بازدید 2100
کیومرث هاشمی:

پول وینگادا را فدراسیون فوتبال می‌دهد

کد خبر: ۳۹۴۳۲۲
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۷ 20 April 2014
رئیس کمیته ملی المپیک با تاکید بر اینکه پول قرارداد با نلو وینگادا برای هدایت تیم فوتبال امید را فدراسیون خواهد داد و کمیته ملی المپیک هزینه ای پرداخت نخواهد کرد، در مورد پیش بینی تعداد مدال های کاروان ایران در بازیهای آسیایی اینچئون گفت: پیش بینی در این زمینه خیلی زود است و باید منتظر اتفاقات ماههای آینده باشیم.

به گزارش مهر، کیومرث هاشمی که امروز شنبه برای بازدید از اردوی تیم ملی ووشو به محل تمرینات این تیم رفته بود اظهار داشت: فدراسیون ووشو برنامه های خوبی برای حضور در بازیهای آسیایی دارد. این رشته به دلیل اینکه جزو رشته های مدال آور است در دسته اول مدال اوریهای ما طبقه بندی شده است.

وی ادامه داد: نگاه خاصی به رشته ووشو داریم و این موضوع را در توزیع اعتبارات و حتی بخش پشتیبانی لحاظ می کنیم. ووشو جزو رشته هایی است که طی سالهای گذشته توسعه زیادی داشته است.

رئیس کمیته ملی المپیک در مورد بودجه سال 93 کمیته و میزان تخصیص آن طی یک ماه گذشته خاطرنشان کرد: ابتدای سال هستیم و هنوز هیچ بخشی از این بودجه را دریافت نکردیم. البته وضعیت برای سایر نهادها هم همینگونه بوده است. در کل مسائل و دغدغه های مالی را در حضور ورزشکاران مطرح نمی کنیم. مشکلاتی داریم اما روی قول هایی که مسئولان برای برطرف کردن ان داده اند حساب می کنیم.

هاشمی با بیان اینکه پیش بینی برای کسب مدال های ایران در بازیهای آسیایی زود است گفت: به طور مثال الان ووشو شش - هفت برنامه دارد که شاید تغییر کند. برخی از برنامه ها قابل پیش بینی نیست. ممکن است طی این مدت اتفاقاتی مانند آسیب دیدگی ورزشکاران را شاهد باشیم. به همین دلیل برای پیش بینی تعداد مدال ها و ترکیب تیم ها هنوز زود است. در کل قضاوت ما در این زمینه برمبنای ارزیابی اولیه از سوی فدراسیون هاست.

" حداکثر تا چه زمانی باید کمیته ملی المپیک بخشی از اعتبارات خود را دریافت کند تا بتواند از آن استفاده مفید داشته باشد"؟ این پرسش خبرنگار مهر بود که هاشمی در پاسخ به آن گفت: امروز از معاون برنامه ریزی و نظارت راهبری رئیس جمهور درخواست کردیم که 70 درصد اعتبارات امسال ما را در سه ماهه اول اختصاص دهند چون برای رسیدگی به وضعیت اردوی ورزشکاران نیاز به داشتن این میزان از بودجه در این فاصله زمانی داریم. اگر بودجه امسال را شهریور به ما بدهند ارزش و کابردی برایمان نخواهد داشت. از مسئولان دولت خواسته ایم به این موضوع توجه داشته باشند.

وی در مورد تکرار عنوان چهارمی ایران در بازیهای آسیایی گفت: برای این پیش بینی هم زود است. در کل تلاش می کنیم رنگ بیشتر مدال هایمان در رویداد بزرگ طلا باشد و اتفاق خوبی که در بازیهای آسیایی گوانگجو شاهد آن بودیم دوباره تکرار شود.

رئیس کمیته ملی المپیک در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا در مورد اعزام کاروان کیفی یا کمی به بازیهای آسیایی کره جنوبی به نتایج قطعی رسیده اید گفت: در این زمینه به بررسی های بیشتر نیاز است. باید بررسی های بیشتری در مورد وضعیت اردوها داشته باشیم. آنچه اهمیت دارد اینکه اعزام گروه اول و دوم رشته های مورد نظر (امیدهای مدال و شانس مدال) قطعی است. در کل این زمینه برای تصمیم گیری نهایی عجله نداریم.

هاشمی در مورد وینگادا و اینکه آیا پرداخت حقوق این مربی توسط کمیته المپیک انجام خواهد شد به خبرنگاران گفت: فوتبال مانند سایر رشته هاست. ما در سایر رشته ها مانند بسکتبال و ووشو حقوقی بابت مربیان خارجی نمی دهیم. رشته ها برای ما فرقی نمی کنند. حقوق وینگادا را هم خود فدراسیون فوتبال می دهد.

وی در این زمینه به یک موضوع اشاره کرد و گفت: ظاهرا زمانی که آمدیم مسئولان فدراسیون با وینگادا قرارداد بسته بودند. در کل در مورد بحث فنی و برای انتخاب هیچ یک از مربیان تیم های اعزامی به بازیهای آسیایی نظر نداریم. در فوتبال هم همینطور.

رئیس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه به دلیل کمبود بودجه به دنبال جذب اسپانسر هستیم اما برای نتیجه گیری در این زمینه مشکلاتی داریم به این پرسش مهر مبنی بر اینکه "گفته می شد کمیته ملی المپیک برای واریز هزینه لازم برای حضور در بازیهای آسیایی با مشکلاتی مواجه شده و مجبور است این بودجه را در کشوری غیر از کره پرداخت کند"؟ گفت: در این زمینه به خاطر تحریم‌ها، مشکلاتی برای ما ایجاد شد اما با کمک ستاد برگزاری بازیهای آسیایی حل شد. ولی در کل دغدغه ما در ورزش این مسائل نیست.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل