بازدید 2413

افزایش اختیارات سرویس‌های اطلاعاتی در ترکیه

پیش‌نویس این قانون پس از مناظره‌های سخت بین نمایندگان و به لطف اکثریت مطلق حزب عدالت و توسعه به رهبری رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه به تصویب رسید .
کد خبر: ۳۹۳۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۹ 18 April 2014
پارلمان ترکیه قانونی تصویب کرد که بر اساس آن دامنه اختیارات سرویس‌های مخفی ترکیه افزایش می‌یابد .

به گزارش واحد مرکزی خبر پیش‌نویس این قانون پس از مناظره‌های سخت بین نمایندگان و به لطف اکثریت مطلق حزب عدالت و توسعه به رهبری رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه به تصویب رسید .

بر اساس این پیش‌نویس ، اختیارات بیشتری در زمینه جمع‌آوری اطلاعات، به سرویس‌های مخفی ترکیه اعطا می‌شود و افراد و به ‌ویژه روزنامه‌نگارانی که اسناد محرمانه مرتبط با امنیت نظامی را منتشر کنند با مجازات حبس روبه‌رو خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از آنکارا، این لایحه را دولت ترکیه حدود یک ماه قبل و پیش از انتخابات شهرداری‌ها در این کشور به پارلمان ارائه کرد. با وجود اتهام رسوایی‌های مالی بر ضد دولت ترکیه و همچنین انتشار نوارهای شنود غیرقانونی بر ضد نزدیکان رجب طیب اردوغان، حزب عدالت و توسعه در این انتخابات به پیروزی دست یافت.

دولت ترکیه دقیقاً برای پایان دادن به همین شنودهای غیرقانونی، این لایحه را به پارلمان ترکیه ارائه کرد. این قانون به سرویس‌های مخفی ترکیه این امکان را می‌دهد که تماس‌های تلفنی را شنود و اطلاعات مرتبط با تروریسم، جنایت‌های بین‌المللی و اطلاعات خارجی جمع آوری کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر