بازدید 2029

همیلتون قهرمان گرند پری چین شد

کد خبر: ۳۹۴۴۵۹
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۱ 20 April 2014
 راننده انگلیسی تیم مرسدس با فتح گرندپری چهارم فصل جدید رقابت‌های فرمول یک در ثبت پیروز‌های پیاپی هت تریک کرد.

به گزارش تسنیم، چهارمین گرندپری فصل جدید رقابت‌‌های اتومبیلرانی فرمول یک، امروز (یکشنبه) در شانگهای چین برگزار شد و لوئیز همیلتون، راننده انگلیسی تیم مرسدس با ثبت زمان یک ساعت و 36 دقیقه و 52 ثانیه و 810 هزارم ثانیه زودتر از سایر رقبای خود از خط پایان گذشت و فاتح این مسابقه شد.

لوئیز همیلتون که در دو گرندپری اخیر در بحرین و مالزی هم زودتر از حریفانش از خط پایان گذشته بود، این بار با یک ثانیه اختلاف نسبت به نفر دوم که هم‌تیمی آلمانی‌ وی، نیکو رزبرگ بود از خط پایان عبور کرد و 25 امتیاز دیگر به حساب خود واریز کرد. به این ترتیب یک پیروزی قاطعانه و تحسین‌برانگیز دیگر در کارنامه این فصل تیم مرسدس ثبت شد. در این مسابقه همچنین فرناندو آلونسو، راننده اسپانیایی تیم فراری با تنها 6 صدم ثانیه اختلاف نسبت به رزبرگ سوم شد.

این سومین گرند پری متوالی است که 2 راننده تیم مرسدس مسابقه را به عنوان نفرات اول و دوم به پایان می‌رساندند. ضمن اینکه این چهارمین مسابقه متوالی بود که یکی از 2 راننده تیم مرسدس آن را فتح می‌کرد. در اولین گرندپری فصل که استرالیا میزبان آن بود،‌ نیکو رزبرگ پیروز شد و پس از آن پیروزی‌های متوالی هم‌تیمی انگلیسی‌اش آغاز شد.

در جدول رده‌بندی برترین رانندگان این فصل نیکو رزبرگ با 79 امتیاز صدرنشین است، لوئیز همیلتون با 75 امتیاز در رده دوم قرار دارد و فرناندو آلونسو، با 41 امتیاز جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر