بازدید 2506
لیگ قهرمانان اروپا

آقای خاص در پی جبران جام‌های از دست رفته

کد خبر: ۳۹۴۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۰ 21 April 2014
مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در حالی آغاز می‌شود که به نظر می‌رسد، این تورنمنت تنها فرصت آبی‌پوشان لندن و سرمربی پرتغالی آنها برای کسب جام در این فصل است.

به گزارش تسنیم، مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا در فصل جاری فرداشب (سه‌شنبه) از ساعت 23:15 به وقت تهران با جدال تیم‌های اتلتیکومادرید و چلسی در ورزشگاه ویسنته کالدرون آغاز می‌شود، دیداری که در آن دو تیم حاضر در میدان تا چند روز پیش شرایطی تقریباً مشابه هم داشتند اما وضعیت آنها اکنون با یکدیگر خیلی فرق دارد.

در یک سوی میدان اتلتیکومادرید قرار دارد، تیمی که دیه‌گو سیمئونه آرژانتینی آن را به پدیده بی‌چون و چرای این فصل لالیگا تبدیل کرده و در آستانه افتخاری قرار داده که هواداران روخی بلانکو 18 سال در حسرت آن بوده‌ا‌ند.

اتلتیکومادرید خود را در شرایطی برای پذیرایی از چلسی آماده می‌کند که جمعه شب هفته سی‌وچهارم لالیگا را با پیروزی خانگی برابر الچه آغاز کرد تا گامی بلند برای فتح لالیگا بردارد،‌ افتخاری که آخرین بار لوئیس آراگونس فقید در سال 1996 برایش به ارمغان آورد.

شاگردان دیه‌گو سیمئونه به لطف پیروزی که برابر الچه رده شانزدهمی کسب کردند حاشیه امنیت خود را در صدر جدول به 4 امتیاز افزایش دادند و این در حالی است که تنها 4 هفته دیگر به پایان رقابت‌ها باقی مانده است.

در سوی دیگر میدان اما شرایط کمی متفاوت است. برخلاف اتلتیکومادرید که از پیروزی اخیر و نزدیک‌تر شدنش به جام قهرمانی لالیگا روحیه گرفت، چلسی بازی این هفته خود را باخت، باختی که از چند جهت به آبی‌پوشان لندن ضربه زد.

شکست شنبه شب شاگردان ژوزه مورینیو برابر ساندرلند در ورزشگاه استمفوردبریج نه تنها باعث شد میان آنها و لیورپول 5 امتیاز فاصله بیفتد بلکه به شکست‌ناپذیری آقای خاص در بازی‌های خانگی‌اش پایان داد. این باخت نوار بازی‌های بدون شکست خانگی مورینیو در لیگ را در عدد 77 متوقف کرد.

شکست برابر ساندرلند عملاً‌ سرنوشت قهرمانی را از دست بازیکنان چلسی خارج کرد و آنها حالا با پیروزی در بازی بعدی خود در خانه قرمزپوشان مرسی‌ساید هم قهرمان نخواهند شد اگر لیورپولی‌ها در ادامه فصل باز هم امتیاز از دست ندهند. به این ترتیب چلسی عملاً‌ آخرین فرصت کسب یک جام داخلی را از خود گرفت.

علاوه بر ناامیدی قبول شکست، بازی برابر ساندرلند تنش عصبی بزرگی را به آبی‌پوشان لندن وارد کرد که دلیلش جنجال به راه افتاده توسط اعضای کادر فنی تیم و اعتراض شدید آنها به نحوه قضاوت مایک دین، داور بازی بود.

در حالی که اتلتیکو از کسب چهار پیروزی پیاپی (سه برد در لالیگا و یکی در لیگ قهرمانان اروپا) که مهمترین آنها برابر بارسلونا در دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا بود، روحیه‌ای مضاعف گرفته است، چلسی با کارنامه‌‌ای که نشان می‌دهد در پنج بازی اخیر در تمامی رقابت‌ها دو بار متحمل شکست شده‌، بار سفر به مادرید را بسته است.

مقایسه نحوه صعود دو تیم به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا هم حکایت از وضعیت بهتر اتلتیکومادرید دارد. اتلتیکو برای صعود به جمع 4 تیم برتر رقابت‌ها در بازی رفت مرحله یک چهارم نهایی بارسلونا را در ورزشگاه نیوکمپ با تساوی یک بر یک متوقف کرد و در بازی برگشت این تیم را با یک گل شکست داد. چلسی اما در همین مرحله بازی رفت را در خانه پاری‌سن‌ژرمن با نتیجه 3 بر یک باخت و در بازی برگشت در لندن 2 بر صفر برد تا تنها به لطف قانون گل‌زده بیشتر در خانه حریف جواز صعود را به دست آورد.

آمار بازی‌های رودررو

مصاف فردا شب اتلتیکومادرید و چلسی چهارمین رویارویی این دو تیم از بدو تاسیس آنها تاکنون خواهد بود. آخرین جدال آنها در بازی سوپرجام اروپا در آخرین روز از ماه آگوست سال 2012 در شهر موناکوی فرانسه بود که آن بازی را نماینده اسپانیا با اقتدار و با نتیجه 4 بر یک به سود خود به پایان رساند. در آن بازی رادامل فالکائو، مهاجم کلمبیایی پیشین اتلتیکومادرید که اکنون برای موناکو توپ می‌زند، هت‌تریک کرد.

پیش از آن هم چلسی و اتلتیکو در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در فصل 10-2009 برابر هم قرار گرفتند که بازی رفت را چلسی تحت هدایت کارلو آنچلوتی در استمفوردبریج با نتیجه 4 بر صفر برد و بازی برگشت در ورزشگاه ویسنته کالدرون شهر مادرید با تساوی 2 بر 2 خاتمه یافت.

خبر خوب برای هواداران اتلتیکومادرید

خبر خوب برای هواداران اتلتیکومادرید این است که دیه‌گو سیمئونه اعلام کرده، تیبا کورتوا دروازه‌بان بلژیکی روخی بلانکو می‌تواند در بازی فرداشب برابر تیمی که او را به قرمزوسفیدپوشان اتلتیکومادرید قرض داده است به میدان برود. چلسی تابستان فصل گذشته در قرارداد جدیدی که برای انتقال قرضی کورتوا به اتلتیکومادرید منعقد کرد،‌ بندی را گنجاند که دروازه‌بان تیم ملی بلژیک را از بازی برابر آبی‌پوشان لندن منع می‌کرد مگر اینکه اتلتیکو حاضر شود بابت هر بازی 3 میلیون یورو به چلسی بپردازد.

اتلتیکو ابتدا برای جلب نظر چلسی و مورینیو برای اینکه یک یا دو فصل دیگر کورتوا را به این تیم قرض بدهد اعلام کرد از این دروازه‌بان جوان استفاده نخواهد کرد اما یوفا اعلام کرد شرطی که چلسی در قراردادش با اتلتیکو گنجانده را نمی‌پذیرد و به این صورت کورتوا می‌تواند بازی کند.
به گزارش تسنیم در دیگر دیدار این مرحله چهارشنبه شب تیم‌های رئال مادرید و بایرن مونیخ به مصاف یکدیگر می‌روند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل