بازدید 3441

چاقی، خطر جدی برای استخوان‌ها و عضلات است

کد خبر: ۳۹۴۴۱۷
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۴ 20 April 2014
پزشکان از شناسایی سندرم جدیدی خبر دادند که عارضه چاقی را به تضعیف استخوان‌ها و عضلات مرتبط می‌کند.

به گزارش ایسنا، این سندرم که «Osteosarcopenic obesity» نام دارد به عارضه‌ای اطلاق می‌شود که در آن چاقی عامل کاهش تراکم استخوان‌ها و تحلیل رفتن و کم شدن حجم ماهیچه‌ها است. در مبتلایان به این سندرم، چاقی منجر به از بین رفتن تراکم استخوان‌ها و کاهش استحکام آنها و همچنین تحلیل رفتن عضلات می‌شود.

«جاسمینکا ایلیچ – ارنست» از متخصصان علوم پزشکی دانشگاه فلوریدا گفت: ممکن است برخی تصور کنند که هرچه وزن بدن بیشتر شود، وضعیت استحکام و سلامت استخوان‌ها نیز بهتر می‌شود چرا که استخوان‌ها با وزن بیشتری نگه داشته می‌شوند اما این ارتباط فقط در مورد اندازه مشخصی از وزن صحت دارد.

این سندرم مشخص می‌کند که چه تعداد از افراد چاق با این مشکل اسکلتی و عضلانی روبرو می‌شوند و در نتیجه بیشتر در معرض خطر زمین خوردن و شکستگی‌های استخوانی هستند. به گفته پزشکان در این مطالعه، افزایش سن موجب از بین رفتن حجم ماهیچه‌ها و تراکم استخوانی می‌شود اما به دست آوردن چربی مازاد می‌تواند مشکلات استخوانی را تشدید کند.

جاسمینکا ایلیچ – ارنست با بررسی مجدد سوابق پزشکی 200 زن، تراکم استخوانی،‌ حجم ماهیچه‌ها و بافت‌های چربی موجود در بدن آنان را ارزیابی کرد. طبق نتایج این بررسی در بدن حدود یک سوم از این زنان بیش از 30 درصد بافت چربی وجود داشت و همچنین کاهش تراکم استخوانی و حجم عضلانی در آنان مشاهده شد.

به نقل از خلیج تایمز، این متخصصان می‌گویند: با توجه به نتایج این بررسی افراد چاق در معرض خطر آسیب‌های جدی به اعضای مختلف بدن هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها