بازدید 4910

تعطیلی بیمارستان های متخلف در پیوند اعضا

کد خبر: ۳۹۴۱۷۰
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۵:۳۳ 20 April 2014
مدیرکل نظارت و اعتباربخشی بیمارستانهای وزارت بهداشت گفت:اگر مسئولان بیمارستانی در پیوند اعضا تخلف کنند، آن بیمارستان تعطیل می شود.

دکتر سجاد رضوی امروز در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود: مورد اخیری که کارکنان بیمارستان متخلف به مسئولان دانشگاه اعلام کردند، پیوند کلیه به اتباع یکی از کشورهای خارجی بود که با نام جعلی ایرانی در یکی از بیمارستان های خصوصی تهران بستری شده و قرار بود؛ کلیه از شخصی ایرانی گرفته و به وی پیوند شود.

وی با تاکید بر این که طبق قانون وزارت بهداشت، اهدای عضو حتی در ازای پرداخت هزینه آن به اتباع خارجی ممنوع است گفت: بیماران خارجی برای گرفتن پیوند باید دهنده عضو را نیز از کشورشان به همراه بیاورند تا جراحی پیوند آنان در ایران انجام شود ضمن این که اهداکنندگان داخلی نیز لازم است بدانند اهدای عضو به اتباع خارجی ممنوع است و هرگز از دلالان فریب نخورند.

دکتر رضوی با بیان این که وزیر بهداشت و معاون درمان با جدیت رسیدگی به این تخلف را پی گیری می کنند، گفت: در مورد پرونده تخلف اخیر، بخشی از بیمارستان مربوط که بیمار خارجی برای پیوند در آن بستری شده بود تعطیل شد و پزشکان متخلف نیز علاوه بر جلوگیری از کار درمانی شان به دادگاه احضار شدند ضمن این که رتبه بیمارستان متخلف نیز در ارزشیابی چند مرتبه تنزل کرد.وی در پاسخ به این سوال که اگر جراحی پیوند انجام می شد چه حکمی در قبال بیمارستان صادر می شد گفت: بیمارستان متخلف کاملا تعطیل می شد.



هفته گذشته دلالان اعضای بدن قصد داشتند کلیه یک مرد ایرانی را به یک خارجی پیوند بزنند که با حضور به موقع بازرسان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ناکام ماندند . بیمار که یک تبعه عراقی بود با کارت ملی جعلی ایرانی به یکی از بیمارستان‌های فوق تخصصی تهران منتقل می شود تا تحت عمل جراحی پیوندکلیه قرارگیرد . این درحالی است که این بیمارستان امکانات عمل جراحی پیوند کلیه را ندارد ولی با این حال به شکل عجیبی برای پیوند پذیرای مرد عراقی می‌شود . از سوی دیگر چند تن از پرسنل بیمارستان که پی برده بودند عکس کارت ملی بیمارنیازمند پیوند با ظاهر فرد تشابه چندانی ندارد به این موضوع واکنش نشان داده وماجرارا با مسولان بیمارستان درمیان گذاشتند . اما به رغم تمام این پیگیریها فرد بیمار و فروشنده کلیه با دستور مقامات بیمارستان راهی اتاق عمل شدند ! با این حال پس از ورود بیمار به داخل اتاق عمل، پرسنل با وجدان بیمارستان با معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تماس گرفته و به شرح ماجرا پرداختند. بلافاصله نیزتیمی از بازرسان دانشگاه راهی بیمارستان شده و پس از بررسی‌های لازم دراقدامی ضربتی ازعمل جراحی غیرقانونی این بیمارجلوگیری نمودند .

طبق قانون اهدای عضو از سوی ایرانی‌ها به افراد خارجی ممنوع است . طبق دستورالعمل وزارت بهداشت در پیوند اعضای اتباع غیرایرانی گیرنده و دهنده عضو هردو باید خارجی باشند .
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار