بازدید 13421
یک استاد حوره و دانشگاه مطرح کرد

تبعات لقمه حرام در زندگی

کد خبر: ۳۹۴۰۹۹
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۲:۱۱ 20 April 2014
یک عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: جامعه ما در فرهنگ کار و کسب حلال، اختلاف فاحشی با آنچه که در دین مطرح شده است، دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی اکبر حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که «متاسفانه ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که حرف از اسلام می‌زنیم ولی تمام مراحل زندگی ما اسلامی نیست» اظهار کرد: اندیشه‌های اسلامی و سبک زندگی باید به گونه‌ای باشد که در آن توحیدباوری و خدامحوری حرف اول را بزند.

وی افزود: خداوند کسب و کار را در بالاترین حد ستایش می‌کند و در روایات داریم که برای نشاط و سلامت جسم و روح انسان باید کار کند و ما باید در پرتو این دستور کار کنیم.

این عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ یادآور شد: در جامعه ما آمار سرانه کار بسیار پایین است و به رغم داشتن تفکر دینی که «کاسب حبیب‌الله است» در جامعه با چنین موضوعی روبرو نیستیم.

حسینی افزود: وقتی از لقمه حلال حرف می‌زنیم یعنی لقمه‌ای که در آن کار روزانه مفیدی داشته باشیم، ولی اگر جامعه به سمتی برود که کار کردن در آن فضیلت نباشد نباید توقع داشته باشیم که افراد آن جامعه لقمه حلالی کسب کنند.

وی همچنین اظهار کرد: لقمه حرام باعث می‌شود که انسان‌ها از خلوص قلب و عبادت محروم شوند. امام حسین(ع) در روز عاشورا خطاب به کافران می‌فرماید: "شکم‌های شما از حرام پر شده که به سخنان من گوش فرا نمی‌دهید و به چنین کارهایی روی آورده‌اید".

این عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ در پایان گفت: در کل تاریخ داریم کسانی را که می‌خواستند از راه راست خارج کنند آنها را به سمت لقمه حرام می‌کشاندند. اگر می‌خواهیم در جامعه ما این فرهنگ نادرست حل شود باید بر روی مسائل دینی تاکید زیادی کنیم و از مقوله دین در جامعه بهره ببریم تا بتوانیم به آنچه که مدنظر اسلام است برسیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل