بازدید 25396

سرطان تیروئید در چه کسانی شایع‌تر است؟

کد خبر: ۳۹۴۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۲:۰۴ 22 April 2014
دکتر علیرضا استقامتی گفت: افرادی که مبتلا به تشعشع سر و گردن هستند، مستعد ابتلا به سرطان‌های تیروئید هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دکتر علیرضا استقامتی، عضو هیئت مدیره انجمن غدد درون ریز ایران با بیان این که سرطان‌های تیروئید نسبت به 2 دهه اخیر رو به افزایش است، به سایت شفاآنلاین گفت: سرطان های تیروئید انواع متفاوتی دارد اما سرطان پاپیلاری 70 درصد از سرطان های تیروئید را تشکیل می دهد.

وی در ادامه افزود: سرطان های تیروئید در بسیاری از موارد شناخته شده نیستند البته نه به این معنی که عللی برایشان وجود نداشته باشد بلکه ما آنها را نمی دانیم.

عضو هیئت مدیره انجمن غدد درون ریز ایران هشدار داد: افرادی که مبتلا به تشعشع سر و گردن هستند مستعد ابتلا به سرطان های تیروئید هستند.

متخصص غدد داخلی و متابولیسم عنوان کرد: همچنین در گذشته بیماران مبتلا به قارچ های کچلی که برای درمان از برق یا رادیوتراپی استفاده می کردند در معرض ابتلا به این بیماری بوده اند.

وی افزود: همچنین در برخی مناطق دنیا که هنوز گروهی از افراد با کمبود ید مواجه هستند، گرفتار سرطان های تیروئید می شوند.

به گفته وی همچنین با تغییرات و جهش هایی که در ژن های مختلف ایجاد می شود امکان بروز سرطان های تیروئید هم به وقوع می پیوندد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این که خوشبختانه سرطان پاپیلاری روند پیشروی کندی دارد گفت: با تشخیص به موقع و درمان مناسب افراد می توانند عمری نزدیک به طول عمر طبیعی داشته باشند.

وی ابتلا به سرطان های تیروئید را در تمامی رده های سنی محتمل دانست و بیان کرد: اما در سنین زیر 20 سالگی  و بالای 50سالگی این بیماری شیوع بیشتری دارد.

دکتراستقامتی در پاسخ به این که آیا جنسیت در ابتلا به سرطان های تیروئید موثر است یا نه اظهارکرد: از آنجا که بیماری های تیروئید در خانم ها شایع تر است از این رو شانس ابتلا به سرطان های تیروئید هم در آنان افزایش می یابد.

متخصص داخلی غدد و متابولیسم در خصوص علائم سرطان های تیروئید نیزبیان کرد: اغلب سرطان های تیروئید علائم بالینی خیلی وسیعی در جاهای مختلف بدن ندارند.

وی افزود: معمولأ شایع ترین فرمی که سرطان تیروئید خودش را نشان می دهد به شکل گره هایی هستند که معمولأ بدون درد هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره درمان این بیماری به خبرنگار شفا آنلاین گفت: درمان سرطان های تیروئید به 2قسمت تقسیم می شود یکی جراحی است که کل بافت تیروئید باید خارج شود. و وش دیگرنیز با استفاده از ید رایواکتیو طی یک یا چند بار، باقی مانده سرطان را از بین می برند.

وی درباره میزان شیوع سرطان های تیروئید در کشورنیز به خبرنگار شفا آنلاین گفت: در ایران آمار مدونی وجود ندارد اما به تازگی مشخص شده شیوع این بیماری  نسبت به دهه اخیر شیوع بیشتری یافته است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر