بازدید 16029

یک ماه دیگر، پایان حفاری پنجمین تونل تهران

جانشین مجری طرح های تونلی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران ، از اتمام عملیات حفاری پروژه احداث تونل شهید حکیم تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۳۹۳۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۰ 18 April 2014
جانشین مجری طرح های تونلی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران ، از اتمام عملیات حفاری پروژه احداث تونل شهید حکیم تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا، مهندس سید مهدی پورهاشمی افزود: جبهه های کاری شرقی و غربی در هر دو شاخه شمالی و جنوبی تونل شهید حکیم به یکدیگر متصل شده اند و بخش باقی مانده عملیات حفاری در هریک از این تونل ها شامل یک مقطع 180 متری از آوارهای میانی (میدل دریفت) می باشد.

وی با بیان آنکه پیشرفت حاصل شده در عملیات حفاری تونل شهید حکیم حدود 3 ماه از برنامه زمان بندی تعیین شده جلوتر است، ثبت این رکورد اجرایی را نتیجه تجارب اندوخته شده در پروژه های قبلی، تجهیزات مناسب کارگاه، معارضات اندک عملیات اجرایی و وضعیت مناسب ژئوتکنیکی محل اجرای پروژه دانست.

جانشین مجری طرح های تونلی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در تشریح روند پیشرفت سایر اقدامات عمرانی این پروژه، از آب بندی کامل 750 متر از دیواره ها و سقف شاخه های شمالی و جنوبی تونل شهید حکیم خبر داد و گفت: پیشرفت عملیات اجرای بتن سازه ای کف در کل بخش های این پروژه بالغ بر 320 متر است.

وی با اشاره به اینکه احداث تونل شهید حکیم به 76 هزار متر مکعب بتن ریزی نیاز دارد، از آماده سازی 4 دستگاه قالب بتن ریزی تونلی خبر داد و گفت: عملیات لاینینگ نهایی سقف و دیواره های این پروژه در روزهای آینده آغاز خواهد شد.

گفتنی است، تونل شهید حکیم بدون احتساب رمپ های ورودی و خروجی، معبری 2049 متری است که 1023 متر از این رقم مربوط به تونل شمالی و 1026 متر آن مربوط به تونل جنوبی است. طول این پروژه با احتساب تونل های ارتباطی و رمپ های ورودی و خروجی به 3016 متر می رسد. تونل شهید حکیم همانند تونل های نیایش و امیرکبیر به صورت آب بند کامل و هوشمند احداث می شود و دارای 4 دسترسی اضطراری خواهد بود. پیشرفت عملیات اجرایی تونل شهید حکیم به عنوان پنجمین تونل ترافیکی شهر تهران از مرز 55 درصد فراتر رفته است؛ پیشرفتی که به گفته مجریان این پروژه، حدود 10 درصد از برنامه زمان بندی جلوتر است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار