بازدید 23256
چرا در جهان خلع سلاح رسانه‌ای هستیم؟

رویای نیم میلیارد دلاری برای ایران بزرگ

خبرنگاری که امروز در سی ان ان یا فاکس نیوز با حقوق چند ده هزار دلاری، برنامه‌ای ثابت دارد با حقوقی چندصد هزار دلاری به شبکه‌ای تازه نفس خواهد آمد اما او با خود برندش و مخاطبش را خواهد آورد که با قرارگیری پازل این خبرنگاران کنار هم، یک نظام رسانه ای عظیم شکل خواهد گرفت... این هزینه البته صرفاً در حوزه جذب نیروی انسانی نیست و راه اندازی چنین شبکه‌ای نیز نیازمند امکانات کم نظیر است و به عنوان مثال، هنوز پخش HD برای شبکه‌های داخلی و بین المللی ایران به کار گرفته نشده اما...
کد خبر: ۳۹۴۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶ 22 April 2014
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات در آخرین اظهارنظرش به یکی از نقاط ضعف کشورمان اشاره کرد که علی رغم تلاش‌ها به دستاورد حداقلی نیز در آن دست نیافته‌ایم و آن هم «نفوذ رسانه‌ای در ابعاد جهانی» است اما چرا علی رغم هزینه‌های سنگین و حتی راه اندازی شبکه انگلیسی زبان با همین رویکرد، توفیق حداقلی نیز در این باره به دست نیامده و در برابر غول های رسانه های جهان، ایران از ابزاری با توانمندی و نفوذ حداقلی نیز بی‌بهره است؟

به گزارش «تابناک»، «اطلاعات دانش است، اطلاعات قدرت است، اطلاعات امنیت است»؛ این جملات کلیدی متعلق به یکی از تبلیغ‌های مشهور شبکه خبری سی ان ان است که به خوبی ماهیت و ظرفیت بالقوه خبر و دسترسی سریع به اطلاعات را یادآور می‌شود و البته بر جایگاه سی ان ان به عنوان یکی از پیشتازان عرصه خبر با بیش از 98 میلیون مخاطب در سال 2013 تنها در خاک آمریکا تاکید غیرمستقیمی دارد. دستاوردی چون پیشتازی در اطلاع رسانی در عصر حاضر بسیار موثرتر از پیشرفته ترین جنگ افزارها است، چرا که به خوبی می‌توان جامعه جهانی را به لحاظ فکری همراستای خود ساخت.

رویای نیم میلیارد دلاری برای ایران بزرگ

ابوذر ابراهیمی ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی روز گذشته با اشاره به جمع بندی اش از سفرهایش ضمن تاکید بر این نکته که مردم دیگر کشورها و حتی کشورهای غیرمسلمان نگاه مثبتی نسبت به انقلاب اسلامی دارند و ایران نفوذ معنوی و سیاسی خوبی دارد، درباره نقطه ضعف بزرگ کشورمان در سطح بین الملل گفت: «نفوذ رسانه‌ای نداریم و روی این بخش سرمایه‌گذاری نکرده‌ایم. متأسفانه ابزار رسانه در دست آنهاست و ما کمتر در این حوزه تأثیرگذاریم؛ گاهی مسایل سیاسی هم سایه می‌اندازد و هم‌افزایی وجود ندارد. به عنوان نمونه، قطر با آن وسعت اندک، به کمک «الجزیره» در برخی مواقع در سطح دنیا اثرگذار است.»

این سخنان، اشاره مستقیم به یکی از بزرگ ترین نقاط آسیب پذیر کشورمان است که در دو دهه اخیر تلاش شده راهکارهایی برایش سنجیده شود اما چون راه اشتباه رفته شده بود، موفقیت حداقلی نیز حاصل نیامد و ابزارهای تولیدی برای رقابت با رسانه‌های بین المللی به بدترین شکل ممکن مورد استفاده داخلی قرار گرفت و اثرگذاری‌اش را به کل از دست داد؛ مهم ترین این ابزارها پرس تی وی بود که دقیقاً با همین فرمول به وضعیت کنونی دچار شده و امیدها برای رقابتش با غول‌های رسانه‌ای منطقه نیز راشاتودی و الجزیره نیز بسیار کمرنگ است، چه رسد به رقابت با سی ان ان و بی بی سی و برندش نیز به گونه‌ای از دست رفت که دیگر امکان احیایش وجود نداشته باشد.

رویای نیم میلیارد دلاری برای ایران بزرگ

نخستین خطای راهبردی در این فضا عدم برخورداری از نگاه جهانی در تعریف یک رسانه جهانی برای کشورمان بود و به هر حال باید پذیرفت رسانه جهانی اقتضائات خاص خود را دارد که لزوماً در قالب‌های کشورمان نمی‌گنجد و نیاز به تساهل و تسامح بیشتری را می‌طلبد و تا زمانی که این نگاه برقرار نشود، نمی‌توان تصور کرد که مخاطب جهانی و به طور خاص مخاطب انگلیسی زبان، در لیست کانال‌هایی که تماشا می‌کند، شبکه‌ای از کشورمان را در اولویت قرار دهد و این امر با تدابیر و نگاه غیربومی در ایجاد چنین شبکه‌ای بسیار موثر است.

این نگاه جهانی صرفاً در بحث تساهل و تسامح خلاصه نمی‌شود و باید رسانه جهانی را رها کرد تا به اطلاع رسانی جهانی پرداخت و به عنوان بلندگوی تبلیغاتی برای معرفی اصفهان و شیراز و... بخش اعظمی از زمان این تلویزیون را به کار نبرد، بلکه حداکثر باید به برنامه‌های بین المللی بسیار معتبر با میزبان ایران پرداخت و برخلاف پرس تی وی، در تلاش نبود تا نسخه انگلیسی از شبکه‌های داخلی را با رنگ و لعابی متفاوت به انگلیسی زبان‌ها ارائه کرد.

رویای نیم میلیارد دلاری برای ایران بزرگ
سی ان ان نخستین شبکه‌ پوشش‌دهنده حملات یازده سپتامبر بزرگ‌ترین تهدید امنیت ملی آمریکا بود

نگاه اپوزسیون به تمام اتفاقات مهم جهان و تبدیل شبکه تلویزیونی به محفل اپوزسیون سراسر کره خاکی نیز خلاف همین نگاه جهانی است. یک رسانه جهانی در پی اخذ مصاحبه از رهبران کشورهای جهان است و این گفت و گو چه با رهبران آمریکا، انگلیس و هر کشور دیگری صورت پذیرد، بردی برای رسانه مذکور به حساب می‌آید و طبیعتاً در چنین فضایی من باب مثال، منازعات ایران و بریتانیا به یک باره منجر به بایکوت اخبار بریتانیا در این شبکه نخواهد شد، بلکه رسانه به شکلی ماهرانه به نقد سیاست‌های انگلیسی با حفظ تمامی ارتباطات و حتی توسعه ظرفیت اطلاع رسانی اش در بریتانیا می‌پردازد.

شاید در این باره بتوان به نوع عملکرد کلیه شبکه‌های زیرمجموعه بی بی سی به ویژه بی بی سی فارسی اشاره کرد که از زمان طرح توافق امنیتی آمریکا و افغانستان که استمرار حضور نیروهای نظامی خارجی با رهبری آمریکایی را پس از سال 2014 با مصنویت های خاصی در این کشور تضمین می‌کند، با یادآوری و پوشش ویژه هر انفجار در این کشور به تهیه گزارش های بسیار فراوان در یک دوره زمانی طولانی پرداخت که توان نیروهای نظامی و امنیتی افغانستان را در تامین مستقل امنیت این کشور پس از خروج نیروهای خارجی به چالش بکشد و بدین طریق کرزای برای امضای این توافق تحت فشار قرار گیرد؛ خط خبری که پس از تامین امنیت فوق العاده توسط نیروهای بومی در انتخابات اخیر، اندکی کمرنگ شده و یا تصویر مشهوری که درباره نوع پرداختن رسانه های مختلف به یک تصویر از جنگ آمریکا در عراق نیز در همین راستا بتوان مورد ارزیابی قرار داد.

رویای نیم میلیارد دلاری برای ایران بزرگ

علاوه بر مدیریت محتوایی و نگاه جهانی که استفاده هر روزه از رسانه را برای دستیابی به هزاران هدف ناممکن می سازد، بهره برداری از حجم بسیار بالایی از نیروی انسانی زبده (ولو آنکه هیچ اعتقادی به کشورمان و اهدافش نداشته باشد) یک ضرورت است و طبیعتاً به کارگیری چنین نیروهای زبده‌ای خبری علاوه بر تساهل و تسامح که مورد اشاره قرار گرفت، نیازمند تامین اعتبار بسیار کلانی است که از این طریق بتوان لشگری از بهترین خبرنگاران جهان را با حقوقی بالاتر از آنچه اکنون دریافت می‌کنند، به کار گرفت.

طبیعتاً خبرنگاری که امروز در سی ان ان یا فاکس نیوز با حقوق چند ده هزار دلاری، برنامه‌ای ثابت دارد با حقوقی چندصد هزار دلاری به شبکه‌ای تازه نفس خواهد آمد اما او با خود برندش و مخاطبش را خواهد آورد که با قرارگیری پازل این خبرنگاران کنار هم، یک نظام رسانه ای عظیم شکل خواهد گرفت؛ نظام رسانه‌ای که حداقل سیصد تا حداکثر نیم میلیارد دلار در سال هزینه داشته باشد اما برای غلبه بر غول های خبری جهان، انجام چنین هزینه ای اجتناب ناپذیر است و مطمئناً موثرتر از قدرتمندترین سلاح‌های نظامی جهان خواهد بود.

رویای نیم میلیارد دلاری برای ایران بزرگ

این هزینه البته صرفاً در حوزه جذب نیروی انسانی نیست و راه اندازی چنین شبکه‌ای در همان بدو تاسیس نیز نیازمند امکانات کم نظیر و بالاتر از رقبا و به روز رسانی مرتب است و به عنوان مثال، هنوز پخش HD برای شبکه‌های داخلی و بین المللی ایران به کار گرفته نشده اما در حال حاضر شبکه‌های بین المللی برای پیش افتادن از رقبا به سرعت در حال افزایش کیفیت برنامه هایشان هستند.

شبکه NHK ژاپن المپیک پیشین را در ژاپن، بریتانیا و ایالات متحده با کیفیت 8K Ultra HD پوشش داد و شبکه Sky بریتانیا، تصمیم به پخش زنده برنامه های خود با کیفیت 4K گرفته و بسیاری از شبکه‌ها از جمله فاکس نیز همین مسیر را در پیش گرفته اند و این تکنولوژی ها که قطعاً مدتی بعد با 16K همراه می‌شود ارقامی بزرگی را می‌طلبد که رسانه پیشتاز جهانی باید هزینه کند اما آیا حاضریم برای دستیابی به اطلاعات به عنوان عنصر کلیدی در قدرت، امنیت دوران کنونی و جذب مخاطب وسیع جهانی، چنین هزینه ای کنیم. باید در انتظار تدبیر مسئولان ارشد بود برای پایان بخشی به خلع سلاح رسانه‌ای ایران بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳۸
نفوذ جهانی پیشکش
ما نفوذ داخلی هم نداریم....
شما رسانه های خارجی رو ببین خبر نگاراشون مستقیما از دل درگیری گزارش پخش میکنن اما ما چی ؟
خبر های دسته اول رو کلا پخش نمیکنه
مثلا خبری رو که صد در صد تایید نشده باشه پخش نمیکنه و بعد از چند روز تازه یادش میاد. خوب میتونه خبر رو بگه و بعد تاکید کنه که هنوز بطور کامل این خبر تایید نشده . درست مثل همه ی شبکه های خبری خارجی
همه ی خبر ها یک چیزه : تجمع اعتراز امیز در المان انگلیس ایتالیا و ...
گزارش های مردمی کاملا یک طرفه است
کلا بی طرف نیست و طرفدار یک جناح خاص است
همیشه در خبر ها همه چی آرومه ...
سانسور هم زیادی وجود داره
تابناک لااقل شما سانسور نکن
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
اشتباه میکنی مگر زلزله اذربایجان رو فوری پوشش ندادند وبرنامه های شاد رو قطع کردند !!!!!!!!!!!!!
برادر عزیز HD بودن و یا نبودن در جذب مخاطب و توجه به یک رسانه در اولویت نیست.محتوی و صداقت در پخش خبر و سرعت انتشار است که یک شبکه را هر چند که تصویری نباشد و فقط رادیویی برنامه داشته باشد تأثیر گذار می نماید.
پاسخ ها
بهار
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
مثل شبکه پیام رادیو که از کل شبکه های صدا و سیما مخاطبش بیشتر است!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
باید hd و full hd بشیم خیلی مهمه
ناشناس
| Australia |
۰۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
صداقت؟ شما مطمنی؟ البته کار مهم اینه که ۸۰ درصد اخبار را صادقانه برای جذب اعتماد پخش کرد و باقی ۲۰ درصد را هدفمند و هنرمندانه به دروغ جا بنداز
ل م
| United States |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
اگه این کلاه قرمزی رو HD پخش کنن والا بیشتر مخاطب رو راضی میکنه (:
برای اینکه فردی قوی باشیم نیاز داریم که سالم باشیم.
این سلامت جنبه های مختلفی دارد از جمله سلامت روح، سلامت جسم، سلامت فکر
و اینها بجز در یک بستر آرام و سالم پدید نمی آید.
این ها برای پرورش یک انسان قوی و تاثیرگذار واجب و لازم است و درکنار آن تربیت و دانش تلفیق این سلامتی های مختلف با هم است که فرد را توانا و قدرتمند می سازد.
و مجموعه ای از این افراد سالم و قوی می آیند و شبکه ای را مثل سی ان ان خلق می کنند که خلق آن البته دربستری است که به این مجموعه جسارت و قدرت مانور می دهد تا بشود این که شما می بینید.
حال بنده از نویسنده محترم این مقاله خواهش میکنم جواب این جانب را بدهد که در کشور ما کدامیک از این بسترها آماده است تا شبکه ای چون سی ان ان خلق شود؟؟؟
...
خود شما که این مقاله را نوشته اید و پخش کرده اید آیا جسارت پخش غالب نظرات این بنده حقیر را که شاید 2 نفر هم بیشتر آنها را آنهم نه تا انتها نخوانند را ندارید.
آنوقت انتظار دارید شبکه ای در این کشور ... چون سی ان ان خلق شود؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!
پیشنهاد جذب خبرنگاران و برنامه سازان بین المللی با دستمزدهای رقابتی برای توسعه رسانه فرامرزی بسیار توصیه معقولی است . ما در جهان اسلام ممکن است تنها نباشیم و تبلیغات ما موثر بوده باشد . ولی همراهی افکار عمومی جهان غیر اسلامی برای پیشبرد اهداف ملی بسیار مهم بلکه مهمتر است. به جای پرداخت های نجومی به موسسات تبلیغی به خصوص در... بابت پرداختن به اموری که مردم ما خود به آن بهتر از ... آگاهی داشته و قبل از اینان هم بدان عمل کرده اند. دور ریختن بیت المال است. همین موسسات میتوانند اهداف خود را باز تعریف کنند و در قالبی مدرن و به عنوان موسسات فرهنگی خبری کمک موثری به اهداف نظام بنمایند.
...مهمترین دلیل جذب مخاطب وفادار محتوی سازی است. مخاطب رسانه خود را نه بر اساس قیافه خبرنگار و کیفیت تصویر و مسائل ظاهری اینچنین، بلکه بر اساس محتوی و قبول رسانه انتخاب می کند. محدودیتهای خبری و رسانه ای ما آیا این امکان را به شبکه ماهواره ای می دهد؟ کمی فکر کنید که اگر محتوی و برنامه های این شبکه بخواهد همانند BBC باشد از چه ارزشهائی که الان مطرح است باید گذشت؟ آیا آقایان می گذرند؟...
اشاره درستی کردید، یک پرس تی وی دوباره، ولی اینبار با هزینه ای به مراتب بیشتر. اگر راست می گویند و می خواهند این کار را بکنند، با پرس تی وی ببینند توانائی کارگردانی و قدرت نفوذ رسانه ای دارند. کیفیت تصویر و چهره های شناخته شده پیش کش
قطر با الجزیره شده این به یقین اعراب از ما دور اندیش تر و باهوش ترند .در عوض نمایندگان ما دنبال ای پد و جمع اوری امضا برای امور بی ارزش و ...
یک سر تشریف ببرید صدا سیما و تجهیزات فوق پیشرفته ای که با بیت المال خریداری شده رو ببنید که توی انبارها دارن خـــــاک می خورند.
دلتون خوشه ها الجزیره قطره شاید در حد 10 سال قدمت داشته باشد اما برد ان در جهان تا کجاست و صدوسیمای ما با قدمتی 50 ساله تا کجا تا زمانی که ... رئیس صدا وسیما باید یک استخوان خورد کرده در این وادی باشد نه فلان ... و بدون هیچ تجربه و شناخت وپشتوانه رسانه ای وضع ما بهتر از این که نمی شود هیچ بدتر هم خواهد شد
8K Ultra HD برای تلویزیون ایران؟

شوخی میکنی؟
این همه خرج کنند که چی بشه؟

فیلم های سینمایی سانسورکیلویی با کیفیت CD ببینیم؟ یا فیلم هایی که از شبکه های آلمانی کپی میکنند بعد بالا و وپایینشو سیاه میکنن که یه وقت فکر نکنی کپیه... فکر کنی بالاش پول دادند!

یا میزگردهای برنامه پر کن؟

جدیدا هم مُد شده که دوربین را زووم 1200X میکنند روی لب و دهن طرف!... اینقدر نزدیک که میفهمی شب قبلش چی خورده

برنامه های تلویزیون ایران باید توی LED اتوبوس های مسافربری ببینی تا کیفیت عالی تصاویرش انسان را به ورطه ی از هم گسیختنی مادیات! نکشونه!!
ولو آنکه هیچ اعتقادی به کشورمان و اهدافش نداشته باشد......
حالا رسیدیم خانه اول: تعهد یا تخصص؟
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
آفرین فقط مشکل همینه

باید کار رو به کاردان بسپارند والسلام
همه ما به اندازه عرف جامعه متعهد هستیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
فرد متخصص به دلیل داشتن بینش به سختی در حوزه تخصص خود بی تعهدی میکند.
شما به سری به سایت های خبری دنیا بزن
میبینی ابعاد این سایتها هم HD هستند
نمونه اش
http://www.ap.org/

اینجا هنوز سایتها در ابعاد A4 هستند. مثل سایت خودتون

فقط کمی خوشفکری و خلاقیت به خرج بدن کافیه.... نیازی هم نیست این همه پول های سنگین هزینه کنند
سنگ بزرگ علامت نزدن
به دلیل نوع نگاهی که به رسانه داریم این کار غیر ممکن است.
دقت کنید که شبکه های انگشت شمار خبری ما یک خبر تکراری را با متن تکراری در ساعات مختلف پخش میکنند. اولین چیزی که در صدا و سیما مطرح است کم هزینه بودن و دوم و شاید مهمتر از اولین مورد مطابقت برنامه با رسالت سیاسی و... و عدم عبور از خطوط قرمز ساختگی و غیر ضروری می باشد. والسلام
این آرزو ها رو در ایران ... به گور ببرید که حتی HD پخش بشه چه برسه به 8K !!!!!! تازه این فقط کیفیت تصویرشونه مگرنه صدای دالبی دیجیتال 7.1 کاناله سوروند هم اضافی کنید...
انحصار...انحصار...انحصار... تنها مشکل مملکت ما همینه... انحصار پخش تلویزیونی... انحصار واردات فلان کالا و الی آخر.. در فضای انحصاری هیچ امکانی برای رشد خلاقیتها و رقابت سالم وجود نخواهد داشت
صدا و سیما تقصیری ندارد.صدا و سیما اگر بخواهد به HD روی بیاورد بسیاری از مخاطبان خود را از دست میدهد زیرا هر مخاطب برای دریافت کانالهای HD به تلوزیون و گیرنده هایی نیاز دارد که توانایی پخش HD را داشته باشند که اینهم بدلیل گران بودن لوازم الکتریکی در ایران برای بسیاری از مردم ایران بسیار هزینه بر است.اگر چه صدا و سیما میتواند هر کانال را با دو کیفیت HD و SD پخش کند تا همه بتوانند از انهها بهره شوند
به نظربنده اگه مابتونیم برنامه ریزی دقیق وبلندمدت داشته باشیم به سی ان ان وفاکس خواهیم رسید
این توقعات که نفوذ جهانی داشته باشیم خوبه اما باید دید تفکرات اجرایی که ما داریم و میزان تعامل ما با دنیا و ارتباطات سیاسی و روابط دیپلماسی ما به چه میزان هست تا به همان مقدار هم متوقع بشیم....
ایا مرگ همیشه برا همسایه خوبه ؟؟
در عصر ارتباطات ما چقدر در استفاده از تکنولوژی مدرن با دنیا همگام هستیم
ایا زیر ساخت نرم افزاری و سخت افزاری ما و علی الخصوص ساختار فکری ما با دنیا همسان و تعامل گونه هست ؟؟؟؟
تنها راه ورود به عرصه رقابت با شبکه های بین المللی به وجود اومدن شبکه های خصوصی بدون هیچ پشتوانه دولتیه راه پیشرفت درست و اصولی رقابته این تو همه زمینه ها صدق میکنه تمام صنایعی که انحصار دارن در ایران در حال درجا زدنن نمونش خودرو سازی تعرفه وضع میکنه تا مردم مجبور شن خودرو های بی کیفیت پر مصرف کم ایمنی بخرن دقیقا کاری که صدا و سیما میکنه ... کیفیت برنامه هاشم روز به روز پایین میاد
آقای ابوذر ابراهیمی ترکمان من نمی دانم تخصص شما در کدام حوزه فرهنگ، تکنولوژی، علوم یا ... است ولی برادر اینها که می گویی که اختراع مجدد رینگ گاری است!
اگر شرکت های معظم بین المللی در دنیا (حتی جهان سوم می بینید) دلیلش پیوستگی علوم به یکدگیر در آن کشورها است.
نمی شود وضع اجتماع و فرهنگ و اقتصاد و سیاست و ... این طوری باشد بعد شما عضو جامعه بین الملل هم باشی.
یا یک حداقل فرهیختگی باید تو جامعه باشد تا جامعه بین الملل به شما یک اعتمادی بکند.
تو کشوری که....
شما الان بالای میدان ونک خانه زیر 1 میلیارد پیدا نمی کنی.
سئوال من از شما این است که در کجای دنیا یک چنین حجم عظیم سرمایه ای را فقط برای زندگی در شهر کثیفی مثل تهران هزینه می کنند.
اینجا مسکن از لندن که قلب بیزینس و سیاست و ساعت و ... دنیاست گرانتر است.
این همه میلیارد با این حساب داریم، کدامشان حاضراند یک کار مولد و سرمایه گذاری مولد و یا حداقل یک ایجاد کار کنند؟
کدام خانمی حاضر است طلای دست و گردنش را که برای کار و ایجاد کار و سرمایه بفروشد.
با یک همچین وضعیتی شما انتظار داری کجای این جامعه جهانی باشی؟
اصلا بحث تکنولوژیکی نیست.
تکنولوژی را با پول نفت در 35 ساله وارد کرده ایم آخرین مدل محصولات بازی سونی و ماکروسافت و اپل همزمان با عرضه در آمریکا در ایران ظهور پیدا می کند.
پس مشکل این چیزها نیست.
مشکل خود من شما و ذهن من شماست مشکل طرز تفکر ماست. ما عرضه تاثیر گذاری روی خانواده خود را نداریم.
ما حتی نمی دانیم و نمی توانیم زباله خود را در بازه زمانی ساعت 9 شب در سطل زباله بگذاریم.
نمی توانیم تفکیک زباله انجام دهیم بعد می خواهید در این ابعاد ظاهر شویم.
ابتدایی ترین اصول را که به لحاظ تئوری خود را صاحب آن می دانیم در اجرا مشکل داریم.
در حالی که آرزوها و آرمان های اعتقادی ما توسط آنها اجرا می شود.
تاثیر روی خود و خانواده نداریم چه برسد به همسایه و محله و شهر کشور و دنیا
آقای ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات، شما یا واقعاً به عوامل عدم گسترش فرهنگ و زبان ایرانی در جهان واقف نیستید و یا خودتان را به آن راه می زنید و یا شاید مانند بسیاری نمی خواهید واقعیت را قبول کنید و...
اطلاعات دانش، قدرت و آگاهی است ولی اول باید خود را بشناسانید و بعد اطلاعات را به خورد دیگران بدهید. فکر می کنید یکدفعه وارد صحنه بشوید و در مقابل رسانه هایی که ده ها سال نفوذ کرده اند در فرهنگ و فکر و قلب مردم یک منطقه می توانید کاری کنید؟
اگر در سفرهایتان با سفرا، رایزنان فرهنگی و ایرانیانی که کارمند دولت هستند و یا حقوق بگیر دولت ایران هستند مطمین باشید که به حقیقت پی نخواهید برد.
بیایید تقصیر را گردن دیگران و یا نبود بودجه نیاندازیم و کارشکنان را در میان خود بیابیم که به دلیل ضعف مدیریت و ... هیچ کاری نمی کنند و فقط برای کارهایشان نما سازی می کنند.
...
به امید موفقیت.
همه نظر هاى بالا يه جا، اينكه تابناك به دلبخواه نظر خوانندهارا چاپ ميكند يه جا!

رمز موفقيت يك رسانه با قدرت مثل سى ان ان وغيره دراين است كه تا زمانى كه فحاشى نكنى نظر شما را منعكس ميكنند(الجزيره حتى فحاشى را هم منع نمكند، امروز به يك مورد ان بر خورد كردم).

تابناك اول از خودت شروع كن، خرجى هم نداره!!!!!
نفوذ جهاني پيشكش !! نفوذ داخلي خودشون روهم دارن ازدست ميدن علتش هم بي صداقتي محض آقايون برنامه ساز تلوزيون وراديو ميباشد
اخبار بعضي شبكه ها در ايران واقعا خنده داره باز خدا پدر 20:30 بيامرزه..
در جواب دوستان باید بگم ایرانی ها وارد کدام کاری شدند که نتوانستند آن را به درستی به انجام پرسانند،نه جانم فقط کافیه اراده کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
هدفمندی یارانه ها !
امان از نظرات احساسی.
بابا لطفا از توهم بیایید بیرون . رسانه ای که با ده ها هزار نفر پرسنل وصد ها میلیارد تومان بودجه به اندازه شبکه ی کوچکی با چهار نفر ونصفی آدم مثل " من و تو" حتی در داخل و درون کشور برد ندارد آنوقت این استاد به رقابت با BBCوCNN وتاثیر بر مردم جهان فکر میکند...
پاسخ ها
اکبر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
ای کاش می توانستم میلیونها لایک به این جملت بدم(به اندازه شبکه ی کوچکی با چهار نفر ونصفی آدم مثل " من و تو" حتی در داخل و درون کشور برد ندارد)
ما یک شبکه ی خوب جهانی برای پارسی زبانان نداریم چه رسد به شبکه ی جهانی!
اکنون مردم تاجیکستان به شبکه های روسی نگاه می کنند و تاجیکان ازبکستان به شبکه های ازبکی و...
چي شده؟؟
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی