کارنامه خود را بگویند که با امکانات زیاد و در زمانی که شورای شهری وجود نداشت و دستشان برای مدیریت باز بود چکار کرده‌اند که البته من ادعایی در این زمینه ندارم.

وی با بیان اینکه امروز ۲۰۰ کیلومتر مترو در حومه و تهران در حال ساخت است گفت: امروز چهار دستگاه TBM در حال حفر است و امیدواریم دولت نیز در کمک به بحث حمل و نقل عمومی توجه ویژه‌ای داشته باشد چرا که توجه به حمل و نقل عمومی، توجه به توسعه زیر ساخت‌ها است که با توجه به توافقات صورت گرفته با زنگنه امیدواریم قول‌های داده شده عملی شود که در صورت عملی شدن این وعده‌ها قول می‌دهیم که در پایان مدیریت چهارم شورا بیش از ۱۰ میلیون مسافر در تهران جابجا کنیم که این گام مهمی در زمینه تحقق زمین پاک است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار