بازدید 3351

سیدحسن‌خمینی: دفاع از اسلام مرز نمی‌شناسد

کد خبر: ۳۹۴۵۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۴ 21 April 2014
یادگار امام گفت: محور تحول در جهان اسلام در همه دوره‌ها به نوعی به حضرت زهرا(س) می‌رسد که یکی از آن نقاط نیز به امام بزرگوار ما می‌رسد و یکی از بزرگترین شرافت‌های امام این است که فرزند حضرت زهرا(س) است و بر اساس همین استعداد است که چنین تأثیر عمیقی را در جهان می‌گذارد.

به گزارش جماران، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی امروز در جمع خادمان افتخاری و پرسنل آستان امام خمینی با تبریک روز میلاد حضرت صدیقه طاهره(س) و امام خمینی  اظهار داشت: حضرت زهرا(س) در مرحله اول الگویی برای زنان مسلمان به عنوان مظهری از مظاهر عفاف و حضور معنی دار در جامعه است و شاید اگر حضور معنادار حضرت زهرا(س) پس از پیامبر در عرصه دفاع از اسلام نبود، این نقش برای ایشان تعریف نمی‌شد.

یادگار امام یادآور شد: پس از پیامبر(ص) به اسم آن حضرت، اهل بیت ایشان را مورد آزار و اذیت قرار دادند و به اسم دین پیامبر(ص)، به پهلوی حضرت زهرا(س) زده و وصی نبی گرامی اسلام را خانه‌نشین کردند.

سید حسن خمینی، گفت: حضرت زهرا(س) با حضور معنی‌دار خود در جامعه در جهت دفاع خود از اسلام جلوی این گونه سوء استفاده را برای طول تاریخ گرفت و امروز این نکته که قبر ایشان کجاست، سندی برای مظلومیت آن حضرت و حقانیت تفکر ایشان است؛ سندی است برای این‌که آنچه حضرت زهرا(س) برای آن به شهادت رسید؛ گم نشود.

وی با بیان این که در طول تاریخ بسیار اتفاق افتاده است که حق کسانی را خورده و پایمال کرده‌اند، ولی آنچه که در اسلام به وقوع پیوسته به گونه دیگری بوده است؛ گفت: برای نمونه می‌توان گفت در ظهر عاشورا لشکریانی که در برابر حضرت امام حسین(ع) صف کشیدند، نماز خواندند و در نماز خود نیز به پیامبر مکرم اسلام(ص)‌، صلوات رساندند و این در حالی بود که در آن زمان بر روی کره خاکی کسی در شرافت نسبت به پیامبر مکرم اسلام(ص) و قرار گرفتن در دایره خاندان محمد چون امام حسین(ع) نبود، ولی با توجه به این واقعه شاهد آن هستیم که آن سپاه پس از صلوات فرستادن به نبی گرامی اسلام فرزند وی را به شهادت رسانده و سرش را از تن جدا می‌کند که به این نکات تاریخی باید توجه کرد.

یادگار امام، اظهار داشت: حضور حضرت زهرا(س) لازم بود تا پرچمی برای گم نشدن این راه و از بین نرفتن مرز عفاف و این نکته مهم باشد که مراقب بود این حضور، با عفاف و حدود الهی نیز مغایرت نداشته باشد.

سید حسن خمینی ادامه داد: در حال حاضر برخی می‌گویند که دل پاک باشد و چیز دیگری مهم نیست و این در حالی است که حجاب هم باید باشد؛ چون دستور خداست.

وی با بیان این که حضرت زهرا(س) در عین حال الگوی انسان مسلمان نیز بود، افزود: دفاع از اسلام، مرز نمی‌شناسد؛ حتی اگر با بزرگترین هزینه‌ها نیز همراه باشد.

یادگار امام گفت: در زمان حیات پیامبر مکرم اسلام(ص)، مسلمانان حتی اجازه نمی‌دادند آب وضوی پیامبر به زمین بریزد و اگر حضرت زهرا(س) می‌خواست که زندگی مرفهی داشته باشد، به ایشان ده برابر فدک را نیز می‌دادند ولی این امر باید همراه با دست برداشتن از دفاع از اسلام و حقیقت برداشتن از سوی آن حضرت همراه می بود که حضرت زهرا(س) این کار را نکردند.

سید حسن خمینی افزود: حضرت زهرا(س) الگوی یک انسان -نه تنها انسان مسلمان- است که در زمینه فهم این موضوع باید به این نکته پرداخت که کدام خانه و خانواده‌ای می‌تواند چنین تحولی را در جامعه ایجاد کند، زیرا همان طور که می‌دانید؛ محور یک خانواده زن و مهم‌ترین کارکرد آن تربیت انسان‌ها است؛ پس باید بررسی کنیم که چه بذری در این خانه کاشته شده که «ابن الزهرا(س)» در طول هزار و چهار صد سال در اقصی نقاط ممالک اسلامی تأثیرگذار باشد.

وی با اشاره به بیت «به جز از علی که آرد پسری ابوالعجائب/ که علم کند به عالم شهدای کربلا را» از شعر شهریار افزود: باید گفت: به جز حضرت زهرا(س)  چه کسی می‌‌تواند، چنین تأثیری داشته باشد؟

یادگار امام با تأکید بر این که در طول تاریخ نسل پیامبر گرامی اسلام از حضرت زهرا(س) در اقصی نقاط ملل اسلامی محور بوده‌اند، افزود: البته همواره نیز یکسری معاند لجوج بوده‌اند که این نسبت را یا نپذیرفته و یا اگر پذیرفته‌اند نیز قائل بوده‌اند که این ارزشی نیست ولی در محور جامعه سیادت و انتساب به امیرالمومنین حضرت زهرا(س) و پیامبر گرامی اسلام، بزرگ‌ترین شرافت است که از علمای اهل سنت گرفته تا علمای شیعه قائل به این شرافت بوده‌اند.

سید حسن خمینی در پایان گفت: محور تحول در جهان اسلام در همه دوره‌ها به نوعی به حضرت زهرا(س) می‌رسد که یکی از آن نقاط نیز به امام بزرگوار ما می‌رسد و یکی از بزرگ‌ترین شرافت‌های امام این است که فرزند حضرت زهرا(س) است و بر اساس همین استعداد است که چنین تأثیر عمیقی را در جهان می‌گذارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار