بازدید 11719
۱

لحظات جالب نخستین ماه گرفتگی۲۰۱۴

سه شنبه گذشته (بیست و ششم فروردین ۹۳) نخستین ماه گرفتگی (خسوف) سال ۲۰۱۴ رخ داد. برای ساکنان نیمکره غربی زمین این ماه گرفتگی حدود ساعت یک بامداد روز سه شنبه ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین) به وقت شرق آمریکا آغاز شد.
کد خبر: ۳۹۴۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷ 22 April 2014
لحظات جالب نخستین ماه گرفتگی۲۰۱۴سه شنبه گذشته (بیست و ششم فروردین ۹۳) نخستین ماه گرفتگی (خسوف) سال ۲۰۱۴ رخ داد. برای ساکنان نیمکره غربی زمین این ماه گرفتگی حدود ساعت یک بامداد روز سه شنبه ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین) به وقت شرق آمریکا آغاز شد.

به گزارش "تابناک" به نقل از رویترز  این ماه گرفتگی که از نوع ماه گرفتگی کامل بود و تا ساعاتی ادامه داشت و بخش غربی ماه به مراتب از سمت راست آن تیره تر شد. با این حال با وجود وقوع ماه گرفتگی کامل، سطح ماه قابل رویت بود و اهالی نیمکره غربی زمین به ویژه آمریکای شمالی و جنوبی بهتر از بقیه توانستند این پدیده را مشاهده کنند.

رویترز توسط عکاسانش، کوشش مردم در این ساعت برای رصد نخستین ماه گرفتگی سال جاری میلادی را به خوبی به تصویر کشیده است. البته اهالی روسیه، اروپای شرقی، خاورمیانه و آسیای میانه امکان رویت این پدیده را نیافتند.

در این تصاویر ، ساعت ۴۶: ۳ بامداد به وقت شرق آمریکا، مشخص است که خورشید، زمین و ماه دقیقا در یک خط قرار گرفتند و نور ماه در ضعیف‌ترین حالت آن مشاهده می گردد. ماه گرفتگی کامل ساعت ۲۴: ۴ بامداد به وقت شرق آمریکا به پایان رسید.

به گزارش ایرنا امسال اهالی زمین شاهد چهار گرفتگی یعنی دو ماه گرفتگی و دو خورشید گرفتگی خواهند بود. ماه گرفتگی بعدی هشتم اکتبر (۱۶ مهر ماه) و خورشید گرفتگی‌ها ۲۹ آوریل (نهم اردیبهشت ماه) و ۲۳ اکتبر (اول آبان ماه) رخ می‌دهند. 


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
نصف این تصاویر در جات غیر ماه گرفتگی هم قابل براشت هستند. ماه بیشتر در حالت نگرفتس
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان