بازدید 2115

مشحون:برنامه‌های تیم ملی را با "گدابازی" نهایی کردیم

کد خبر: ۳۹۴۶۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۶ 21 April 2014
رئیس فدراسیون بسکتبال با اشاره به نهایی شدن بخش قابل توجهی از برنامه‌های آماده‌سازی تیم ملی برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان گفت: "گدا بازی" در آوردیم تا توانستیم این برنامه‌ها را نهایی کنیم چون سال پرمشغله‌ای در تمام رده‌های سنی در پیش داریم؛ برای برنامه ریزی کامل جهت حضور در همه رویدادها بودجه زیادی لازم بود که در اختیار نداشتیم.

محمود مشحون در گفتگو با خبرنگار مهر به برنامه‌های در نظر گرفته شده برای آماده‌سازی جهانی تیم ملی بسکتبال اشاره کرد و اظهار داشت: طبق برنامه اردوی تیم ملی تقریبا یک هفته پس از پایان لیگ در تهران آغاز می‌شود اما این اردو از اول تیرماه جدی می‌شود که بازیکنان تیم مهرام هم به دیگر اردونشینان ملحق می‌شوند. چون طی این مدت آنها به دلیل حضور در مسابقات باشگاه‌های آسیا در کنار دیگر بازیکنان حاضر در اردو نیستند.

وی با بیان اینکه تیم ملی بسکتبال با پیگیری تمرینات در تهران آماده حضور در اردوهای برون مرزی خواهد شد، تصریح کرد: اردو نشینان این تیم در اولین اعزام برون مرزی به ترکیه اعزام می‌شوند تا در کمپ تمرینی استانبول تمرینات خود را زیر نظر بچروویچ دنبال کنند. اردوی ترکیه حداقل یک هفته ادامه خواهد داشت. بعد از آن بازیکنان به ایران باز می‌گردند تا یک مرحله دیگر از اردوی داخلی خود را برگزار کنند.

رئیس فدراسیون بسکتبال با یادآوری اینکه برای برنامه‌ریزی آماده‌سازی تیم ملی چند دعوتنامه از کشورهای مختلف داشتیم ضمن اینکه به صورت جداگانه نیز رایزنی‌هایی با برخی کشورها انجام داده بودیم، تصریح کرد: در نهایت با در نظر گرفتن جوانب مختلف مانند سطح بسکتبال کشورهای دعوت کننده، موقعیت تیم ملی برای اعزام به کشورهای مورد نظر و البته بودجه لازم لهستان، استونی و اسلوونی را به عنوان دیگر کشورها برای تشکیل اردوی برون مرزی انتخاب کردیم.

وی ادامه داد: برای نهایی کردن اعزام‌های برون مرزی مسائلی مانند زمان، شرایط فنی و ریکاوری تیم و در کل مساعد بودن همه شرایط برای تقویت ملی‌پوشان اهمیت زیادی برا‌ی‌مان داشت.  بر این اساس گزینه‌های مورد نظرمان را به منظور تشکیل اردوی برون مرزی انتخاب کردیم. سعی‌مان بر این بود تا با در نظر گرفتن همه مسائل به خصوص بودجه بهترین انتخاب‌ها را در این مورد داشته باشیم تا به واسطه آن ملی‌پوشان به بهترین شرایط آمادگی  ممکن دست یابند.

مشحون با یادآوری اینکه استونی و اسلوونی فاصله خیلی زیادی نسبت به یکدیگر ندارند، ادامه داد: در واقع می‌توانم بگویم برای برنامه‌ریزی آماده‌سازی تیم ملی به نوعی "گدا بازی" درآوردیم؛ به طور مثال برای برگزاری اردو در همین دو کشور ما با یک پرواز از آسیا به اروپا می‌رویم و به واسطه آن و با هزینه کمتر در دو کشور اروپایی اردو خواهیم داشت. البته چاره‌ای غیر از این نداشتیم چون امسال در تمام رده‎ها پرکار و پر مشغله خواهیم بود در حالی که برای همه آنها بودجه کافی نداشتیم. شرایط طوری بود که باید به نوعی صرفه جویی می‌کردیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال با یادآوری اینکه اردوهای تیم ملی از 24 خرداد ماه آغاز می‌شود اما به خاطر غیبت بازیکنان مهرام در مسابقات باشگاه‌های آسیا تا اول تیر ماه به صورت نصفه و نیمه دنبال خواهد شد، خاطر نشان کرد: آخرین اردوی برون مرزی تیم ملی در اسلوونی خواهد بود و پس از آن تیم باید آماده اعزام به محل برگزاری مسابقات قهرمانی جهان در اسپانیا شود. برای این اعزام دو برنامه داریم و هنوز در رابطه با آن به تصمیم نهایی نرسیدیم. تیم ملی یا از اسلوونی به طور مستقیم راهی اسپانیا می‌شود یا اینکه به ایران می‌آید و پس از چند روز استراحت عازم این کشور خواهد شد. در هر دو صورت ملی‌پوشان بسکتبال چهار روز پیش از آغاز مسابقات جهانی در اسپانیا خواهند بود.

محمود مشحون در بخش دیگری از گفتگو با خبرنگار مهر، بر پیگیری تمرینات تیم ملی بعد از مسابقات قهرمانی جهان و برای حضور در بازی‌های آسیایی اینچئون تاکید کرد و گفت: ملی‌پوشان پس از بازگشت از اسپانیا چند روز استراحت می‌کنند و پس از آن وارد دور دیگری از تمرینات می‌شوند تا برای بازی‌های آسیایی کره‌جنوبی آماده شوند. تصمیم‌مان این است که در این بازی‌ها هم با ترکیب اصلی حاضر شویم.

"پیش‌بینی شما از عملکرد تیم ملی بسکتبال در مسابقات قهرمانی جهان و بازیهای آسیایی کره‌جنوبی چیست"؟، وی در پاسخ به این پرسش گفت: همیشه برای این سوال یک پاسخ داشته‌ام و اینکه در ورزش و به ویژه رشته‌های توپی مانند بسکتبال نمی‌توان پیش‌بینی درستی از نتیجه نهایی داشت مگر اینکه واقعا چگونگی عملکرد و نتیجه‌گیری بازیکنان در رویداد مورد نظر از پیش تعیین شده باشد.

مشحون ادامه داد: طبیعی است که برای رویدادی مانند بازی‌های آسیایی همه تیم‌ها برای قهرمانی می‌آیند البته در میان تیم‌های شرکت کننده در این بازی‌ها ایران تنها تیمی است که ترکیبی یک دست داخلی دارد. مبارزه با حریفانی که بازیکنانی با ملیت‌های مختلف در اختیار دارند، ساده نیست اگر چه برای بسکتبالیست‌های ایرانی هیچ کاری سخت نیست. به هر صورت تیم ملی کار خود را انجام می‌دهد و من اطمینان دارم بازیکنان با غیرت و تعصب از تمام توان خود در بازو و زانوهای‌شان استفاده می‌کنند.

رئیس فدراسیون بسکتبال در پایان با تاکید بر اینکه برای مسابقات غرب آسیا تیم جوانان به جای تیم ملی اعزام خواهد شد، گفت: این تصمیم هم در راستای همان صرفه جویی در هزینه‌ها گرفته شد. به هر حال لازم بود برای تیم جوانان که مسابقات قهرمانی آسیا را در پیش دارد، برنامه‌های آماده‌سازی در نظر بگیریم. بهتر دیدیم این تیم به جای تیم ملی در مسابقات غرب آسیا شرکت کند تا به واسطه رقابت با حریفانی بالاتر از خود شلاق بخورد و همچنین ما در بخشی از بودجه برای اعزام این تیم به یک تورنمنت دیگر صرفه جویی کرده باشیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار