بازدید 3635

آیت‌الله مکارم‌: ضعف اعتقادی جوانان خطرناک است

این مرجع تقلید در دیدار با اعضای جامعه اسلامی مهندسین، با تاکید بر این‌که «همه باید به اصول اسلام پایبند باشند» گفت: آنچه تا امروز کشور ما را سرپا نگاه داشته ارزش‌های دینی و اسلامی بوده است و آنچه ما را در برابر دشمنان حفظ می‌کند پایبندی به اصول اسلام است.
کد خبر: ۳۹۴۱۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۵ 19 April 2014
آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: ضعف اعتقادی جوانان خطری برای آینده کشور است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، این مرجع تقلید در دیدار با اعضای جامعه اسلامی مهندسین، با تاکید بر این‌که «همه باید به اصول اسلام پایبند باشند» گفت: آنچه تا امروز کشور ما را سرپا نگاه داشته ارزش‌های دینی و اسلامی بوده است و آنچه ما را در برابر دشمنان حفظ می‌کند پایبندی به اصول اسلام است.

وی افزود: اگر نیروی مذهبی در جوانان ما نبود آمریکایی‌ها بارها به ما حمله کرده بودند، ترس آنها از بسیجیان جان برکف است که از مرگ نمی‌ترسند و باید بیش از پیش باورهای ایمانی و اعتقادی جامعه را تقویت کرد.

وی با تاکید بر این‌که «باید جلوی حالت انفعالی و یاس و ناامیدی در جامعه را بگیریم» اظهار کرد: باید مردم را نسبت به آینده امیدوار کرد چراکه همه مشکلات قابل حل است.

این مرجع تقلید خواستار حفظ وحدت نیروهای داخلی شد و با بیان این‌که «من نگران اختلاف جناح‌ها و گروه‌ها هستم» افزود: در حالی که دشمنان همه را می‌کوبند باید وحدت داشته باشیم، انصاف نیست که اختلاف داشته باشیم.

مکارم شیرازی با اشاره به شعار اعتدال تاکید کرد: در هر جامعه‌ای تندروهایی هستند اما اگر اکثریت جامعه به سمت اعتدال بروند تندروها منزوی می‌شوند و نمی‌توانند کاری از پیش ببرند و باید در همه مسائل اعتدال داشته باشیم.

وی با تاکید بر این‌که «هیچ فاصله‌ای بین حوزه و دانشگاه نمی‌بینیم» گفت: دشمنان ما همواره اصرار داشته‌اند که بین دانشگاه و حوزه‌های علمیه تضاد ایجاد کنند و آنها را به جان هم بیندازند و با پیروزی انقلاب هم ارتجاع سرخ و سیاه را مطرح کردند.

وی شرایط فعلی کشور را خطیر، حساس و پیچیده عنوان کرد و ادامه داد: از نظر خارجی هر روز دشمنان ما بهانه تازه‌ای می‌گیرند و اگر یک مسئله را حل کنیم بهانه‌ای دیگر می‌گیرند، امیدواریم مذاکرات به جایی برسد اما نباید مطمئن باشیم و خود را از فریضه‌های دیگر و وظایفی که در قبال آن داریم غافل کنیم.

مکارم‌شیرازی نامگذاری امسال به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی رهبر معظم انقلاب را بسیار هوشمندانه توصیف و تصریح کرد: باید مسائل و مشکلات اقتصادی و مشکلات فرهنگی را در کنار هم با عزم ملی و مدیریت جهادی حل کنیم.

این مرجع تقلید تصریح کرد: امیدواریم همه دست به دست هم دهیم تا پایان سال بتوانیم نتیجه بگیریم و شعار سال را به واقعیت برسانیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر