بازدید 2878

دولت نظارت خود بر بازار ارز را دقیق تر کند

کد خبر: ۳۹۴۹۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۷ 22 April 2014
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تشریح دلایل افزایش نرخ ارز در بازار ،گفت: نوسان نرخ ارز در زمان آغاز اجرای فاز دوم هدفمندی، می تواند به منزله هشداری برای سیاست گذاران اقتصادی باشد و بانک مرکزی می توان با تزریق ارز بازار را به تعادل برساند.

عبدالکریم رجبی در گفت وگو با خانه ملت گفت: قیمت ارز طی روزهای اخیر به صورت نامحسوس  در حال افزایش است که دلایل متعددی نیز برای آن وجود دارد.

نماینده مردم مینودشت ،کلاله ،گالیکش و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی افزود: از اصلی ترین دلایل ایجاد نوسان در بازار ارز می توان به اجرای فاز دوم هدفمندی اشاره کرد، به نحوی که با اجرای این فاز، هزینه تولید به دلیل گرانی حاملهای انرژی افزایش می یابد، قطعا در این زمان نرخ مواد اولیه هم رشد و  تقاضا برای خرید دلار افزایش یابد که ثمره آن نیز نوسان در بازار ارز است.

وی تصریح کرد: موضوع دیگر در رابطه با اصلاح قانون نظام بانکی و اظهارات روز گذشته وزیر اقتصاد در خصوص مسائل ارزی و احتمال کاهش سود سپرده بانکی است که باعث می شود سرمایه ها از بانک خارج و به سمت بازارهای دلالی حرکت کنند.

وی ادامه داد: موضوع دیگر نیز بحث تاثیر پذیری نرخ ارز و طلا از بازارهای جهانی بوده و اینها عواملی برای افزایش نرخ دلار و طلا محسوب می شوند.

رجبی در رابطه با حضور دوباره دلال ها در بازار غیر رسمی کشور گفت: متاسفانه نوسان قیمت ارز، باعث حضور برخی سرمایه داران در بازار غیر رسمی برای کسب سودهای آنی می شود، از این رو دولت باید نظارت خود را بر بازار بیشتر کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: همچنین می توان با تزریق ارز از طریق بانک مرکزی بازار را به تعادل رساند و باید کاری کرد که دوباره دچار نوسانات ارز نشویم.

نماینده مردم مینودشت ،کلاله ،گالیکش و مراوه تپه در مجلس تصریح کرد: در کل باید توجه داشت که شاید این نوسان در آستانه اجرای فاز دوم هدفمندی، یک هشدار باشد تا اجازه ندهیم که بار دیگر کنترل بازار ارز از دستانمان خارج شود، از این رو نیاز است که سیاست گذاران پولی کشور با اخذ تدابیری در راستای سر و سامان دادن با بازار گام بردارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس