بازدید 43835

قبوض برق به دستور روحانی ابطال شد

کد خبر: ۳۹۳۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۳ 18 April 2014
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی اظهار کرد: پیرو اطلاعیه صادر شده توسط وزارت نیرو، قبض‌های ارسالی از 20 اسفند ماه تا 20 فروردین ماه سال جاری فاقد اعتبار است و قبوض جدید تا پایان هفته آتی با افزایش 24 درصدی تعرفه به طور ثابت در تمام پلکان‌ها و بخش‌های مختلف صادر می‌شود.

هوشنگ فلاحتیان در گفت‌وگو با ایسنا، ادامه داد:‌ برای اطلاع افکار عمومی به استحضار همه می‌رسانم براساس مصوبه دولت قرار بود نرخ برق از 430 ریال به 533.2 ریال با افزایش 24 درصد تعدیل شود. پس از ابلاغ مصوبه‌ها با توجه به این که نرخ برق در بخش کشاورزی 12 تومان و در بسیاری از بخش‌ها نیز برق با نرخ مخفف ارائه می‌شود و در بخش فرهنگی نیز تعرفه برق تقریبا صفر است، در محاسبات اخیر تعرفه‌ها بیش از 50 درصد در بخش خانگی عادی افزایش پیدا کرد تا به رقم 533.2 ریال برسیم.

وی تصریح کرد: براساس تعرفه ابلاغ شده افزایش درصد قیمت‌ها در پله‌های مختلف از 32 درصد شروع می‌شد و میزان افزایش قیمت در پله‌های مختلف گوناگون بود؛ پس از در اختیار قرار گرفتن قبوض انعکاس را دریافت کردیم و نظر ریاست جمهوری را جویا شدیم.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با تاکید بر نظر ریاست جمهوری مبنی بر ابطال قبوض صادر شده گفت: ریاست جمهوری برای رضایت افکار عمومی شرایط را بررسی کرده و نظر آن بر این بود که در همه طبقات تعرفه‌ها به صورت یکنواخت 24 درصد افزایش داده شود.

ابلاغ تعرفه‌های جدید به شرکت برق

فلاحتیان تاکید کرد: با نظر مذکور ریاست جمهوری درآمد برق از 533.2 ریال به 507 ریال کاهش پیدا می‌کند. با توجه به رضایت ریاست جمهوری در این راستا و با توجه به این که می خواهیم نظر دولت را عینا اجرا کنیم نسبت به بازنگری تعرفه‌ها اقدام کردیم وامروز تعرفه‌های جدید زیر نظر ریاست جمهوری تهیه و به شرکت‌های توزیع و برق منطقه‌ای ابلاغ شد.

وی خاطرنشان کرد: در تعرفه‌های ابلاغ شده‌، قیمت برق در پلکان مختلف به صورت ثابت 24 درصد افزایش پیدا کرد بنابراین قیمت برق در بخش صنعتی، کشاورزی، تجاری، خانگی عادی و خانگی گرمسیر به صورت ثابت افزایش داده شد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی یادآور شد: براساس تعرفه‌های جدید ابلاغ شده متوسط درآمد صنعت برق در بخش خانگی کمتر از 24 درصد می‌شود چون مصارف در پلکان‌های مختلف متفاوت است. در گذشته با تعرفه‌های ابلاغ شده تلاش شده بود که متوسط درآمد در بخش خانگی 24 درصد شود. در حالی که الان بسیار کمتر از 24 درصد افزایش درآمد خواهیم داشت.

فلاحتیان در مورد زمان صدور قبض‌های جدید برق گفت:‌ قبوض جدید از اواخر هفته آینده صادر و برای مشترکین ارسال می‌شود.

وی در مورد قبض‌های پرداخت شده سری جدید نیز گفت: در صورتی که مبلغ پرداخت شده بیش از آنچه در قبوض جدید تعیین می‌شود، باشد مابه التفاوت آن به صورت بستانکار ثبت می‌شود و در سری بعدی قبوض از هزینه پرداختی کسر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، در قبوض صادر شده‌ای که باطل شدند در بخش خانگی عادی شاهد افزایش قیمت از 32 درصد تا 90.7 درصد در پله‌های اول تا هفتم بودیم و این اقدام وزارت نیرو به گفته مسوولین در راستای رسیدن به افزایش درآمدی 24 درصدی به طور متوسط در بخش فروش برق کل کشور بود.

اما این محاسبه براساس انعکاس‌های صورت گرفته در جامعه رد شد و اکنون براساس مصوبه دولت در همه بخش‌ها مشترکین با افزایش 24 درصدی تعرفه به طور ثابت مواجه خواهد شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی