بازدید 2543

تغییر روسای دانشگاه‌ها از اختیارات وزیر علوم است

کد خبر: ۳۹۴۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰ 21 April 2014
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با بیان اینکه در تغییر روسای دانشگاه‌ها هیچ نوع سهم‌خواهی مدنظر مسئولان نبوده است، گفت: تغییر روسای دانشگا‌ه‌ها حق طبیعی وزیر علوم است و نمایندگان باید تنها در انجام اموری که پشت پرده سیاسی دارد، اظهار نظر کنند.

قاسم احمدی‌لاشکی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، با یادآوری عزل و نصب‌های صورت گرفته در بدنه دانشگاه‌ها از سوی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: هر نوع تغییر در وزارت‌ علوم و همچنین موسسات و دستگاه های وابسته به آن در اختیار وزیر علوم است و هیچ کسی حق دخالت در آن را ندارد.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تغییر روسای دانشگاه‌ها حق مسلم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری است، گفت: مجلس تنها وظیفه نظارت بر عملکرد دولت را بر عهده دارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه نمایندگان حق تعیین تکلیف برای دولت و وزرای آن را ندارند، تصریح کرد: مجلس باید با نظارت دقیق بر عملکرد دولت تنها در زمان انجام اموری که منافات با اصل نظام دارد، اظهار نظر کند.

وی با بیان اینکه مخالفت مجلس با تغییر و تحولات صورت گرفته در بدنه دانشگاه‌ها منطقی نیست، گفت: مجلس و نمایندگان آن، تنها زمانی مجاز به دخالت در امور وزرا هستند که شاهد تغییر روسای دانشگاه‌ها با اهداف سیاسی باشند.

احمدی‌لاشکی با تاکید بر اینکه تغییر و تحول در بدنه دانشگاه‌ها در راستای تحقق اهداف کشور و همچنین رفع دغدغه رهبر معظم انقلاب مطلوب است، تصریح کرد: وزیر علوم نیز باید با در نظر داشتن جوانب مثبت روسای دانشگاه‌ها از عزل روسایی که برای محیط آموزشی کشور مفید است اجتناب کند.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس نهم، با یادآوری حساسیت بالای دانشگاه‌ها در تعیین سرنوشت کشور، گفت: انتخاب روسای دانشگاه‌ها باید با حساسیت بیشتری همراه باشد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه هیچ نوع سهم خواهی در تغییر روسای دانشگاه‌ها صورت نگرفته است، تصریح کرد: تاکنون افراد انتخاب شده برای روسای دانشگاه‌ها، وابسته به حزب یا گروه خاصی نیستند و از تجربه و تخصص کافی نیز برخوردارند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری باید با در نظر گرفتن دغدغه‌های رهبری در انتخاب روسای دانشگاه‌ها وسواس بیشتری به خرج دهد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان