بازدید 8688
۹

تلاش زن جنایتکار برای تبرئه دو همدست خود از اتهام قتل

کد خبر: ۳۹۴۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۷ 21 April 2014
زن جوان که با همدستی دو دخترش پس از قتل شوهر خود جسد را در پذیرایی خانه دفن کرده بود، در دومین دوره رسیدگی به پرونده اش سعی کرد یکی از دخترانش و همسر صیغه‌اي خود را تبرئه کند.

به گزارش قانون، 13 اردیبهشت 87 ناپدید شدن مرموز مردی به نام حسین به ماموران پلیس ساوجبلاغ اطلاع داده شد.

در جریان بررسی‌های ماموران مشخص شد حسین برای دیدن پدرش به زنجان رفته بود که در مسیر بازگشت از‌اين شهر به طرز مرموزی ناپدید شد. با گذشت حدود یکسال از ناپدید شدن مرد جوان پسر 8 ساله اش راز جنایتی هولناک را فاش کرد. او به ماموران گفت مادرم با همدستی خواهرانم و مرد غریبه‌اي پدرم را به قتل رسانده است.

با افشای‌اين موضوع همسر حسین به نام طاهره و دو دخترش به نام‌های سمیه و سمیرا بازداشت شدند که در جریان بازجویی‌ها سرانجام به قتل اعتراف کرده و مدعی شدند پس از قتل حسین جسدش را در پذیرایی خانه قبلی خود دفن کرده اند. از سوی دیگر همسر صیغه‌اي او به نام حامد نیز به عنوان متهم دستگیر شد.

سال 88 متهمان در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شده و طاهره و دو دخترش به قصاص محکوم شدند.

با ارسال پرونده به دیوان عالی کشور حکم قصاص نقض و برای رسیدگی دوباره به شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

شهریور سال گذشته چهار متهم پرونده در شعبه 74 و به ریاست قاضی عبداللهی پای میز محاکمه قرار گرفتند.

در ابتدای‌اين جلسه وکیل اولیای دم و قیم قانونی پسر مقتول برای متهمان تقاضای قصاص کردند. سپس قاضی عبداللهی رئیس دادگاه با تفهیم اتهام مشارکت در قتل عمدی به طاهره از او خواست به دفاع از خود بپردازد.

زن جوان بعد از قرار گرفتن در جایگاه با قبول اتهامش گفت: دخترم سمیرا مدتی بود که مزاحم تلفنی داشت من هم برای‌اينکه بتوانم به او بفهمانم مزاحمان تلفنی برای آینده او هیچ سودی ندارد با تلفنی ناشناس با مرد مزاحم طرح دوستی ریخته و با او قرار گذاشتم.بعد از اولین ملاقات رابطه من و حامد آغاز شد و من وقتی متوجه شدم او زن و بچه دارد، تصمیم به اخاذی گرفتم، البته قبل از شروع رابطه ام با حامد تصمیم به قتل شوهرم داشتم و یکبار به او مرگ موش داده بودم رابطه من و حامد ادامه داشت و هر روز رابطه من و شوهرم و رفتارش بدتر مي‌شد که‌اين نوع برخورد او باعث شد در تصمیمم برای قتل جدی تر شوم.شب حادثه همسرم به خانه آمد و‌اين در حالی بود که از پنج روز قبل در تهران مشغول به کار شده بود.او مدعی شد به‌خاطر‌اينکه حال پدرش بد شده به زنجان رفته و قرار بود به تهران برود اما در میان راه مسیر خود را تغییر داده و به ساوجبلاغ آمده بود.

متهم به قتل ادامه داد:‌اين بهترین فرصت برای اجرای نقشه ام بود به همین خاطر موضوع را با دخترانم مطرح کردم و وقتی حسین خوابید یک شال گردن را به دور گردن او گره زده و سه نفری کشیدیم. وقتی از مرگ او مطمئن شدیم در کف پذیرایی یک چاله کنده و جسد را در آنجا دفن کردیم، حدود چهار ماه بعد از‌اين ماجرا نیز با حامد صیغه محرمیت خواندیم.

رئیس دادگاه سپس با تفهیم اتهام به سمیرا از او خواست به دفاع از خود بپردازد. دختر جوان پس از قرار گرفتن در دادگاه با رد اتهام مشارکت در قتل عمدی گفت: حامد مي‌دانست که پدرم زنده است و او نقشه قتل را طراحی کرد.شب حادثه وقتی مادرم گفت شال گردن را بکشید، دستان من سست شد و نتوانستم شال گردن را بکشم بعد مادرم روی سینه پدرم نشست و با دست او را خفه کرد بعد از قتل حامد به خانه ما آمد و با همدستی مادرم در سالن پذیرایی چاله‌اي کنده و جسد را آنجا دفن کردند.من در‌اين مدت از اعدام نمي‌ترسیدم، اما وقتی از کانون به زندان منتقل شده و اعدام را از نزدیک لمس کردم تصمیم گرفتم در‌اين جلسه واقعیت را بگویم.

در ادامه نوبت به سمیه رسید که او نیز مانند مادر و خواهرش با تغییر اعترافات قبلی خود گفت: مي‌خواهم امروز در جلسه دادگاه واقعیت را بگویم واقعیت آن چیزی نبود که مادر و خواهرم گفتند.شب حادثه من و سمیرا در اتاق بودیم که مادرم شال گردن را به دور گردن پدرم گره زد قرار بود من و سمیرا دو طرف شال گردن را بکشیم اما ناگهان دستم سست شد و نتوانستم‌اين کار را بکنم.

مادرم وقتی‌اين صحنه را دید گفت بکشید تا بیدار نشده که من دوباره شال گردن را کشیدم، اما سمیرا نتوانست بعد از قتل، من و مادرم در سالن پذیرایی چاله‌اي کنده و جسد را آنجا دفن کردیم. آن روز حامد به خانه ما نیامد و در‌اين قتل نقشی نداشت.

بعد از دفاعیات وکیل سمیه قاضي دادگاه ختم‌اين جلسه را اعلام کرد. قضات دادگاه با توجه به نواقص پرونده، آن را برای تحقیقات بیشتر به دادسرا بازگرداندند که با رفع‌اين نواقص پرونده برای ادامه رسیدگی به دادگاه بازگشت.

دیروز متهمان پای میز محاکمه قرار گرفتند. طاهره با قبول اتهامش گفت: وقتی قصد خفه کردن شوهرم را داشتیم ، حال سمیرا بد شد به همین خاطر او در کشتن شوهرم نقشی نداشت و من و سمیه مرتکب قتل شدیم. بعد با کمک سمیه گودالی حفر کرده و جسد را آنجا دفن کردم. حامد در‌اين قتل هیچ نقشی نداشت.

سپس سمیرا در جایگاه قرار گرفت و گفت: زمانی که حامد به خانه مان آمد نمي‌دانم پدر مرده بود یا زنده بود. او چاله‌اي در خانه حفر و پدرم را دفن کرد.

وکیل سمیرا هم در دفاع از او گفت: به دلیل‌اينکه حامد خرج‌اين خانواده را مي‌داد آنها برای ادای دین او را بی گناه نشان مي‌دهند.

سمیه نیز پس از قرار گرفتن در جایگاه با تکرار ادعای مادرش گفت: من و مادرم مرتکب قتل شده و جسد را دفن کردیم.

قضات دادگاه سپس تنفس اعلام کردند تا درباره ادامه رسیدگی به پرونده تصمیم گیری شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۹
لااله الاالله ، خدايا پناه ميبريم به خودت
فـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــقـــــــــــــــــــــــــــــــــر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
چه ربطی به فقر داره !!!!!!خیلی نظر بی ربطی دادی
شرم آوره
چرا زوج هایی که علاقه ای به ادامه زندگی ندارند مجبور به تحمل هستند
به نظر شما چاره کار چیست؟
چه موانعی باید از سر راه برداشته شود تا به غیر از این جنیات ، کانون های خانواده افراد سالمی را تحویل اجتماع دهند.
فقط اعدام...
الله اکبر
اگر طاهره می توانست طلاق بگیرد ، طلاق می گرفت شوهرش را نمی کشت . قوانین طلاق هم به ضرر خانمها و هم به ضرر آقایان است باید اصلاح شود .
روایت ، نکته های گنگ زیادی داشت ، اما دینداری می تونه خیلی از این مکافات و جنایات را کم کنه . . . . ای کاش بتونیم کار فرهنگی بیشتری بکنیم
چه همسر و دخترانی داشت این مقتول بیچاره.چه زندگی های بدو نکبت باری.حالم داره بهم میخوره .اینا دوباره جایی خوردن و خوابیدن که پدرشان زیر پاشون دفن شده ،ای خدا چه ملتی داریم ما.اینا از کجا اومدن.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان