بازدید 2556

محصص: آفریقای جنوبی بهترین انتخاب بود

کد خبر: ۳۹۴۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۸ 21 April 2014
مرتضی محصص می گوید در فاصله‌ی کم مانده تا جام جهانی باید آرامش رابه تیم ملی هدیه دهید نه اینکه به دنبال ایجاد مشکلات جدید باشیم

یک کارشناس فوتبال در گفت‌وگو با ایسنا، درباره‌ی لزوم اتحاد در جامعه‌ی فوتبال در فاصله‌ی کم باقی مانده تا جام جهانی 2014 اظهار کرد: ما در جام جهانی 2010 حضور نداشتیم و از سال 2006 تا به حال با شرایط ویژه‌ی جام جهانی روبرو نشده‌ایم. امسال تلاقی پایان لیگ برتر با لیگ قهرمانان آسیا و آغاز اردوی تیم ملی باعث شد شرایط خاصی برای فوتبالمان پیش بیاید.

او ادامه داد: یادمان نرفته که تیم ملی با چه تلاش و زحمت فراوانی توانست به جام جهانی برسد. البته این صعود متعلق به یک گروه خاص نبود، بلکه با همراهی کل جامعه‌ی فوتبال ما میسر شد. جام جهانی بزرگترین اتفاق ورزشی دنیاست و نباید فرصت حضوری مناسب در این رقابت را به سادگی از دست بدهیم.

محصص درباره‌ی حاشیه‌هایی که پیرامون تشکیل اردوی تیم ملی در افریقای جنوبی به وجود آمده، گفت: کی‌روش در این سه سال با فوتبال ما آشنا شده و در انتخاب‌های خود هوشیارانه عمل می‌کند. ما باید بدانیم که در درجه اول یکی از چهار نماینده‌ی آسیا در جام جهانی هستیم و اعتبار ما در میان است. ‌کی‌روش هم مثل من و همه‌ی فوتبال دوستان فلسفه‌ی خاصی از فوتبال دارد که باید برای آن احترام قائل شویم. او 28 نفر را به تیم ملی دعوت کرد و برای آغاز اردو در آفریقای جنوبی با مشکلاتی روبرو شد.

او ادامه داد: لیگ قهرمانان آسیا هنوز تمام نشده و بازیکنان دیگر هم خستگی لیگ در تنشان باقی مانده بود اما چاره‌ی دیگری هم وجود نداشت و کی‌روش تصمیم گرفت که در دو اردو بازیکنانی که احتمال می‌رود در فهرست نهایی تیم ملی برای جام جهانی باشند را محک بزند. به نظر من آفریقای جنوبی که محل اردوی فعلی تیم ملی است جای بسیار مناسبی است که کی‌روش انتخاب کرده. این انتخاب بدین خاطر بوده که اولین بازی ما در جام جهانی مقابل نیجریه است و در این اردو می‌توانیم با فضای فوتبال آفریقا آشنا شویم.

محصص گفت: بازی اول ما با نیجریه حیثیتی است. ایران بعد از این بازی یا روحیه می‌گیرد یا به کلی روحیه‌اش را از دست می‌دهد. حتی نتیجه‌ی مساوی هم ما را به دو بازی آینده امیدوار می‌کند بنابراین بی‌دلیل نبود که کی‌روش این کشور را انتخاب کرد و زمان دیگری هم نداشتیم. آغاز اردوی تیم ملی با اعتراض دو باشگاه سپاهان و استقلال همراه شد و بحث‌هایی در این میان به وجود آمد که اگر بخواهیم به دنبال آسیب شناسی باشیم زمان را از دست دادیم. این اردو خوب شروع نشد و امیدواریم که حداقل خوب تمام شود. ای کاش می‌شد با نفرات بیشتری به این اردو رفت تا بازیکنان با جو فوتبال آفریقا آشنا شوند.

این کارشناس فوتبال درباره‌ی شایعه‌هایی که برای سرمربی تیم ملی درست شده و برخی گفتند کی‌روش به خاطر حضور در کنار خانواده‌اش زودتر اردوی آفریقای جنوبی را شروع کرد به ایسنا گفت: می‌دانیم که کی‌روش قبلا سرمربی آفریقای جنوبی بوده است و اردوی این کشور را هم به خاطر نفوذ بالایش انتخاب کرده است. او خود اهل موزابیک است و بی‌انصافی است که این مسائل را به او نسبت دهیم. نباید فراموش کنیم که هر چه حاشیه‌های این تیم بیشتر باشد به فوتبال کشورمان ضربه زدیم.

محصص با بیان این که باید در فرصت باقی مانده تا جام جهانی وضعیت آرامی برای کادر فنی و بازیکنان تیم ملی آماده کنیم گفت: شما رسانه‌ها نقش زیادی در پیشرفت فوتبال ما دارید. الان زمان نتیجه‌گیری برای فوتبال ماست. با این فرصت زمانی کم به جای این که دنبال ایجاد مشکل باشیم باید شرایط را برای تیم ملی فراهم کنیم که کارش را در جام جهانی درست انجام دهد. من مطمئنم که فدراسیون فوتبال می‌تواند آرامش را برای کی‌روش فراهم کند. فقط امیدوارم گفت و گوی بعدی من و شما درباره‌ی مسائل فنی باشد. متاسفانه همه فوتبال ما شده مسائل حاشیه‌ای. من در روز پایانی لیگ برتر به همراه آقای حاج رضایی به تلویزیون رفتیم و در حالی که مسائل فنی را برای تحلیل آماده کرده بودم مجبور شدیم بیشتر درباره‌ی حاشیه‌های فوتبال و بحث قراردادها و .... صحبت کنیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر