بازدید 2379

پرداخت نشدن یارانه به تولید خلاف قانون است

کد خبر: ۳۹۴۳۲۱
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۵ 20 April 2014
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه براساس قانون باید از محل درآمدهای هدفمندی یارانه ها، 10 هزارمیلیارد تومان یارانه نقدی به بخش تولید تخصیص یابد، گفت: دولت باید مطابق مصوبات مجلس عمل کند و پرداخت یارانه به صورت غیر نقدی خلاف قانون است.

بهروز نعمتی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی  خبرگزاری خانه ملت در واکنش به آخرین اظهارات نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر پرداخت یارانه به صورت غیر نقدی به بخش تولید در فاز دوم هدفمندی یارانه ها، گفت: اظهارات وزیر صنعت،معدن و تجارت مبنای قانونی ندارد و دولت باید مطابق مصوبات قانونی مجلس عمل کند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه در قانون آمده است از محل درآمدهای هدفمندی یارنه ها باید 10 هزار میلیارد تومان اعتبار به بخش تولید تخصیص پیداکند، افزود: عبارت تخصیص پیدا کند یعنی اینکه این بودجه باید به صورت نقدی در بخش تولید هزینه شود و غیر از این خلاف قانون است.

این نماینده مردم در مجلس نهم با یادآوری اینکه چه میزان از اعتبار 10 هزار میلیاردی بخش تولید محقق شود مشخص نیست، گفت: چگونگی توزیع این پول در بخشهای مختلف تولیدی دقیقا مشخص نیست اما آنچه مسلم بوده پرداخت این یارانه به صورت نقدی است.

عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی  با تاکید بر اینکه پرداخت یارانه به بخش تولید به صورت غیرنقدی و در قالب یارانه سود تسهیلات بانکی غیرقانونی است، یادآور شد: مشابه این کار در دولت دهم صورت گرفت که  به نابودی بخش تولید انجامید بنابراین نباید تجربه تلخ دولت دهم در این دولت هم تکرار شود.

گفتنی است؛ وزیر صنعت ,‌معدن و تجارت با بیان اینکه درخواست تسهیلات ارزان قیمت به تولید کنندگان را با رئیس جمهور مطرح کردیم،  گفته است :قرار نیست دولت به بخش تولید یارانه نقدی پرداخت کند بلکه، یارانه سود تسهیلات بانکی به متقاضیان پرداخت می‌شود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها