بازدید 18833
۶

ميدان هفت تير تهران به زير زمين مي رود

کد خبر: ۳۹۴۷۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۵ 21 April 2014
رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران از آغاز مطالعات براي توسعه فضاهاي زير سطحي پايتخت خبر داد و گفت: ميدان هفت تير نخستين اولويت براي اجرای پروژه توسعه فضاهای زیرسطحی تهران است.

اقبال شاكري در گفتگو با خبرنگار مهر با بيان اين كه در برنامه 5 ساله دوم شهرداري موظف به تهيه طرح جامع استفاده از سطوح زير سطحي شهر تهران شده است گفت: كميسيون عمران براي نحوه تهيه اين طرح جلساتي را با سازمان زيباسازي،معاونت شهرسازي و فني عمران شهرداري  و مشاوران مربوطه برگزار كرده است.

وي ادامه داد: ميدان هفت تير اولويت اول براي ساماندهي و استفاده از فضاهاي زير سطحي است كه مطالعات امكان سنجي آن پيش از اين نيز در سال 89 انجام شده و به دلايلي متوقف شده بود.

شاكري با بيان اينكه بودجه مطالعاتي به زير زمين رفتن برخي ميادين در بودجه سال 93 شهرداري در نظر گرفته شده است گفت: مطالعات ميدان هفت تير در حال انجام است و پس از نهايي شدن به شورا ارائه مي‌شود.

ميادين انقلاب،ونك و صادقيه در نوبت زير زميني شدن

به گفته اين عضو شوراي شهر تهران ميادين ونك،انقلاب و صادقيه نيز از اولويتهاي بعدي اين طرح مطالعاتي هستند.

وي با اشاره به جزييات طرح زير سطحي شدن ميدان هفت تير گفت: تنها مسائل ترافيكي و حمل و نقل در اين پروژه مد نظر ما نيست و موضوعاتي مانند واحدهاي تجاري، ايجاد فضاهاي خدماتي، پاركينگ و ايجاد فضاهايي تفريحي براي پركردن اوقات فراغت نيز پيش بيني شده است.

فضاي روي سطح ميدان هفت تير پياده راه مي شود 

شاكري ادامه داد: در فضاهاي روي سطح نيز پياده راه سازي و طرح هاي خدماتي پيش بيني شده است.

انتقاد از وضعيت آشفته ميدان هفت تير 

اين عضو شوراي شهر تهران دليل در اولويت قرار گرفتن ميدان هفت تير براي به زير سطح رفتن  را ختم شدن بزرگراههاي بزرگ و انشعابات گوناگون حمل و نقلي در اين مكان دانست و گفت: ساختمانهاي تجاري و عبور عابران پياده و ترافيك وضع آشفته اي در اين ميدان به وجود آورده است كه نياز به ساماندهي دارد.

ساماندهي ميادين انقلاب و بهارستان 

وي با اشاره به تصويب يك فوريت ساماندهی ميدان امام خميني (ره) در شورا گفت: ميدان بهارستان، امام و انقلاب نیز در اولويت ساماندهي هستند.

شاكري تاكيد كرد: بايد به شهرداري اجازه داده شود تا پيش از آغاز ساماندهي ميادين و نهايي شدن طرح ساماندهي اجازه تغيير كاربري به ساختمانهاي مجاور ميادين داده نشود.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۶
لطفا به فکر میدان شهدا هم باشید. ممنون
بزرگترین مشکل تهران اینه که بزرگراه ها تا مرکز شهر اومدن و بعد تبدیل به خیابان شدن. مثلا مدرس با این بار ترافیکی تهش میخوره به هفت تیر در صورتی که از هفت تیر به جنوب و شرق و غرب اتوبان نیست. باید سعدی رو ادامه مدرس کنن و برسونن به محلاتی تا نصف ترافیک این منطقه حل بشه.
میدان امام حسین و خیابان 17 شهریور شمالی را که با اجرای همین طرح به افتضاح کشیدند حالا نوبت میدان هفت تیر شده ؟
بفکر اسفالت خیابان ها باشید جلوبندی ماشین مون داغون شد
خيلي به امام حسين رو زميني رسيدي حالا مي خوان هفت تير زير زميني راه بندازن !
لازم است در کنار فعالیتهای عمرانی جهت فرهنگسازی درعبور و مرور و برخورد با عوامل بر هم زننده نظم عبور و مرور اقدامات جدی صورت گیرد خصوصا در مورد راکبان موتور سیکلت که در عبور و مرور عموما از هیچ قانونی پیروی نمی کنند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل