بازدید 3093

آغاز اجرای 3 دستور رئیس جمهور در بهزیستی

کد خبر: ۳۹۴۶۹۱
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸ 21 April 2014
رئیس سازمان بهزیستی کشور، با تشریح برنامه‌های سازمان متبوعش در سال جاری از ارایه خدمت به 70 هزار خانوار در لیست انتظار سازمان بهزیستی کشور در اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد.

همایون هاشمی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، در تشریح برنامه‌های سازمان بهزیستی کشور در سال 93، گفت: این سازمان در 3 حوزه اجتماعی، توانبخشی و پیشگیری برنامه های متنوعی برای سال جدید دارد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور، با یادآوری شعار امسال مبنی بر اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، افزود: با این رویکرد در تلاش هستیم موضوعاتی همچون فرهنگ، بهره‌وری، مدیریت جهانی و اقتصاد مقاومتی را در دستور کار این سازمان قرار داده و در این راستا تمامی فرآیندها را ابتدای سال 93 بررسی و اصلاح کرده‌ایم.

 

تقویت و تثبیت اورژانس اجتماعی در دستور کار سازمان بهزیستی کشور
هاشمی تاکید کرد: در سال جاری، تقویت و تثبیت اورژانس اجتماعی، افزایش ضریب نفوذ این حوزه حتی در شهرهای زیر 50 هزار نفر نیز در دستور کار سازمان بهزیستی کشور قرار دارد.

وی با یادآوری دستور کار دیگر سازمان بهزیستی کشور در سال 93، گفت: تولید و تحویل مسکن به متقاضیان نیازمند در اولویت کار سازمان بهزیستی است، همچنین قرار است تا پایان سال جاری در راستای تحویل مسکن به افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی اقدامات مطلوبی انجام شود.

 

ساخت 25 هزار مسکن برای افراد تحت پوشش تکلیف سازمان بهزیستی برای سال 93
وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی کشور در سال گذشته 25 هزار مسکن تولید و تحویل افراد تحت پوشش خود داده است، گفت: در ابتدای سال 93 نیز در خصوص ساخت مسکن برای افراد تحت پوشش به همین اندازه تکلیف ایجاد کرده‌ایم.

هاشمی با تاکید بر اینکه تلاش سازمان بهزیستی کشور افزایش مشارکت‌های مردمی در راستای بهبود خدمت رسانی است، تصریح کرد: راه اندازی بنیاد یا سازمان غیر دولتی با نام "پیشگامان خدمت" که شبکه غیر دولتی است، به تقویت و تثبیت مشارکت مردمی در راستای رفع مشکلات افراد تحت شمول این سازمان کمک می‌کند.

وی با یادآوری بازدید رئیس جمهور از سازمان بهزیستی کشور، گفت: طی این بازید آقای روحانی دستوراتی مبنی بر ارتقا فعالیت‌های سازمان دادند که در حال حاضر به برنامه‌های اجرایی و عملیاتی این سازمان تبدیل شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور، در تشریح برنامه‌های سازمان متبوعش که به دستور رئیس جمهور در اولویت اقدامات سازمان بهزیستی قرار گرفته است، افزود: تقویت برنامه جامع حمایت در جهت توانمندسازی فرزندان سازمان، تهیه و تدوین برنامه رفاه مربوط به سالمندان در راستای تقویت مراکز سالمندان و آگاه سازی عمومی و پیشگیری سطح یک در جامعه، از برنامه‌ها و اهداف این سازمان به شمار می‌رود.

هاشمی در توضیح اقدامات سازمان بهزیستی در پیشگیری سطح یک در جامعه، افزود: این سازمان در پیشگیری‌های سطح یک به آگاه سازی، اطلاع رسانی و آموزش مهارت‌های زندگی به مردم می‌پردازد به گونه‌ای که خودشان به عنوان افرادی تحصیلکرده بتوانند در مواجه با آسیب های اجتماعی تصمیمات مناسب بگیرند.

 

استفاده از ظرفیت و توان علمی دانشگاهیان در دستور کار سازمان بهزیستی
وی همچنین از تلاش سازمان بهزیستی کشور برای استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهیان و افراد فرهیخته جامعه برای ارتقا بهره‌وری بهزیستی خبر داد و گفت: امید است با استفاده از توان و ظرفیت بالای افراد فرهیخته جامعه بتوان به ارتقا نسبی در انجام فعالیت‌های محوله برسیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور، با بیان اینکه بودجه سازمان متبوعش در سال 93 به نسبت سال گذشته بهتر است، تصریح کرد: بودجه این سازمان نسبت به سال گذشته وضعیت مناسب و روشن تری دارد.

هاشمی در تشریح جزئیات تخصیص بودجه به سازمان بهزیستی، ادامه داد: در حال حاضر بیش از 5 هزار و 300 میلیارد بودجه در ردیف های ثابت وجود دارد که با احتساب مبالغ اخذ شده از کمک های مردمی، می‌توان گفت که رشد خوبی در حوزه فعالیت های کمی نشان خواهیم داد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور از ارایه خدمت به 70 هزار خانوار در لیست انتظار سازمان بهزیستی کشور در اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد و گفت: با این اقدام سازمان بهزیستی کشور، 70 هزار خانوار نیازمند علاوه بر دریافت مستمری،  بیمه اجتماعی و سایر خدمات دریافت خواهند کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر