بازدید 2780

ویتنام از میزبانی بازی های آسیایی 2019 انصراف داد

کد خبر: ۳۹۴۰۸۲
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۵ 19 April 2014
ویتنام از میزبانی هیجدهمین دوره بازی های آسیایی 2019 انصراف داد و اعلام کرد به دلیل منابع مالی محدود از میزبانی این رقابت های معتبر آسیایی انصراف می دهد.

به گزارش ایرنا، اعضای مجمع عمومی شورای المپیک آسیا 18 آبان ماه سال 1391 در ماکائو از بین سه شهر ˈسوربایاˈ اندونزی، ˈدبیˈ در امارات متحده عربی و ˈهانویˈ در ویتنام، هانوی را به عنوان میزبان بازی های آسیایی در سال 2019 انتخاب کردند.

پایتخت ویتنام پس از اعلام انتخاب شدن به عنوان میزبان این دوره از رقابت های آسیایی غرق در شادی شد، اما رسانه های ویتنام که تحت کنترل دولت هستند طی هفته های اخیر انتقاداتی را نسبت به میزبانی این کشور وارد کردند.

روزنامه ویتنام پلاس روز جمعه اعلام کرد نگوین تان دانگ نخست وزیر ویتنام روز پنجشنبه تصمیم به انصراف از میزبانی هیجدهمین دوره بازی های آسیایی در سال 2019 گرفت.

دفتر نخست وزیر ویتنام در بیانیه ای اعلام کرد که این کشور تجربه ای برای سازماندهی رویدادهای بزرگ ورزشی مانند بازی های آسیایی نداشته و به طور کامل آماده نشده و انصراف خود را از این میزبانی اعلام می کند.

این روزنامه نوشت: بحران مالی جهانی و رکود اقتصادی همچنان در اقتصاد ملی ویتنام دیده می شود و وضعیت اجتماعی و اقتصادی این کشور با برخی مشکلات مواجه است.

دفتر نخست وزیری ویتنام با ذکر دلایلی برای انصراف از میزبانی رقابت های آسیایی، تاکیدکرد بودجه دولت محدود و اولویت بندی برای طرح ها ضروری است و منابع سرمایه گذاری برای ساخت تاسیسات جدید نیز که بتواند در خدمت این رویداد ورزشی باشد محدود است.

در بیانیه نخست وزیری ویتنام آمده است: میزبانی به همراه سازماندهی موفق رویدادهای ورزشی منطقه ای و بین المللی به توسعه اجتماعی و اقتصادی کشورها و ارتقای موقعیت آن ها کمک خواهد کرد، اما اگر کشوری نتواند این کار را با موفقیت انجام دهد، اثر این تصمیم معکوس خواهد بود.

ویتنام اعلام کرد آمادگی دارد در زمان مناسب میزبان بازی های آسیایی باشد.

مقامات ویتنام اعلام کرده اند میزبانی هیجدهمین دوره بازی های آسیایی با توجه به ساخت و ساز ورزشگاه ها حدود 150 میلیون دلار هزینه دربرخواهد داشت.

کارشناسان گفته اند که هزینه واقعی این رقابت های 16 روزه به مراتب بیشتر از میزانی است که اعلام شده است.

کمیته ملی المپیک ویتنام در ابتدا حدود 300 میلیون دلار بودجه برای این رقابت ها درخواست کرده بود که دولت این کشور با توجه به وضع اقتصادی نامناسب آن را کاهش داد.

در حالی دولت ویتنام بحث کمبود بودجه و عدم تجربه مدیریتی را برای انصراف میزبانی دوره آینده بازی های آسیایی مطرح می کند که یکی از دلایل اصلی انتخاب هانوی به عنوان میزبان بازی های آسیایی 2019 در نظر گرفتن بودجه مناسب برای این بازی ها و داشتن سابقه خوب ویتنام در برگزاری رقابت های بین المللی اعلام شده بود.

شهر شمالی و شش و نیم میلیون نفری هانوی سال 2016 نیز میزبان بازی های ساحلی آسیا است. 

شهر اینچئون کره جنوبی از 19 سپتامبر (28 شهریور) تا چهارم اکتبر (12 مهر) امسال میزبان هفدهمین دوره رقابت های آسیایی است. این رقابت ها در 36 رشته ورزشی برگزار می شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار