بازدید 2927

هشدار بلاتر به فرانسه برای پذیرفتن حجاب

بلاتر: فرانسه، چاره ای جز به رسمیت شناختن حجاب زنان فوتبالیست ندارد
کد خبر: ۳۹۴۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۶ 21 April 2014
رییس فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) در واکنش به رد حجاب بانوان فوتبالیست از سوی فدراسیون فوتبال فرانسه تاکید کرد: این کشور، چاره ای جز به رسمیت شناختن حجاب فوتبال بانوان ندارد.

به گزارش ایرناازرسانه های عربی،«ژوزف سپ بلاتر » در اظهاراتی که یکشنبه شب از شبکه بی گن اسپورت پخش شد، افزود: فدراسیون فوتبال فرانسه جزئی از فیفاست و باید به قوانین فیفا احترام بگذارد. 

وی تصریح کرد: هیاتی که قوانین بین المللی فوتبال را در فیفا بررسی می کند به این نتیجه رسیده است که حجاب مشکلی برای بانوان علاقمند به استفاده از آن ایجاد نمی کند. 

رییس فدراسیون بین المللی فوتبال ( فیفا )، افزود: بنابراین امکان ندارد که یک فدراسیون بگوید من این قانون را نمی پذیرم بنابراین فدراسیون فوتبال فرانسه چاره ای جز پذیرش این قانون ندارد. 

بلاتر همچنین درباره برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال در سال 2022 که قرار است به میزبانی قطر برگزارشود،گفت: بهترین زمان برای برگزاری این مسابقات ماه های پایانی سال است. 

وی تصریح کرد : به نظر ما به رغم آنکه قطری ها می گویند برای میزبانی جام جهانی 2022 در فصل تابستان مشکلی ندارند اما بازی کردن در فصل تابستان در قطر امکانپذیر نیست. 

شبکه بی گن اسپورت اضافه کرد: از زمانیکه قطر به عنوان میزبان جام جهانی 2022 انتخاب شده، در نقاط مختلف جهان واکنش های مختلف را در پی داشته است . 

این شبکه اضافه کرد: درجه حرارت بالای این منطقه در فصل تابستان امکان برگزاری این مسابقات را غیر ممکن می سازد و از سوی دیگر تغییر در برنامه جام جهانی ، مشکلات زیادی را در تقویم فدراسیون بین المللی فوتبال بوجود می آورد. 

وی درباره کشته شدن هفت کارگرد در پروژه های ساختمانی جام جهانی 2014 برزیل نیز گفت: فوت این کارگران براثر اشتباه در انجام کار بوده است و ربطی به فوتبال ندارد. 

بلاتر با اشاره به قرارداد کشورهای آلمان و فرانسه برای انجام پروژه های ساختمانی جام جهانی 2014 برزیل، افزود: آلمان و بویژه فرانسه مسوول جان باختن این کارگران هستند. 

رییس فدراسیون بین المللی فوتبال درباره پیشنهادها برای تغییر مدت زمان برگزاری مسابقات فوتبال نیز تاکید کرد: 90 دقیقه بازی بدون توقف از اهمیت و زیبایی قوتبال است لذا نباید با اشتباهات خود زیبایی این بازی را از بین ببریم. 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار