بازدید 4383

زندان ابوغریب عراق بسته شد

برگزاری انتخابات آرام در عراق، دلیل بسته‌شدن زندان ابوغریب در بغداد است
کد خبر: ۳۹۴۳۱۵
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۲ 20 April 2014
برگزاری انتخابات آرام در عراق، دلیل بسته‌شدن زندان ابوغریب در بغداد است و همه زندانیان آنجا برای مقابله با هرگونه عملیات نظامی گروه‌های مسلح و طراحی احتمالی برای آزادسازی و فرار زندانیان منتقل شدند.

به گزارش همشهری، حسن حیدر، گزارشگر شبکه تلویزیونی المناردر بغداد در گفت‌و‌گو با این شبکه ضمن طرح این موضوع درباره آمادگی‌های امنیتی دولت عراق برای مقابله با تهدیدات احتمالی گروه‌های مسلح افزود: همانطور که می‌دانیم چند روز پیش زندان ابوغریب در بغداد بسته شد و همه زندانیان آنجا برای مقابله با هرگونه عملیات نظامی گروه های مسلح و طراحی احتمالی برای آزاد‌سازی و فرار زندانیان منتقل شدند.همچنین اقدامات امنیتی شدیدی در اطراف زندان برقرار شده است و نیروهای امنیتی عراق به طور گسترده‌ای در این مناطق حضور دارند.

حسن حیدر ادامه داد:بر اساس اطلاعات به دست آمده به وسیله وزارت کشور عراق گروه‌های مسلح طی20 روز آینده قصد حمله به برخی از مناطق از جمله بغداد را داشته‌اند. وزارت کشور عراق همچنین اعلام کرده است که آمادگی برخورد با این گروه‌های مسلح را دارد و در همه مسیرها و جاده‌های شهری و برون شهری برای جلوگیری از هرگونه تحرک نظامی و دستگیری افراد مسلحی که از خارج بغداد به این شهر می آیند ایست های بازرسی قرار داده اند.

به گزارش واحد مرکزی خبر،او گفت: موضوع استان الانبار نیز برای انتخابات از اهمیت خاصی برخوردار است. در این شهر نیز اقدامات امنیتی از سوی ارتش و نیروهای امنیتی برای مقابله با هر اقدام ضد امنیتی برای برهم زدن صفوف انتخابات به شدت برقرار است.

گزارشگر المنار با توجه به گستردگی نامزدها برای جلوگیری از درگیری های احتمالی میان رای‌دهندگان و گروه‌های سیاسی افزود: تشکل‌های اصلی موجود در عراق یکی تشکل دولت قانون و تشکل المتحدون و المواطنون هستند که همه این گروه‌های سیاسی توجیه شده‌اند و بسیاری از نامزدهای مستقل در این انتخابات هم در عین این‌که شعار استقلال می‌دهند اما تحت حمایت این تشکل‌های بزرگ هستند و به همه آنها نیز اخطارهای لازم داده شده‌است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر