بازدید 57633
کیوسک بین‌المللی «تابناک»

بازتاب سخنان هاشمی رفسنجانی درباره رابطه با عربستان

بازتاب تدوین سند جامع فعالیت‌های هسته‌ای در ایران و ایجاد تغییراتی در کادر سازمان انرژی اتمی کشور، زندانی شدن دوازده تن ‌در بحرین به جرم ارتباط با ایران و ادعای فعالیت‌های تروریستی، اظهارات رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره روابط ایران و عربستان و دیدگاه سفیر جمهوری آذربایجان درباره روابط با ایران، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۳۹۴۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰ 22 April 2014
بازتاب سخنان هاشمی رفسنجانی درباره رابطه با عربستانبازتاب تدوین سند جامع فعالیت‌های هسته‌ای در ایران و ایجاد تغییراتی در کادر سازمان انرژی اتمی کشور، زندانی شدن دوازده تن ‌در بحرین به جرم ارتباط با ایران و ادعای فعالیت‌های تروریستی، اظهارات رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره روابط ایران و عربستان و دیدگاه سفیر جمهوری آذربایجان درباره روابط با ایران، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

بازتاب سخنان هاشمی رفسنجانی درباره رابطه با عربستان

به گزارش «تابناک»، بخشی از مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران، به موضوع هسته‌ای اختصاص یافته است. در این زمینه، روزنامه «جروزالم پست» به موضوع تدوین سند جامع فعالیت‌های هسته‌ای در ایران توجه نشان داده و می‌نویسد، روز گذشته، ایران اعلام کرده که در حال تهیه سند جامع فعالیت‌های هسته‌ای خود است؛ اما مشخص نکرده ‌آیا این سند برای کمک به تدوین توافق جامع هسته‌ای با کشورهای عضو ۱+ ۵ نیز در دسترس خواهد بود یا خیر. به باور این روزنامه، تدوین این سند ‌می‌تواند درخواست کشورهای غربی برای شفافیت بیشتر در برنامه هسته‌ای ایران را برآورده سازد. 

بازتاب سخنان هاشمی رفسنجانی درباره رابطه با عربستان

در مطلبی دیگر در همین حوزه، ‌«رویترز» اظهارات بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران را بازتاب داده که از ایجاد تغییراتی در کادر این سازمان خبر داده است. این خبرگزاری می‌نویسد، دولت ایران تأیید کرده که به منظور هموار کردن راه مذاکرات هسته‌ای با کشورهای عضو ۱+ ۵، تغییراتی ‌در کادر سازمان انرژی اتمی خود پدید آ‌ورده‌ است.

با این حال، در این مطلب با اشاره به برخی شایعات درباره اخراج برخی ‌دانشمندان هسته‌ای، به نقل از کمالوندی آمده که تغییرات اخیر، تنها شمار اندکی از افراد را شامل شده و این افراد نیز نه دانشمند هسته‌ای بوده‌اند و نه از کار خود اخراج شده‌اند.

بازتاب سخنان هاشمی رفسنجانی درباره رابطه با عربستان

اما خبر بازداشت دوازده تن ‌در بحرین به اتهام ارتباط با ایران و تلاش برای انجام عملیات خرابکارانه در این کشور، از جمله دیگر موضوعاتی است که مورد توجه برخی ‌مطبوعات قرار گرفته است.

سایت خبری «ترِید عربیا» می‌نویسد، این افراد‌ به جرم آنچه عضویت در هسته‌های تروریستی و دریافت آموزش‌ها و تجهیزات مرتبط از ایران، سوریه و عراق عنوان شده، به حبس ابد محکوم شده‌اند. در میان اتهامات این افراد ‌آمده که آن‌ها طرح‌هایی ‌برای انجام مجموعه‌ای از حملات تروریستی در مناطق ‌بحرین آماده کرده و اطلاعات دستگاه‌های نظامی بحرین را در اختیار کشورهای خارجی گذاشته‌اند.

بازتاب سخنان هاشمی رفسنجانی درباره رابطه با عربستان

در میان دیگر مطالب، خبرگزاری کویت به اظهارات رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره روابط ایران و عربستان سعودی توجه نشان داده است. این خبرگزاری می‌نویسد، اکبر هاشمی رفسنجانی، روز گذشته خواستار گسترش روابط میان تهران و ریاض در همه عرصه‌ها شده است.

در این مطلب به نقل از هاشمی آمده: «توسعه روابط دوجانبه در همه سطوح، در خدمت منافع دو کشور خواهد بود و دیگر کشورهای اسلامی را تشویق می‌کند تا روابط میان خود را بهبود ببخشند». وی تأکید کرده ایران و عربستان باید درباره موضوعاتی که مربوط به منطقه و جهان اسلام است، با یکدیگر به همکاری بپردازند. 

بازتاب سخنان هاشمی رفسنجانی درباره رابطه با عربستان

در پایان در ادامه سلسله مطالب منتشره در رسانه‌های جمهوری آذربایجان درباره ضرورت توسعه روابط تهران ـ باکو، خبرگزاری «ترند» اظهارت سفیر این کشور در ایران را بازتاب داده که از گشوده شدن فصلی جدید در توسعه روابط میان ایران و جمهوری آذربایجان سخن گفته است.

جوانشیر آخونداف ضمن بیان این مطلب اشاره کرده که دو کشور، به واسطه پیوندهای تاریخی به یکدیگر وابستگی دارند. به گفته وی، سفیر اخیر الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان به ایران، بنیانی برای توسعه روابط اقتصادی میان دو کشور فراهم کرده و پتانسیل مناسب موجود برای توسعه بیشتر همکاری‌ها را نمایان ساخته است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی