بازدید 27571

ورود مستقیم دو نهاد به حساب بانکی افراد

این دو دستگاه با ارسال نامه‌هایی به بانک‌های کشور، وضعیت هرگونه حساب‌های افراد مختلف ( فعال و غیرفعال) را خواستار شده‌اند. البته باید توجه داشت سازمان بازرسی به صورت موردی ولی در موارد متعدد این کار را کرده است.
کد خبر: ۳۹۴۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۷ 21 April 2014
خبرگزاری مهر مدعی شد: وزارت اقتصاد و سازمان بازرسی کل کشور ورود مستقیم به حساب‌های بانکی افراد را آغاز کرده‌اند، این در حالی است که ورود به حساب‌های بانکی فقط در شرایط مشکوک به پولشویی مجاز است.

وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان بازرسی کل کشور هر کدام به صورت جداگانه ورود رسمی به حساب‌های بانکی افراد را به صورت مستقیم آغاز کرده اند.

این دو دستگاه با ارسال نامه‌هایی به بانک‌های کشور، وضعیت هرگونه حساب‌های افراد مختلف ( فعال و غیرفعال) را خواستار شده‌اند. البته باید توجه داشت سازمان بازرسی به صورت موردی ولی در موارد متعدد این کار را کرده است.

اینکه آیا بانک‌ها به خصوص بانک‌های خصوصی در این باره با وزارت اقتصاد و به خصوص سازمان بازرسی کل کشور که وظیفه نظارت بر دستگاه‌های دولتی را برعهده دارند، تاکنون همکاری کرده‌اند یا نه، خبری در دست نیست.

براساس قوانین، بانک‌ها جز در موارد مشکوک ( مرتبط با پولشویی)، حق نقض تعهد رازداری مشتریان خود و افشای اسرار و اطلاعات بانکی نزد اشخاص ثالث قانونی را ندارند.

براساس قانون، هیچ دستگاهی اجازه سرکشی و تجسس در حساب‌های بانکی مردم را ندارد و این امر تنها با اجازه قوه قضائیه امکان پذیر است و این موضوع را غلامحسین محسنی اژه ای در زمستان سال گذشته در نشستی خبری به صراحت اعلام کرد و در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در مورد حریم خصوصی بودن حساب های بانکی گفت: در بحث حریم شخصی در حساب‌های بانکی ما قانون پولشویی را داریم که مشخص کرده چه مقاماتی و چه کسانی می‌توانند نسبت به بررسی حساب افراد اقدام کنند.

وی افزود: بر اساس قانون پولشویی، هرگاه کسی احساس کند که پولی به صورت غیرقانونی به حسابی وارد شده، می‌تواند موضوع را به دستگاه مسئول اعلام کند و دستگاه ذی‌ربط طبق قانون بررسی خود را آغاز می‌کنند، بنابراین اینگونه نیست که هر کس که بخواهد به حساب بانکی افراد ورود پیدا کند. ورود هر کس به حساب بانکی دیگری بدون مجوز قانون امکان‌پذیر نیست.

در همین حال، نظرات کمیسیون حقوقی قوه قضائیه نیز در پاسخ به این پرسش که بانكها از ارائه اطلاعات مربوط به حساب اشخاص در حين بازرسي استنکاف می‌کنند؟ نشان می‌دهد: بازرس مكلف است مطابق مقررات عمليات بانكي، گردش امور اداري و مالي بانكها را مورد بازرسي قرار داده و اگر نياز به ملاحظه حساب خاصي كه مربوط به فرد خاصي داشت، مي­ تواند با استيذان رياست قوه قضاييه نسبت به اين امر اقدام نمايد. نظر اقليت: استيذان مقام صالحه قضايي را كافي مي­‌داند.

از سوی ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی درباره اطلاعات بانکی افراد و سپرده گذاران نظام بانکی گفته است: اطلاعات بانکی سپرده گذاران نظام بانکی کشور جز اطلاعات محرمانه آنها است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۷۳
انتشار یافته: ۱۸
به به!!!!
آیا این کار سرکشی به حسابهای بانکی مردم مقدمه دست درازی به حساب بانکی افراد حقیقی است؟چه تضمینی دارد که بعدا دولت از حساب بانکی افراد برداشت نکند؟ این کار تخلف آشکار و خلاف نص صریح قانون اساسی است.بجای این کارها دولت تلاش نماید پول فروش نفت به کشور بازگردانده شود.
مردم که حسابشون پاکه و باکی ندارن
اونهایی نگران باشن که میلیاردی بردن
چه خوب که این کارداره انجام میشه اشکالی نداره حداقل مشخص میشه چه کسانب دروغگو هستند دروغگو هم دشمن خداست وباید تنبیه بشه واقعا کسانیکه دارا وغنی هستند باید حذف بشوند تا به مردم ضعیف حداقل رسیدگی بشه متعجبم اون دسته از اشخاصی کا وضعیت مالی خوبی دارند خودشون باید داوطلبانه انصراف میدادند جای تاسف داره من کسانی رودرپیرامون واطرافیان وبستگان میشناسم که خرج عیش ونوش ماهیانه اشان بالای 10 میلیونه فقط عیش ونوششان هزینه زندگیشون بماند سالی چندبار مسافرت خارج از کشور میرن یکی ازنزدیکان خودم سپرده بانکی سنگین داره ماهیانه 40 میلیون سودازبانک میگیره کلی اجاره املاک میگیره راحت بگم عموم است ولی من بدبخت با 3تا فرزند و50 سالسن مستاجرموندم بهش میگم هرچقدربانک بهت سود میده بیا مبلغی بمابده ماشغل دومی براه بندازیم ولی گداسفت وناخن خشکه یک سفر رفت ایتالیا فقط برایبچه هاش 30 میلیون عینک کاپشن چرم خریده بود بخداظلمه مامثلا مسلمان هستیم
با این کار نسنجیده باعث خروج منابع مالی از بانکها و سرازیر شدن در بازهای کاذب می شند دست آخر هم تورم افسازر گسیخته .
کدام قانون اجرا شده که این اجرا بشه
من که تو حسابم 16751 تومن دارم اونم مال دکتر روحانی!

روحانی مچکرن!!!
من نمیدونم این کار درسته یا نه ولی گرفتن یارانه از طرف بعضی ها واقعاً بی مورد است . یارانه باید یه اقشار محروم پرداخت شود .
نه بابا
حساب خالی تر از جیبه
اطلاعات حساب بانكي جزء اسرار افراد مي باشد و ورود به آن جرم بسيار سنگيني است كه علاوه بر اينكه به حيثيت نظام خدشه وارد مي كند افراد را نسبت به نظام و دلسرد مي كند . و اعتماد را در جامعهه نسبت به دولت و بانكها كاهش مي دهد و نسبت به كاهش شديد و ريزش منابع بانكي مي گردد.چرا اين دولت درآمد افراد را بدون كسورات و اقساط تسهيلات مد نظر قرار مي دهد . شخصي با هزاران زحمت تسهيلاتي براي خريد خانه و لوازم و يا شايد خودرو از بانك مي گيرد و در سررسيد بيش از نيمي از حقوق خود را بابت اقساط واريز مي كند ولي دولت محترم در آمد افراد را بدون كسورات در نظر مي گيرد . پس كجاست عدالت ، كجاست بررسي علمي و يا احتمال دررد پولي كه در حساب دارد حاصل استقراض از بانك و يا شخصي باشد .
لا تجسسو ای برادر اگر به مردم اعتماد کنید مردم هم به شما اعتماد میکنند
مردم خودشون موقع ثبت نام دریافت یارانه این اجازه رو رسما به دولت دادن . پس منع قانونی نداره دیگه . دیگه باید مالیاتشونو درست و درمون بدن . مالیات که فقط مال کارمند و کارگر نیست
اگر راست میگن اول حسابهی خودشان و دوستانشان را بررسی کنند بعد برند سراغ مردم که دیوارشان از همه کوتاه تر است
این زرنگی افراد غیرنیازمند در وضعیت کنونی اقتصادی دست کمی از پولشویی نداره. همانقدر که پولشویی اقتصاد ملی را به خطر میندازد همانقدر هم ارتزاق از دولت بی آنکه نیاز داشته باشند اقتصاد را به خطر میندازد.
وقتی اینهمه آدم به دروغ درآمد خودشون رو زیر 600 تومن اعلام کرده اند باید انتظار چنین چیزی را هم داشت.
من که ترسی ندارم. گفتم درامدم بین یک تا دو میلیون است و دولت هرچی دلش می خواد تو حسابم نگاه کنه.
ما کارمندا که اصلا خود دولت بهمون حقوق می ده و جیک و پیک مون رو می دونن.
اونایی باید بترسن که دروغ گفته اند
اين ديگه آخرشه؟!
كه چي برن طلا و دلار بخرند بزارن زير بالش؟!
دقیقاً عین موضوع شنود مکالمات شهروندان امریکایی است مگه نه ؟؟؟
مبارکه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل