بازدید 4609

خطری که هنر ایرانی را تهدید می‌کند

کد خبر: ۳۹۴۱۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰ 19 April 2014
یک هنرمند مجسمه‌ساز معتقد است، میل هنرمندان برای فروش آثارشان مانند صاحبان صنایع برای هنر ایرانی خطرناک است.

سعید شهلاپور در گفت‌وگو با ایسنا، درباره‌ی حراجی کریستی و تاثیر این حراجی بر هنرهای تجسمی ایرانی گفت: به طور کلی اتفاقات هنری مانند این حراجی‌ها باعث می‌شوند که قیمت آثار هنری بالا رفته و امکانات هنرمندان بیشتر شود. به نظرم هر امکانی که به فروش و داد و ستد آثار هنری ایرانی کمک کند در زندگی هنرمندان تاثیر مثبتی دارد. باید به این نکته توجه کرد که حتی پر درآمدترین هنرمند حوزه‌ی ما که موفق به فروش آثار خود با قیمت بالا هم می‌شود به اندازه‌ی صاحب یک مغازه‌ی دونبش بقالی هم درآمد ندارد.

این مدرس مجسمه‌سازی بیان کرد: تنها نکته‌ای که در جریان این حراجی مرا نگران می‌کند، این است که بعضی هنرمندان برای اینکه آثارشان به فروش برود، آن‌ها را مطابق با سلیقه‌ی خریداران تهیه کنند. من فکر می‌کنم که اگر یک هنرمند با هنرش و تولید آثار هنری مانند صاحبان صنایع برخورد کند، یعنی برای جلب مشتری اثر هنری تولید کند، این امر برای هنر یک مملکت خطرناک است. امیدوارم هیچ یک از هنرمندان به خاطر بازار کار نکنند و آثارشان را در سبک و سیاق خود کار کنند، نه اینکه از لحظه‌ی ساخت یک اثر به فکر فروش آن‌ باشند.

این هنرمند نقاش درباره‌ی شرکت آثارهنری‌اش در این حراجی اظهار کرد: شخصا به شرکت در این حراجی‌ها علاقه‌ای ندارم ولی مشکلی هم با شرکت آثار هنرمندان دیگر در این حراجی‌ها ندارم. فکر می‌کنم اگر کسی اثری تولید می‌کند که آن اثر مورد پسند قرار گرفته و به فروش می‌رود به شرطی که اثرش را برای فروش تهیه نکرده باشد، خوشحال کننده‌ است. ولی خودم تا کنون در آن شرکت نکرده و نمی‌کنم ولی با کسانی هم که آثار مرا خریده و آن‌ها را در کریستی گران‌تر می‌فروشند، مشکلی ندارم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی