بازدید 4833
۱

واکنش نصيرزاده به صحبت‌هاي براتي

کد خبر: ۳۹۳۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲ 18 April 2014
رييس کميته حقوقي و تدوين مقررات فدراسيون فوتبال در واکنش به انتقادهاي احمدرضا براتي گفت: اظهارات‌شان بي‌ربط و مصداق نشر اکاذيب است!

هوشنگ نصيرزاده با انتقاد از صحبت‌هاي احمدرضا براتي يکي از کارشناسان حقوقي که با ايسنا انجام داده بود، اظهار کرد: متاسفانه احمدرضا براتي که بارها تحت عناوين معاون حقوقي اتحاديه باشگاه‌ها يا کارشناس حقوقي فوتبال اظهارنظر مي‌کند، بيانشان بي‌ربط، غير مسوولانه و خلاف استانداردهاي فوتبال بوده و ذهن جامعه فوتبال را به دليل بي‌اطلاعي از عمق مقررات بين‌المللي اين رشته، مشوش مي‌کند. ايشان که هيچ تحصيلاتي در رشته فوتبال ندارند، به اعتبار نشستن در کلاس نقل و انتقال بازيکن که چند سال پيش در تهران برگزار شد، مدعي کارشناسي حقوقي در رشته فوتبال هستند؛ در حالي که به اعتراف خودشان چنين رشته‌اي در دانشگاه‌ها براي تدريس وجود ندارد و ايشان نيم‌واحد هم درباره مقررات بين‌المللي فوتبال در هيچ دانشگاهي پاس نکرده است.

به نقل از ايسنا، وي با اشاره به مصاحبه براتي، ادامه داد: مصاحبه اخير ايشان به دليل تعارض با مسايل بين‌المللي فوتبال به شرح زير قابل پاسخگويي است:

1-محروميت از بازي بدون تماشاگر هرگز قطعي نيست و در آيين‌نامه‌هاي انضباطي در جهان قابل استيناف است و لذا تصميم درباره بازي پرسپوليس و داماش و واگذاري آن به استيناف کاملا منطقي بود.

2-ايشان به دليل عدم اطلاع از سوابق افراد،‌ تحصيلات اعضاي محترم استيناف را نفي کرده و در حالي که قاضي صالحي، قاضي موسوي از قضات برجسته و تجديدنظر کشور و همچنين دکتر نورشرق وکيل معتبر حقوقي و استاد دانشگاه در اين کميته حضور دارند، با مصداق نشر اکاذيب در مصاحبه خود، اعضاي استيناف را غيرحقوق‌دان معرفي مي‌کند! اگر ايشان قبل از مصاحبه اساسنامه فدراسيون مطالعه مي‌کرد، مي‌دانست که شرط تحصيلات حقوق در فيفا فقط براي رييس و نايب‌رييس وجود دارد نه براي ساير اعضا.

3-ازطرف ديگر صحبت‌هايشان مبني بر اينکه چرا رييس کميته انضباطي توسط رييس فدراسيون معرفي مي‌شود، بايد گفت که چنين چيزي وجود ندارد بلکه روساي رکن قضايي توسط هيات رييسه انتخاب مي‌شوند و در آخرين اجلاس فيفا که در جزيره موريس برگزار شد قرار شد شش کنفدراسيون جهان از تمام 209 کشور فيفا نظرسنجي کنند تا انتخاب روساي رکن قضايي را به مجمع واگذار کنند. اين نظرسنجي در 13 فروردين 93 در دنيا تمام شده و تاکنون اساسنامه‌هاي جديدي براي چنين رويه‌اي در کشورهاي ديگر تدوين نشده است. بنابراين اظهارات ايشان در اين باره با واقعيت موجود مطابق نيست. ضمنا در فدراسيون‌هاي دنيا افرادي که قرار است احکام تنبيه بدهند، بايد تحصيلات حقوق داشته باشند مانند روساي کميته‌هاي انضباطي، اخلاق و استيناف. اما چنين شرطي نه در ايران، نه در اروپا و نه در فيفا براي مثال جهت رييس و کليه اعضاي کميته حقوقي که قرار است آيين‌نامه تصويب کند، وجود ندارد. چون فيفا مي‌داند چنين رشته‌ دانشگاهي در دنيا تدريس نمي‌شود.

نصيرزاده در پايان خاطرنشان کرد: اين صحبت‌ها بدون مطالعه و توجه به واقعيات موجود و اساسنامه‌هاي مصوب بوده و از الفاظ بد مانند توپ‌جمع کن براي اشخاصي که داراي مسووليت هستند، استفاده مي‌کند ولي ما به ايشان احترام گذاشته و مي‌گوييم بهتر است قبل از بيان چنين صحبت‌هايي، مطالعه داشته باشيد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
چه ادبیاتی !
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر