بازدید 13060

مصوبه‌ای که نیروگاه هسته‌ای بوشهر را به ایرانیان واگذار کرد

نیروگاه اتمی بوشهر که با بدقولی‌های پیاپی طرف خارجی و دل‌چرکین شدن مردم پس از سال‌ها از آن ‌بهره‌برداری شد و شادی آفرید، اکنون در آستانه رویداد مهم و مبارک دیگری قرار دارد. دولت مصوبه‌ای را‌ تصویب کرده که بنا بر‌ آن می‌توان گفت، عملا نیروگاه بوشهر در اختیار ایرانیان قرار گرفته است.
کد خبر: ۳۹۴۵۰۷
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۹ 20 April 2014
بارها تکرار کرده‌ایم که نباید به کینه‌ورزیهای مذهبی دامن زد
نیروگاه اتمی بوشهر که با بدقولی‌های پیاپی طرف خارجی و دل‌چرکین شدن مردم پس از سال‌ها از آن ‌بهره‌برداری شد و شادی آفرید، اکنون در آستانه رویداد مهم و مبارک دیگری قرار دارد.

به گزارش «تابناک»، بر پایه مجوزی که دولت یازدهم به تازگی صادر کرده، به زودی بازگشت متخصصان روس از نیروگاه اتمی بوشهر به کشورشان و جایگزینی با متخصصان داخلی، وارد فاز نهایی خود خواهد شد تا پیرو آن، نخستین نیروگاه برق اتمی کشور، ‌کامل توسط کشورمان ‌بهره‌برداری شود.

این مهم را از مصوبه هفدهم فروردین ماه هیأت دولت می‌‌توان دریافت که بنا بر‌ آن، با پیشنهاد علی اکبر صالحی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی، با ایجاد چند صد پست سازمانی در شرکت بهره‌برداری نیروگاه اتمی بوشهر موافقت شده و با مدتی دیرکرد، امروز به رسانه‌‌ها راه یافت.


بر پایه این مصوبه که یک سایت اینترنتی تصویر ابلاغ آن را منتشر کرده، ایجاد ۳۷۹ پست سازمانی با استناد به ماده ۲۹ قانون مدیریت خدمات کشوری، مورد تأیید هیأت وزیران قرار گرفته و در ‌۲۱ فروردین توسط اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور به سازمان انرژی اتمی و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور ابلاغ شده است.

این تصمیم به این معناست که بخشی از نیروهای سازمانی شرکت پیمانکار روسی سازنده نیروگاه اتمی، باید کشورمان را ترک گفته و جای خود را به نیروهای بهره‌بردار ایرانی بدهند که به این منظور آموزش دیده و سازماندهی شده‌اند.

بدین ترتیب این تصمیم را باید نخستین گام در جابجایی کامل نیروهای روسی با پرسنل ایرانی در این نیروگاه دانست که بر پایه قراردادهای بسته شده میان کشورمان و روس‌ها، از مهرماه سال پیش، وارد مدت دو ساله گارانتی این نیروگاه شده و می‌بایست پس از این مدت همه امور به متخصصان کشورمان واگذار شود.

بنابراین، روند کاستن تدریجی از شمار متخصصان روس و مدیریت متخصصان ایرانی در بهره‌برداری نهایی این نیروگاه هزار مگاواتی وارد فاز سازمانی شده و باید منتظر باشیم ‌به زودی خبر خوش دیگری از نیروگاه اتمی بوشهر مخابره شود.

فاز نخست واگذاری کامل نیروگاه اتمی بوشهر به کشورمان کلید خورد

این در حالی است که رسانه‌ای نشدن این خبر از سوی دولتمردان، از جمله نکات جالب توجه ماجراست که می‌تواند به دلیل فرا نرسیدن موعد زمانی این تحویل باشد.

گفتنی است، نیروگاه اتمی بوشهر پس از بار‌ها خلف وعده پیمانکار روسی‌ در شهریورماه سال ۹۰ با قدرت حدود ۶۰ مگاوات به شبکه سراسری برق کشور متصل شد و در سال ۹۱ به بهره‌برداری کامل رسید؛ اما واگذاری راهبری آن به کشورمان در مهرماه سال گذشته رسمیت یافت تا دوره دو ساله گارانتی آن آغاز شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان