بازدید 4206
بد و خوب حضور تیم والیبال پروجیا در فینال سری آ

بوبان دیر اما با انرژی به ایران می‌آید

کد خبر: ۳۹۴۹۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷ 22 April 2014
تیم والیبال پروجیای ایتالیا راهی فینال مسابقات سری آ شد تا حضور کواچ در ایران باز هم به تعویق بیفتد.

به گزارش فارس، تیم پروجیای ایتالیا که هدایت آن را اسلوبودان کواچ، سرمربی تیم ملی والیبال ایران بر عهده دارد، شب گذشته در پنجمین بازی مرحله پلی‌آف به مصاف پیاچنزای ایتالیا رفت که در پایان با نتیجه 3 بر یک به پیروزی رسید.

در این دیدار که در شهر پیاچنزا برگزار می‌شد، شاگردان کواچ ست اول، سوم و چهارم را با نتایج 25 بر 22، 25 بر 22 و 25 بر 19 از آن خود کردند و ست دوم را 25 بر 18 واگذار کردند تا در پنجمین دیدار از مرحله نیمه‌نهایی پلی‌آف لیگ سری آ ایتالیا در مجموع با 3 برد و دو باخت مقابل این تیم جواز حضور در فینال این رقابت‌ها را کسب کنند.

پیش از این مسئولان فدراسیون والیبال و مردم دوست داشتند تا تیم کواچ از رسیدن به دیدار پایانی بازماند و زودتر راهی ایران شود تا هدایت ملی‌پوشان را برعهده بگیرد، چراکه تیم ایران باید خود را برای حضور در رقابت‌های مهمی به نام لیگ جهانی آماده کند و از طرفی نمی‌خواهند شرایطی را رقم بزنند که جای خالی ولاسکو احساس شود. اگر شاگردان کواچ در تیم والیبال پروجیا بازی پنجم را به حریف خود واگذار می‌کردند تنها یک بازی دیگر برگزار می‌شد و پس از آن کواچ می‌توانست در اولین فرصت به ایران سفر کند و شرایط ملی‌پوشان را برعهده بگیرد.

مسئولان فدراسیون والیبال ایران هم به نظر می‌رسد پیش‌بینی نمی‌کردند که کواچ بتواند تیمش را راهی فینال کند، چراکه از 17 تا 24 اردیبهشت استرالیا میهمان ایران خواهد بود و ملی‌پوشان باید خود را در چند دیدار تدارکاتی مقابل استرالیا محک بزنند؛ با این شرایط و با توجه به اینکه پنجمین بازی فینال روز 18 اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود به نظر می‌رسد این احتمال وجود دارد که نخستین اردو و بازی تدارکاتی ملی پوشان ایران بدون حضور سرمربی برگزار خواهد شد؛ مگر اینکه تکلیف قهرمان لیگ ایتالیا قبل از بازی پنجم مشخص شود.

از سوی دیگر مردم و مسئولان فدراسیون والیبال دوست دارند حالا که کواچ توانسته تیمش را راهی فینال کند در این بازی پیروز و قهرمان لیگ ایتالیا شود که اگر این موفقیت برای بوبان کواچ حاصل شود رزومه کاری وی قوی‌تر از گذشته خواهد شد، چراکه امسال تیم پروجیا از نظر جذب بازیکن پایین‌تر از سایر تیم‌های لیگ ایتالیا بود و موفقیت با این تیم تنها حاصل مدیریت و برنامه‌ریزی خوب سرمربی پروجیا است. از طرف دیگر اگر کواچ بتواند قهرمانی در لیگ معتبر، فشرده و با کیفیت را کسب کند با انگیزه و انرژی بیشتری به ایران خواهد آمد و قطعاً بازیکنان هم حرف‌شنوی بیشتری از وی خواهند داشت، اما تنها مشکل موجود تاریخ حضور وی در ایران است که باید منتظر ماند و دید که چه شرایطی رقم خواهد خورد و کواچ چه نتیجه‌ای با پروجیا کسب می‌کند.

لوبه بانکا مارچه ماچه‌راتا در دیگر بازی مرحله پلی‌آف در سه دیدار متوالی برابر مودنا به پیروزی رسید تا حضورش در فینال را قطعی کند؛ به این ترتیب شاگردان کواچ حریف این تیم در دیدار پایانی شدند. تیم ماچه‌راتا از بازیکنانی مانند زایتسف بهره می‌برد و در مرحله نیمه‌نهایی توانست در سه بازی متوالی و به راحتی حریفش را شکست دهد تا نشان دهد که شانس بالایی برای قهرمانی در لیگ ایتالیا دارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان