بازدید 3046

محاکمه رییس فرمول به اتهام پرداخت رشوه

کد خبر: ۳۹۴۴۳۶
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۱ 20 April 2014
برنی اکلستون رییس رقابتهای اتومبیل رانی فرمول یک در حالی این هفته به اتهام پرداخت رشوه در آ لمان تحت محاکمه قرار می گیرد که در صورت محکوم شدن، دوران طولانی حاکمیت وی در این ورزش پایان می یابد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دادستانی مونیخ اکلستون 83 ساله را به پرداخت رشوه به گرهارد گریبوسکی بانکدار سابق آلمان به منظور کمک به فروش سهام فرمول یک به شرکت سی وی سی متهم کرده اند. 

شرکت سی وی سی بزرگترین سهامدار فرمول یک است که درآمد سالیانه آن از محل سری مسابقات جایزه بزرگ بالغ بر 5/1 میلیارد دلار است.

دونالد مکنزه یکی از روسای این شرکت گفته است که اکلستون در صورت محکومیت اخراج خواهد شد.

اکلستون با تبدیل این ورزش به یک پروژه درآمدزا در جهان طی چهار دهه گذشته، میلیاردر شد. 

او این اتهام را رد کرده و گفت برای تبرئه خود مبارزه می کند. 

اکلستون در صورت محکومیت تا 10 سال حبس در انتظار او خواهد بود.

پرونده او روز پنجشنبه در مونیخ گشوده می شود اما جلسات رسیدگی به پرونده یک یا دو بار در هفته برگزار می شود تا اکلستون به امور خود در این ورزش رسیدگی کند. انتظار می رود این محاکمه دستکم تا سپتامبر طول بکشد. 

اکلستون با وجود سن بالای خود تقریبا در تمام مسابقات جایزه بزرگ حضور می یابد و نقش محوری در موفقیت تجاری این ورزش دارد. او همواره بحث بازنشستگی را رد کرده و هیچ جایگزین مشخصی در صورتی کنار رفتن او مطرح نیست. 

شرکت سی وی سی حدود 830 میلیون دلار برای خرید 47 درصد سهام فرمول یک که در اختیار بانک آلمانی بایرن ال بی بود، پرداخته است. 

دادستانی آلمان مدعی است که اکلستون 44 میلیون دلار برای کمک به شرکت سی وی سی پرداخت کرد تا کنترل این ورزش تحت اختیار شرکت مذکور تضمین شود. 

گریبوسکی که قرار است در این محاکمه شهادت بدهد، در دادگاهی در سال 2012 در مونیخ به علت فرار مالیاتی و فساد به بیش از هشت سال حبس محکوم شد. 

اکلستون گفت مبلغ 10 میلیون دلار به گریبوسکی پرداخته است، اما می گوید این کار را برای ساکت کردن بانکدار آلمانی که تهدید به طرح ادعاهای کذب در مورد امور مالیاتی او کرده بود، انجام داده است.

اکلستون ارتباط پرداخت این مبلغ با قرارداد شرکت سی وی سی را رد کرده است. 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان