بازدید 4502

کودکان باید از طلاق والدین آگاه شوند

یک روانشناس بالینی گفت: کودکان باید در هر سنی به فراخور درک و فهم خود و به شیوه مناسب از طلاق والدین آگاه شوند.
کد خبر: ۳۹۴۳۵۲
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۸ 20 April 2014
یک روانشناس بالینی گفت: کودکان باید در هر سنی به فراخور درک و فهم خود و به شیوه مناسب از طلاق والدین آگاه شوند.

الهه عزیزی در گفت‌وگو با ایسنا منطقه خراسان، با اشاره به این‌که کودکان به ویژه در سنین پایین‌ و پیش از دبستان تفکر جادویی دارند، اظهار کرد: این امر سبب می‌شود آنان علت طلاق را به خود نسبت دهند و فکر ‌کنند طلاق والدین به دلیل عمل اشتباه آنان است.

وی با تاکید بر این‌که والدین نباید احساسات خود را از کودک پنهان کنند، افزود: والدین باید برای کودک توضیح دهند که دیگر قادر به ادامه زندگی در کنار هم نیستند و طلاق آنان ارتباطی به کودک ندارد.

عزیزی با بیان این‌که والدین باید این اطمینان خاطر را به کودک بدهند که طلاق باعث نمی‌شود والدی که حضانت کودک را ندارد، او را فراموش کند، تصریح کرد: کودک باید به این اطمینان خاطر برسد که هر دو والد پس از جدایی در زندگی او حضور دارند و فقط یکی از آنان با وی زندگی نمی‌کند.

این روانشناس بالینی با تاکید بر این‌که کودک نمی‌تواند یکی از والدین را از زندگی خود حذف کند، تصریح کرد: والدی که حضانت کودک را بر عهده ندارد باید به طور ثابت در زندگی او حضور داشته باشد و با او ملاقات کند، البته مشروط بر این‌که این حضور برای کودک آسیب‌زا نباشد.

والدین تظاهر به ارتباط با یکدیگر نکنند

وی تظاهر والدین به ارتباط با یکدیگر را اقدام اشتباهی دانست و خاطرنشان کرد: کودک کاملا تظاهرات چهره‌ای والدین را درک می‌کند بنابراین آنان باید احساسات واقعی خود را بروز دهند.

عزیزی با بیان این‌که باید پس از طلاق ثبات در زندگی کودک حاکم شود، افزود: والدین باید در مورد کودک منطقی باشند و با نتیجه‌گیری معقولانه درباره او اجازه دهند کودک به زندگی عادی برگردد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل